Kako se politički stavovi izražavaju u uličnoj modi?

Iako je svi shvaćaju olako, i kroz modu se mogu odaslati snažne poruke.
Vidi originalni članak

Iako mnogi na nju gledaju kao na površnu pojavu, moda, a osobito street style, mnogo je više od pukog pokazivanja trendova i noviteta u vlastitoj garderobi. Potaknuti političkom situacijom u svijetu, mnoštvom izbjeglica, nevinim žrtvama, nemirima i Trumpovim odlukama, dizajnerske kuće odlučile su iskoristiti (skroman) utjecaj koji imaju i poslati poruku u kojoj odašilju svoje mišljenje o trenutnoj političkoj situaciji. Takav "otpor" najviše je došao do izražaja na Tjednima mode kad su se brojne dame pojavile s natpisima "We should all be feminists" koje potpisuje Dior. Ova je dizajnerska kuća majicu izbacila upravo u vrijeme kad funckiju kreativne direktorice prvi put vrši žena, Maria GraziaChiuri. Majica je svojevrsni hommage eseju "We should all be feminists" autorice  Chimamande Ngozi Adichie iz 2014. godine.

Ovakav je trend slijedio i brend Reformation koji je izbacio cijenovno pristupačnije majice za sve one koji se na ovakav način žele aktivirati. Ove politički angažirane majice nastale su kao reakcije na Trumpove izjave i odluke pa se u ponudi nalaze one s natpisima "More Trees, Less Walls"  kao odgovor na gradnju zida na granici s Meksikom te "Save the Earth, It's the Only Planet With Meryl" koja je rezultat "prepirke" između Donalda Trumpa i Meryl Streep u kojoj je, nakon što se Meryl prisjetila njegova izrugivanja novinaru s invaliditetom, Trump glumicu proglasio "jednom od najprecijenjenijih u Hollywoodu". Angažman ovog brenda nije isključivo na porukama, već će 30$ od svake kupljene majice donirati organizacijama poput  American Civil Liberties Union, Planned Parenthood i Environmental Defense Fund

Na Trumpovu odluku osvrnuo se i Diesel, kojem ovo nije prvi put da u kolekcijama šalje poruke kao odgovor na trenutačno svjetsko stanje. Još prije dvadesetak godina objavili su kampanju u kojoj se ljube dva mornara, a danas kampanjom "Make Love Not Walls" odašilju poruku o rušenju svih barijera koje se nalaze među ljudima. Nicola Formichetti, kreativni direktor Diesela, komentirao je kampanju izjavivši:

Diesel je protiv mržnje, a u današnje vrijeme više nego ikada želimo da se to zna. Ljubav i zajedništvo su presudni u stvaranju društva u kojem svi želimo živjeti i budućnosti kakvu zaslužujemo.

Spot kojem je cilj da se ideja ljubavi proširi cijelim svijetom možete pogledati ovdje:

Ukoliko se mora izdvojiti jedan modni detalj koji je obilježio Tjedan mode u New Yorku, onda su to bijele bandane. Naime, Business of Fashion pokrenuo je inicijativu simboličnog imena "Tied Together" u kojoj pozivaju na promicanje tolerancije, odnosno uključivanje ljudi bez predrasuda u modnu industriju. Ovaj projekt reakcija je na Trumpovu zabranu ulaska imigrantima iz pojedinih zemalja u SAD. Iza projekta stoji osnivač i glavni urednik BoF-a Imran Amed, koji je pismo uputio djelatnicima modne industrije jer se nisu dovoljno snažno usprotivili ovoj Trumpovoj odluci. 

I na modnim pistama provlače se političke note. Calvin Klein revija otvorena je i zatvorena Bowievom pjesmom "This is Not America", dok je LRS Studio, kojem je na čelu dizajner meksičkih korijena Luis Raul Solis, poslao eksplicitnu poruku na donjem rublju: "f*** your wall" i "no ban, no wall". 

Kad bi se cjelokupni aktivizam morao podvući pod zajednički nazivnik, koji bi to bio? Pa, svakako svima je cilj isti: jednakost, sloboda, mir i ravnopravnost. No, kako će točno natpisi na majicama to omogućiti? Gledajući na modu kao banalnu pojavu, cinici će prokomentirati da je politički angažman trendsetera samo rezultat njihove želje za "pet minuta slave" ispred objektiva fotoaparata te da im se "fućka" za Trumpove odluke, nemire na Bliskom istoku i nejednakost spolova. Međutim, možda bismo trebali umiriti tog cinika koji se nalazi u većini nas i na ovakve poruke gledati s optimistične strane te ih promatrati kao osobni prosvjed prema nepravdi. Zvuči malo, ali velike promjene kreću s pojedincima, rezultat su radnji svakog od nas, a već je pokazivanje zabrinutosti dovoljan pomak prema promjeni na bolje. A, ako je cinik u vama i dalje neumoljiv, je li riječ o stvarnoj zabrinutosti ili modnoj "osvještenosti", pokazat će vrijeme... 

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".