Nakon što je osvojila Oscara za svoj rad na filmskom remek-djelu "Male žene" iz 2019. godine, redateljica Greta Gerwig se okrenula novom, intrigantnom projektu - opremanju cijelog Barbie svijeta za svoj sljedeći film. Kako bi uspješno prikazala taj fantastičan svijet igre i mode, Gerwig se obratila poznatoj kostimografkinji Jacqueline Durran, koja je uspješno savladala ovaj jedinstveni izazov.
Suradnja između Greta Gerwig i Jacqueline Durran donijela je novi pogled na modu u Barbie svijetu. Durran primjećuje da se Barbie ne može tretirati kao običan lik jer njezin način odijevanja ne dolazi iznutra. Za Barbie, odjeća je način izražavanja i povezana je s njezinim različitim ulogama i aktivnostima.
Ključno je shvatiti da Barbie ima različite poslove i zadatke u svom svijetu. "Karakteristika koja definira ono što nosi je kamo ide i što radi", objašnjava Durran za Vouge. Osim toga, svaka lutka dolazi s posebnim modnim paketom koji uključuje haljinu, kombinezon, torbu, cipele i dodatke, prilagođene njezinoj aktivnosti. Barbie ima nekoliko desetaka zanimanja, a svaki zahtijeva poseban stil.
Plaža je ključna postavka u Gerwigovom filmu, a posebno Barbie iz Malibua ima istaknutu ulogu. Umjesto klasične kopije originalne lutke, Durran je inspiraciju pronašla u estetici 1950-ih i 1960-ih, uz retro naglasak inspiriran slavnom francuskom glumicom Brigitte Bardot. Kostimi u Barbie svijetu uklopljeni su u oko petnaest kombinacija boja koje podsjećaju na živopisne ljetne pastelne boje plaža Francuske rivijere iz ranih 1960-ih.
Kako bi postigli besprijekoran izgled Barbie svijeta, Durranov tim koristio je rigoroznu tablicu kombinacija boja koja im je služila kao smjernica tijekom cijelog procesa. Taj pristup dao je strukturu i organizaciju ovom izazovnom zadatku, koji je obuhvatio kreiranje desetaka različitih kostima za Barbie.
Nabavka odjeće za Barbie bila je izazov, ali Durranov tim strpljivo je tragao po trgovinama u potrazi za savršenim komadima kako bi ostvarili svoju viziju. Inspiracija je pronađena u svim mogućim zanimanjima Barbie, bilo da je to Barbie skupljačica smeća ili Barbie poštanska službenica. Za jedan kostim liječnice tim je izvukao slike svih Barbie liječnica koje je Mattel stvorio u proteklih 60 godina kao inspiraciju.
Sa samo jedanaest tjedana za izradu svega, tim je još uvijek kreirao kostime dok je film krenuo sa snimanjem. To je imalo jednu prednost: fleksibilnost dodavanja novih ideja. Tijekom jednog kasnog probiranja, glumac Ryan Gosling došao je na ideju za donje rublje s markom Ken za svoj lik, detalj koji je postao viralan kada je krenuo marketing filma. "Samo smo požurili da to napravimo", kaže ona.
S obzirom na brzinu i kreativnost u radu, ekipa je stvarala kostime i tijekom snimanja filma. Ideje su se neprestano razvijale i prilagodbe su se činile gotovo trenutno. Fleksibilnost i otvorenost novim idejama dali su filmu dodatnu živost.
"Greta piše brzinom od 100 milja na sat, često su četiri scene na jednoj stranici scenarija. pa ima puno promjena kostima", kaže Jacqueline.
Ovaj projekt donosi novu perspektivu na Barbie lutke i naglašava njihovu važnost u poticanju mašte kod djevojčica. Durran primjećuje da Barbie ima feministički aspekt jer djevojčice počinju igrati se s nekim tko ima agenciju i vlastiti posao, a ne s bebom. Njena transformacija kroz različite modne izbore u filmu odražava njezinu osobnost i razvoj lika.
Nastojala se osvrnuti i na povijest lutke, počevši od njezine najranije inkarnacije: Barbie iz 1959., koja je nosila crno-bijeli jednodijelni kupaći kostim, crveni ruž, plavo sjenilo i štikle. Njezina gotovo identična rekreacija, debitirala je u prvom traileru za film. Prve paparazzi snimke sa snimanja koje su prikazivale Robbieja i Goslinga u neonskim kombinacijama za rolanje bile su prilagođene Hot Skatin’ Barbie iz 1994. godine.
Iako Barbie svijet ističe ružičastu kao prepoznatljivu boju, Durran napominje da to nije jedini izraz njezine garderobe. Kombinacije boja pažljivo su odabrane kako bi prikazale različite aspekte Barbie likova. No, ružičasta i dalje ima snažno mjesto u svijetu Barbie, jer, kako Durran kaže, "ružičasta će uvijek izgledati 'Barbie'."
Većinu tekstila u Barbie Landu nabavio je njezin tim, ali ako Margot nosi nešto što oni nisu izradili, to je uglavnom Chanel, čija je Margot ambasadorica od 2018.
"Jako su zainteresirani za podupiru kinematografiju i pomogli su nam pronaći izgled koji će funkcionirati u priči,” kaže Durran o modnoj kući Channel. “Slali su nam sve što smo željeli. Bilo je sjajno raditi s njima.”
Iz arhive modne kuće izvukli su odijela, odjeću za plažu, sportsku odjeću i modne dodatke, uglavnom komade iz 1980-ih. Sve što je dobro, ali nije prave veličine ili boje, prepravili su za film. Dok je njezin osobni favorit suvremena Coco Beach ružičasta haljina s Chanel dodacima - logo-maniac nakit, torba, cipele - mnogi od izgleda imali su štih 80-ih.
Greta Gerwigova reinterpretacija Barbie svijeta otvara nove mogućnosti za promatranje i razumijevanje ovih kultnih igračaka. Kroz kostime i modne izbore, Gerwig i Durran donose nove slojeve i dublju sliku ženstvenosti, agencije i različitih aspekata Barbie likova.