Kako su se legendarne brodarice vratile na scenu: Ovo ljeto kultne cipele uplovljavaju u mainstream vode

Nastale su davne 1935. godine, kao cipele za hodanje po brodu, u kojima se ne kliže, a danas imaju čitavu nišu te su osvojile scenu raznim interpretacijama. No, sve su vrlo elegantne i jasno je što evociraju - svakodnevni casual luksuz
Vidi originalni članak

Nekoć omiljena cipela članova jahting klubova i poklonika preppy estetike Istočne obale, brodarice su tiho, ali postojano počele zauzimati svoje mjesto u ovogodišnjim trendovima. No, njihov se povratak dao naslutiti prošle godine godine, kada ih je Miuccia Prada, kraljica novih trendova i odlična osoba za analizu stilova koji će biti hit, uvrstila u novu kolekciju Miu Miu. 

Nakon toga, krenulo je suptilno osvajanje – viđene su u kolekcijama brendova poput Bally, JW Anderson, The Row, Burberry, Valentino i Bottega Veneta. Pritom ih je Miuccia ubacila i u Pradinu kolekciju jer se u njezinim svim linijama znaju pojavljivati slični elementi, što naravno utječe na snagu određenog trenda. 

U galeriji pogledajte što se ovih dana nosi na zagrebačkim ulicama:

FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija

Za ljubitelje ključnih modnih elemenata, povratak brodarica nije iznenađenje. Osim što su bile simbol elitnog opuštenog stila, brodarice su tijekom devedesetih godina bile i pravi hit, osobito kao dio svakodnevne elegancije i fini kontrapunkt tadašnjim buntovnim trendovima poput grungea. Decentne i funkcionalne, bile su izbor onih koji su birali stilsku profinjenost umjesto modnog kaosa.

Prema podacima koje prenosi Footwear News (u sklopu WWD-a), a temeljem analize Circane, vodeće tvrtke za maloprodajnu analitiku, ovaj je segment obuće početkom 2025. zabilježio prvi godišnji rast nakon gotovo desetljeća. “U prvom tromjesečju 2025. prodaja brodarica porasla je za 24 % u odnosu na isto razdoblje prethodne godine,” izjavila je Beth Goldstein, analitičarka za obuću i modne dodatke u Circani.

Zanimljivo je da najveći porast nije zabilježen u muškoj, već u ženskoj kategoriji i to zahvaljujući raznolikim reinterpretacijama koje vizualno podsjećaju na balerinke, čime se uklapaju u već postojeći trend. Upravo su te osvježene verzije pronašle novu publiku, onu kojoj su klasične brodarice možda bile previše formalne ili sezonski ograničene. Osim toga, sami dizajn cipele ionako nije pretjerano obilježen spolom, što ih čini modernom cipelom za razne fluidne osobnosti.

Modni trgovci već vide te promjene – na shopping platformi Ssense, potpredsjednik za mušku kupnju Freddy Barassi ističe povećanu potražnju za brendovima poput Auralee i Sebago: “Uvijek smo imali pozitivan odaziv na brodarice, no ove sezone interes je znatno porastao.” Slično kaže i Jian DeLeon iz Nordstroma, koji prepoznaje porast vidljivosti modela zahvaljujući suradnji sa Sperryjem, autentičnim brendom koji je zaslužan za nastanak ove cipele. Naime, moderne brodarice, koje zovemo i mornarske mokasinke, stvorene su 1935. godine, kada ih je osmislio Amerikanac Paul A. Sperry iz New Havena u Connecticutu.

Inspiraciju je pronašao promatrajući svog psa kako se s lakoćom kreće po ledu bez proklizavanja. Dobio je ideju pa na potplatima svojih cipela napravio uzorak nožem, nalik ribljoj kosti – tzv. siping, čime je zapravo stvorio model idealan za kretanje po skliskim palubama brodova. Tako je rođena prva brodarica i nastala tvrtka Sperry Top-Sider, koja će obilježiti generacije ljubitelja klasičnog, funkcionalnog stila.

Sophie Jordan iz Mytherese također vidi rast populatnosti te ističe da su hit postali razni modeli prilagođeni urbanom okruženju, a ne isključivo onima koji podsjećaju na obuću za ljetovanje. “Modeli koji nisu strogo vjerni originalu bolje funkcioniraju,” zaključuje.

Naomi Campbell u bijelom, Cara Delevingne u crvenom: Evo tko su najbolje odjevene zvijezde u Cannesu
Genijalan sako, trendi traperice ili chic torba: Ne znamo što nam je bolje u Teinoj stajliš kombinaciji
Nosi neobičnu torbu koju još nismo imali prilike vidjeti na zagrebačkoj špici, a kombinira je uz vječne kaubojke

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".