Gen-Z and Fashion in the Age of Realism najnovije je izvješće Business of Fashion Insightsa u kojem su proučavali odnos generacije Z prema modi. Istraživali su različite tipove osobnosti, ono što ih inspirira, brendove koje preferiraju i pristup održivoj modi. Izvješće se temelji na dubinskoj analizi ponašanja na društvenim mrežama, fokus grupama i istraživanju provedenom na gotovo 1000 pripadnika generacija Z.
Prema istraživanju, omiljena kategorija zabave za američki Gen-Z je moda. Na nju najradije troše novac pa je tako kategorija mode nadmašila ostale, kao što su restorani, glazba i videoigre. Mladi su potrošači, piše Business of Fashion, ključni za modnu industriju.
BoF Insights, za potrebe istraživanja, surađivali su s Juv Consultingom, tvrtkom koju su još 2016. pokrenula tri 16-godišnja poduzetnika. Željeli su provesti anketu među generacijom Z, a otkrili su kako im je moda važna za podizanje samopouzdanja. 82% ispitanika reklo je da im je moda važna za utvrđivanje identiteta, a manje im je važna zbog statusa ili trendova.
Generacija Z djelomično je i preokrenula proces stvaranja trendova. To potvrđuju estetike poput Barbiecora i Cottagecorea koje su krenule od društvenih mreža prema modnim brendovima i trgovcima, a ne obrnuto, kako je inače slučaj.
Istraživanje donosi i listu desetak najpopularnijih brendova. Na vrhu se nalaze Nike, Gucci i Adidas, a Gucci je ujedno jedini luksuzni brend koji se pojavljuje među 10 omiljenih marki. Louis Vuitton je idući, pojavljuje se nešto niže na ljestvici, među prvih 20. Business of Fashion piše kako je Gucci prepoznatljiv po svojem trudu da se 'dodvori' mladim potrošačima, i to virtualnim putem, kroz igre kao što je Roblox. Istraživanje je pokazalo i da većina Gen-Z teži kupnji luksuzne odjeće i dodataka, kako stječu kupovnu moć.
Prva tri brenda slijede Zara i H&M, zatim Levi's, American Eagle i Forever 21 te Urban Outfitters i SheIn, među prvih 10. Među prvih 20 brendova, uz Louis Vuitton, našla su se još imena poput Pume, Abercrombie & Fitcha, Vansa, Jordan Branda, Uniqloa, Under Armoura...