Business Insider proveo je neko vrijeme s grupom od četiri dizajnera koji su taman završavali novi kolekciju koja u dućane stiže ovaj mjesec. Na njoj rade od travnja, a otkrili su kako je njihov moto - novost i brzina. Njihov "teret" je osmišljavanje novih trendova za 2,238 dućana u koje nova odjeća stiže dvaputa dnevno, a žele zauvijek ostati prvi trendseter među ovakvim brendovima.
Moć influencera s Instagrama
"Brza" moda poznata je po tome da kopira trendove s modnih pista i učini ih prihvatljivijima za široke mase. Zara i Forever 21 zbog toga su nekoliko puta bili optuženi za kopiranje dizajna.
Zara smatra da velike modne piste i skupi dizanjeri služe samo kao inspiracija, no danas se posao preselio na društvene mreže.
- Idemo u Pariz ili Italiju na razne sajmove i čitamo knjige trendova kako bismo odlučili što je dobro za nas - rekao je jedan dizajner, čije ime Zara ne želi otkriti za Business Insider jer imaju takvu politiku.
Nakon toga, dizajneri provjeravaju društvene mreže i traže pravi trenutak kako bi lansirali novi proizvod, a o tome najviše "odlučuju" influenceri.
Ako se neki influencer odluči odjenuti na određen način, taj trend će vjerojatno odmah uzletjeti, kažu dizajneri.
"Odjednom svi žele isto, a primjerice, imali smo istu haljinu prošle godine i bila je među najgore prodavanim komadima", rekla je jedna dizajnerica za Business Insider.
Instagram je dizajnerima postao mjesto najveće inspiracije. "Svi su na mobitelima, možete vidjeti što se u ovom trenutku nosi u New Yorku, Šangaju, Tokiju, a to nije nešto što smo mogli prije 15 godina", pričaju za magazin.
Zapravo, s Instagramom dizajnerima je pala sjekira u med, jer treba od tolikog sadržaja probrati što će se zadržati kao trend, a što ne. Kako bi bili uvijek u trendu, zapošljavaju dizajnere svih dobnih skupina kako bi dali svoju osobni pogled na svaku skupinu - od žene koja voli minimalizam, do nekog ekscentrika.
Osim toga, dizajneri prate i online shop Zare kako bi provjeri što kupci najviše traže i što najviše kupuju. Zara nikada neće napraviti masovnu produkciju jednog komada. "Ako je gotovo s nečim, gotovo je", kažu. No nikada nisu "predobri" za pogreške ili pokušavanje.