Pomalo kao i u slučaju LVMH-a, financijski rezultati Keringa za treće tromjesečje pokazuju određene naznake poboljšanja. Ipak, točnije je reći da je situacija “manje loša” nego što je uistinu bolja. Organska prodaja Grupe pala je za 14 posto u razdoblju koje je završilo 30. rujna. Iako je riječ o značajnom padu, rezultat je bolji od očekivanja analitičara koji su prognozirali minus od 16 posto. Ukupni prihodi iznosili su 3,42 milijarde eura, što predstavlja pad od 5 posto, ali i blago iznad tržišnih procjena postavljenih na 3,31 milijardu eura. Čak je i organski pad od 15 posto, skromniji od predviđenog, znak vrlo sporog i opreznog stabiliziranja drugog najvećeg luksuznog koncerna na svijetu.
Brend Gucci ostaje u središtu ove mješovite dinamike. Organska prodaja pala je za 14 posto na kvartalnoj razini, nakon 25-postotnog pada u prethodnom tromjesečju. Riječ je o blagom znaku oporavka, odnosno izbjegavanju daljnjeg pogoršanja koje je tržište očekivalo. Saint Laurent zabilježio je 4-postotni pad, dok je segment “ostalih kuća”, u kojem su Balenciaga, Alexander McQueen, Boucheron i Qeelin, ostvario skroman rast od 1 posto.
Pletene haljine odličan su izbor kada ne znate što obući, a ovi chic komadi iz H&M-a grijat će nas cijele zime:
Bottega Veneta, i dalje jedna od uspješnijih akvizicija Grupe, narasla je 3 posto, a segment Kering Eyeweara i korporativnih aktivnosti zaključio je tromjesečje sa 6-postotnim rastom. Ukupno gledano, ti trendovi još uvijek zaostaju za globalnim tržišnim rastom, no upućuju na djelomičnu konsolidaciju poslovanja.
Nakon objave rezultata, novi glavni izvršni direktor Luca de Meo, koji je preuzeo dužnost 15. rujna, potvrdio je odlučnost u provedbi plana oporavka. Rezultati trećeg tromjesečja, kako ističe, predstavljaju pomak naprijed, ali još nisu zadovoljavajući.
“Ova situacija dodatno učvršćuje moju volju da djelujem na svim razinama kako bismo našim kućama i Grupi vratili lidersku poziciju koju zaslužuju”, poručuje De Meo. Nedavni potezi potvrđuju taj smjer: prodaja beauty divizije L’Oréalu i imenovanje Francesce Bellettini na čelo Guccija. I Demna je, naravno, u paketu koji bi trebao poboljšati stanje te slavne talijanske kuće.
Prodaja beauty poslovanja za 4 milijarde eura u gotovini i sklapanje licenci za parfeme i proizvode ljepote, uz zajedničku suradnju u wellness segmentu, trenutačno se promatra kao ključan korak.
Cilj je optimizacija imovine i rješavanje pitanja zaduženosti, koja je sredinom godine dosegnula 9,5 milijardi eura. Detaljniji plan transformacije bit će predstavljen na proljeće, a do kraja 2025. prioritet ostaje poboljšanje alokacije kapitala i postizanje bržih, vidljivih rezultata. Smanjenje duga, stroža kontrola troškova te repozicioniranje i reorganizacija dijela portfelja ostaju na vrhu liste zadataka s jasnom porukom investitorima: povjerenje se mora hitno obnoviti.
Jedan od prvih izazova odnosi se na Alexander McQueen. Naime, među Keringovim brendovima, McQueen trenutačno predstavlja najsloženiji slučaj. Brend je relativno malen, bez hit torbi ili profitabilnog parfemskog segmenta te bez recentnog kreativnog ili komercijalnog uspjeha velikog formata.
Zbog toga je pokrenuta globalna strateška revizija, koja bi mogla rezultirati ukidanjem 55 radnih mjesta, odnosno trećine administrativnog osoblja u londonskom sjedištu. Cilj je u tri godine vratiti brend na održivu profitabilnost. Proces je još u ranoj fazi i, koliko god neugodan, čini se nužnim.
Za sada se odustalo od mogućnosti prodaje brenda. Ipak, odluka o neprodaji donesena je prije De Meova preuzimanja funkcije, tijekom srpnja, pa time ne predstavlja apsolutno jamstvo stabilnosti.
Racionalizacija se uklapa u strategiju već primijenjenu u drugim dijelovima Grupe, gdje su zatvaranje trgovina, prodaja nekretnina i smanjenje zaposlenih pomogli ublažiti snažan pad dobiti u prvoj polovici godine, kada je profit potonuo 46 posto. Za McQueen, revizija znači više od kratkoročne mjere štednje: ona je prilika za jače pozicioniranje u sve zahtjevnijem, zasićenijem i kompetitivnijem luksuznom okruženju.
Najednom se čini kao da se svi bore za spas, ne samo manji, već i veći brendovi te da se pokušavaju izvući iz kriza. A za to vrijeme svijet je promijenio način konzumiranja mode, pogleda na odijevanje te je moguće da je to kraj jedne ere za svijet luksuza.