Kako zarađuju blogeri: Isabella Rakonić

Zarada putem bloga mnogima je još uvijek apstraktan pojam. Porazgovarali smo s nekoliko domaćih blogerica kako bismo doznali nešto više o tome.
Vidi originalni članak

Prva među njima je mlada Isabella Rakonić, vlasnica vrlo uspješnog modnog bloga "The Pile of Style" i 23-godišnja studentica prava iz Zagreba. 

 

Kakva je situacija danas u Hrvatskoj s bloganjem u odnosu na početke i u odnosu na vrijeme kad je blog bio najpopularniji? Pretpostavljam da se danas sve više fokus prebacuje na Instagram, na štetu bloga? 

Istina je da u vrijeme kada sam počinjala s blogom je puno više cura pisalo svoj blog redovito. S vremenom je broj pao i samo par cura piše i danas u istom kontinuitetu kao i ranije. Čitanost je pala, ali se trudim postotak pada držati na minimumu preusmjeravanjem na blog s drugih platformi koje su s vremenom postale popularnije, poput Instagrama. Mislim da je to u mojem slučaju plus jer je više ljudi saznalo za moj blog preko Instagrama i tako me počelo pratiti. Nedavno sam pokrenula i Youtube kanal koji je jako popularan među mlađom generacijom.

Ukratko opiši svoj blog i kako to funkcionira!

Objavljujem novi post svaki drugi dan i trudim se držati sadržaj dosljedan svim trendovima i stilovima.

Možeš li zaraditi od bloga? Kakva je situacija s tim u Hrvatskoj u odnosu na inozemstvo?

Naravno da se može zaraditi od bloga! U inozemstvu je stanje znatno bolje, kao i u svim granama mode. Pišem na engleskom jeziku od samog početka pa mi je možda to i pomoglo da moj blog ostane čitan i u drugim straniim državama. Zbog toga imam jako puno suradnji sa stranim brendovima i trgovinama.

Koji je princip zarade preko bloga?

Ima puno principa zarade. Najjednostavniji su sponzorirani postovi.

Kako funkcionira suradnja s brendovima? 

Najčesće određeni brend kontaktira blogera tj. influencera sa svojim prijedlogom. Danas postoje i razne platforme poput rewardStyle koje same spajaju influencere i brendove. Svaki influencer ima svojeg menadžera koji ga spaja s brendovima i dogovara okvire suradnje.

Što utječe na to da brend odabere neki blog za suradnju? Kako najčešće plaćaju, u proizvodima ili novčano?

Bitno je da influencer ima kvalitetan sadržaj, kvalitetne fotografije i čitanost, odnosno pratitelje. Plaćanje je nekada u proizvodima, nekada novčano, a nekada oboje. Bitno je da je aktivan na što vise platformi, poput Facebook-a i Youtube-a.

Surađuješ li češće s domaćim ili stranim brendovima?

Češće surađujem sa stranim brendovima, iako u posljednjih godinu dana mogu reći da mi se broj domaćih suradnji znatno povecao. Doista mi je drago da je i taj oblik marketinga postao popularan i kod nas.

Javljaš li se i ti brendovima za čiju si suradnju zainteresirana ili oni biraju tebe?

Oboje. 

Kako odlučuješ s kim bi voljela surađivati? 

Prihvaćam suradnje za koje mislim da se uklapaju u moj stil i za koje mislim da će se svidjeti mojoj publici. U suprotnom nema smisla surađivati.

Može li se u Hrvatskoj živjeti od bloga ili reklami na Instagramu? Zaostajemo li još puno za inozemstvom gdje je takav posao mnogo rašireniji?

Može se zivjeti od bloga i Instagrama u Hrvatskoj. Po mojem mišljenju zaostajemo još dosta u odnosu na inozemstvo, no mislim da će se s vremenom i taj trend pokrenuti kod nas u istoj mjeri.

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".