Kostimi šeste sezone popularne serije Kruna vrhunac su kostimografije svih sezona

Kada je o kostimima riječ, šesta sezona je apsolutni vrhunac serije. Zbog velikog uspjeha i budžet je bio izdašan i na odjeći se nije štedilo.
Vidi originalni članak

Naglasak mora biti na priči - bila je nit vodilja za višestruko nagrađivanu kostimografkinju Amy Roberts, koja s kćeri Sidonie stoji iza kostima za Krunu, jednu od najgledanijih serija na Netflixu, čiji je finale izašao na ovu platformu u prosincu. 

Ova povijesna drama, čiji je središnji lik kraljica Elizabeta II., šest je sezona gledatelje i kritičare oduševljavala pričom, ali i kostimima. Taj je zadatak bio strašno zahtjevan budući da se o kraljevskoj modi prilično puno toga zna.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli The Crown (@thecrownnetflix)

Još uvijek pišemo priče o stilu princeze Diane, čak i 25 godina od njezine smrti, seciramo sve što Kate Middelton nosi čim to dođe na naše Instagram feedove. Kad je publika toliko upoznata s izvornim materijalom, svaka je nova interpretacija teška.

Kostimografkinje su pri kreiraju odjeće proučile more materijala, uključujući stare modne magazine, dokumentarne filmove, povijesnu građu. 

Miksom faksimila kostima i originalnih kreacija, kostimografkinje su napravile sjajan posao. Ima mnogo poznatih lookova Lady Diane, poput kupaćeg kostima s otvorenim leđima i oversized blejzera iz 1990-ih, princ William u majicama za ragbi, kraljica u svojim svjetlucavim opravama. Ali, kako su Amy i Sidonie izjavile za Harper's Bazaar, pravi je izazov bio prikazati likove iza zatvorenih vrata u kontekstu koji nam nije toliko poznat. U šestoj sezoni tako vidimo stvari koje protokol nikada ne bi dopustio da izađu u javnost - poput pidžama, bolničke odjeće, pa čak i kraljičinih bosih stopala s flasterom. 

Kada je o kostimima riječ, šesta sezona je apsolutni vrhunac serije. Zbog velikog uspjeha i budžet je bio izdašan i na odjeći se nije štedilo. Haljine su još raskošnije, a ima i više modnih dodataka. Puno se toga nabavljalo u Hermesu, Fendiju, Versaceu. 

Ovisno o scenariju, kostimografkinje su odlučivale što se treba šivati (kod poznatih komada nošenih na vjenčanjima, sprovaodima, paradama...), a kada će se nešto nabaviti iz aktualnih kolekcija (uglavnom stylinzi nepoznati širim krugovima). 

- Scenaristi su napisali mnogo scena iza zatvorenih vrata i tu smo mogle dati mašti na volju. S Dianom, na primjer, taj proces uspoređujem s "Dianinim algoritmom". To je kao kada kupujete hlače, a internet će još vam dva tjedna kasnije govoriti o drugim hlačama na temelju onih koje ste kupili. S Dianom je slično. Iako ona možda nije nosila baš 'te' stvari, nakon što ste ih na njenom liku vidjeli, činit će vam se da je, odnosno da je to nešto što bi ona nosila - kažu te dodaju kako su se u četiri godine vezale uz likove te gradile postepeno njihov stil. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli The Crown (@thecrownnetflix)

- Za sve glavne članove kraljevske obitelji, plus Margaret Thatcher, 99 posto je napravljeno. Možda kupimo neobičan kardigan. Mislim da je jedna haljina Margaret Thatcher bila Saint Laurent. Ali inače, sve se mora izraditi jer želimo imati kontrolu nad scenama i kako će boje funkcionirati na setu, što je strašno važno za serije poput ove - pojašnjavaju.

Samo u ovoj sezoni bilo je 297 govornih dionica. Dakle, to je 297 glumaca za odjenuti! I ako se zna da kraljica ne ponavlja outfite - zamislite ogromnu količinu odjeće koja se izrađivala!

- Uvijek se držimo naših 'modnih biblija', knjiga odjeće koje radimo na temelju scenarija. Razdvojimo ga na dane snimanja i znamo da ćemo imati osam, devet kombinacija za taj lik. Apsolutno sve je režirano - od poštara, kraljice, vozača autobusa, vojnika, princa Philipa - svi su pomno izdizajnirani - otkrivaju kostimografkinje.

- Alison Harvey, dekoraterka seta, rekla je da su čak i u ladice stola za princa Charlesa stavljali stvari koje bi on čitao. Ne smijemo ništa prepustiti slučaju jer će to utjecati na kvalitetu serije. Iskreno, ne mogu podnijeti kad netko kaže 'te cipele nisu u redu, ali neće se vidjeti'. Ja ću ih vidjeti! Zvučim kao diva, ali to je vrlo važno - kaže Amy. 

Najveću odgovornost, kažu, osjećale su pri kreiranju Dianine posljednje odjeće te Camilline vjenčanice. 

- Camilla je nosila dvije oprave - jednu za vjančanje i drugu za domjenak. Namučili smo se dok smo napravili adekvatan odjevni komad koji će vjerno pratiti original. Tek kada takve komade dekonstruirate, shvatite koliko su složeni - kaže Sidonie.

Kada ih se pita tko je od glumaca bio najuključeniji u proces stvaranja kostima, odgovaraju:

- Dominic West, koji glumi Charlesa i ja svađali bismo se svako jutro oko izbora džepnog rupčića i kravate. Odjeću bismo mu stavili u njegovu prikolicu, pa čekali da vidimo kako će je prihvatiti. Jedina osoba koja nam je odbila nešto bila je Elizabeth Debicki, koja glumi Dianu, kada je vidjela kratke hlače boje lososa. 

Kolumna dress code Vesne Blašković izlazi svakog petka u magazinu Ekran Večernjeg lista. 

Od 'Nasljeđa' do 'I tek tako...': Izdvojili smo TV serije koje su u 2023. godini donijele najveći modni buzz
Kultni Pantone odabrao boju godine: Peach Fuzz nije baš naišla na odobravanje, a evo i zašto
Franka Batelić nekad i sad: Evo kako se stil popularne pjevačice mijenjao tijekom godina

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".