Kineska nova godina slavi se na razne načine, a velike modne kuće posvetile su joj čitave capsule kolekcije

Zajedničko im je to da se poigravaju s motivom Zmaja, koriste pregršt crvene boje, ali nisu se samo sveli u ove očekivane okvire već su probili granice
Vidi originalni članak

Svatko tko je barem jednom imao priliku prisustvovati proslavi Kineske nove godine, zna da je to zaista poseban osjećaj. Ako ste pritom još imali sreću i našli se u Kini ili nekog drugoj azijskoj zemlji u kojoj živi značajan broj Kineza, poput Singapura ili Tajlanda, taj je dojam još snažniji.

Gradovi su tjednima unaprijed okićeni crvenim lampionima, a sve kulminira proslavom Kineske nove godine koja je prvi dan prvog lunarnog mjeseca po kineskom kalendaru (ove godine to je 10. veljače) te traje 15 dana. Posljednji se dan u zrak puštaju crveni lampioni, a sama Nova godina obilježava kraj zime i početak proljeća.

Kineska nova godina slavi se na razne načine. Obitelj se okuplja, kupuju se pokloni, dekoracije, hrana, svečana odjeća. Cijela obitelj zajedno čisti i uređuje kuću. Na prozore i vrata stavljaju se dekoracije od crvenog papira s temama sreće, zdravlja i blagostanja. Večer ususret Novoj godini, obitelj se okuplja oko svečanog blagdanskog stola. Najčešće se jedu svinjetina, pačetina, piletina te slatkiši i voće (najviše naranče). Običaj je da se puca petardama i to iz prve ruke možemo potvrditi puno više nego u našim krajevima za novu godinu.

Sljedećeg jutra, djeca će pozdraviti roditelje te im zaželjeti sretnu novu godinu te dobiti na poklon novac u crvenim kuvertama. Inače, sjećam se kako sam, ne znajući za tu tradiciju, pitala prodavačicu na jednoj singapurskoj tržnici da mi prevede tekstove s tih zaista predivnih čestitki, a one su se baš sve ticale materijalnog bogatstva, što me iskreno jako začudilo s obzirom na to da smo navikli na lijepe i srdačne želje i slično. No, zanimljivo je vidjeti koliko smo zapravo različitih kultura.

Na kinesku novu godinu, tradicija je pomiriti se, zaboraviti sve trzavice i iskreno svakome zaželjeti mir i sreću. Predvladava crvena boja, koja u Kini simbolizira sreću, krepost, istinu i iskrenost. Popularni su plesovi ljudi obučenih u kostime zmajeva i lavova, vatrometi, zaista puno se koristi pirotehnika. Svaka je godina 'dodijeljena' jednome od znakova kineskog horoskopa, a ove je godine to Zmaj, definitivno jedan od poznatijih. Ova 2024. godina je, točnije, godina drvenog zmaja te bi trebala donijeti autoritet, prosperitet i sreću. Oni rođeni u godini Zmaja posjeduju navodno zadivljujuće ponašanje, izrazitu osobnost i jake sposobnosti vođenja. Možete provjeriti jeste li rođeni u godini Zmaja oduzimajući po 12 od 2024. 

Značenje kineske nove godine u modi je također vrlo veliko jer dizajneri računaju na mnoga tržišta na svim stranama svijeta gdje se ovaj blagdan slavi, a usput budi rečeno, već se desetljećima slavi i u Zagrebu i prilično je big deal, pa tako često dolaze i viđeniji političari.

No, vratimo se na modu. Gotovo da nema velike modne kuće koja na neki način na obilježi ovaj blagdan, a najčešće im se posvete čitave capsule kolekcije. Ove godine među zapaženijima su Gucci, Valentino, Fendi, Bottega Veneta, Loewe, Burberry, Prada, Jimmy Choo, Tag Heuer, Tory Burch, ali i pristupačniji brendovi poput H&M-a, Levisa, Tommyja Hilfigera, Timberlanda, adidasa, Pume te mnogih drugih. Zajedničko im je to da se poigravaju s motivom Zmaja, koriste pregršt crvene boje, ali nisu se samo sveli u ove očekivane okvire već su probili granice. Prada se tako poigrava neutralnim tonovima, luksuzni Loro Piana također, a na sličnoj je liniji i Tory Burch.

Najžešći su Valentino sa svojom kultnom crvenom, a najviše je reakcija izazvao po običaju mnogima omiljeni Gucci, koji je printove inkorporirao u svoje bestselere, poput torbe Dionysus. A koliko su klijenti za kinesku novu godinu spremni potrošiti na savršenu crvenu, svjedoči i priča naše poznate personal shopperice koja je za svoju klijenticu kontaktirala izravno Roland Mouret kako bi joj napravili tamnoplavi top, koji je vidjela u dućanu, po mjeri u crvenoj. Sve može, naravno, ako se plati. Konkretno, dotični top ispao je pet puta skuplji, odnosno 9500 funti! Klijentica je račun ni trepnuvši potpisala. 

Kolumna Dress code Vesne Blašković izlazi svakog petka u magazinu Ekran Večernjeg lista. 

Sofia Richie Grainge objavila da je trudna s preslatkom fotografijom uz svog supruga
Kraljica Letizia zablistala u crno-bijelom kombinezonu koji je prvi put nosila u - Zagrebu!
Rahela i Ana prijateljice su odličnog smisla za modu, a nose zimske trendove na sasvim poseban način

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".