Prva među njima je mlada Isabella Rakonić, vlasnica vrlo uspješnog modnog bloga "The Pile of Style" i 23-godišnja studentica prava iz Zagreba.
Kakva je situacija danas u Hrvatskoj s bloganjem u odnosu na početke i u odnosu na vrijeme kad je blog bio najpopularniji? Pretpostavljam da se danas sve više fokus prebacuje na Instagram, na štetu bloga?
Istina je da u vrijeme kada sam počinjala s blogom je puno više cura pisalo svoj blog redovito. S vremenom je broj pao i samo par cura piše i danas u istom kontinuitetu kao i ranije. Čitanost je pala, ali se trudim postotak pada držati na minimumu preusmjeravanjem na blog s drugih platformi koje su s vremenom postale popularnije, poput Instagrama. Mislim da je to u mojem slučaju plus jer je više ljudi saznalo za moj blog preko Instagrama i tako me počelo pratiti. Nedavno sam pokrenula i Youtube kanal koji je jako popularan među mlađom generacijom.
Ukratko opiši svoj blog i kako to funkcionira!
Objavljujem novi post svaki drugi dan i trudim se držati sadržaj dosljedan svim trendovima i stilovima.
Možeš li zaraditi od bloga? Kakva je situacija s tim u Hrvatskoj u odnosu na inozemstvo?
Naravno da se može zaraditi od bloga! U inozemstvu je stanje znatno bolje, kao i u svim granama mode. Pišem na engleskom jeziku od samog početka pa mi je možda to i pomoglo da moj blog ostane čitan i u drugim straniim državama. Zbog toga imam jako puno suradnji sa stranim brendovima i trgovinama.
Koji je princip zarade preko bloga?
Ima puno principa zarade. Najjednostavniji su sponzorirani postovi.
Kako funkcionira suradnja s brendovima?
Najčesće određeni brend kontaktira blogera tj. influencera sa svojim prijedlogom. Danas postoje i razne platforme poput rewardStyle koje same spajaju influencere i brendove. Svaki influencer ima svojeg menadžera koji ga spaja s brendovima i dogovara okvire suradnje.
Što utječe na to da brend odabere neki blog za suradnju? Kako najčešće plaćaju, u proizvodima ili novčano?
Bitno je da influencer ima kvalitetan sadržaj, kvalitetne fotografije i čitanost, odnosno pratitelje. Plaćanje je nekada u proizvodima, nekada novčano, a nekada oboje. Bitno je da je aktivan na što vise platformi, poput Facebook-a i Youtube-a.
Surađuješ li češće s domaćim ili stranim brendovima?
Češće surađujem sa stranim brendovima, iako u posljednjih godinu dana mogu reći da mi se broj domaćih suradnji znatno povecao. Doista mi je drago da je i taj oblik marketinga postao popularan i kod nas.
Javljaš li se i ti brendovima za čiju si suradnju zainteresirana ili oni biraju tebe?
Oboje.
Kako odlučuješ s kim bi voljela surađivati?
Prihvaćam suradnje za koje mislim da se uklapaju u moj stil i za koje mislim da će se svidjeti mojoj publici. U suprotnom nema smisla surađivati.
Može li se u Hrvatskoj živjeti od bloga ili reklami na Instagramu? Zaostajemo li još puno za inozemstvom gdje je takav posao mnogo rašireniji?
Može se zivjeti od bloga i Instagrama u Hrvatskoj. Po mojem mišljenju zaostajemo još dosta u odnosu na inozemstvo, no mislim da će se s vremenom i taj trend pokrenuti kod nas u istoj mjeri.