Čahura, simbol udobnosti, zaštite, rađanja i obnove, nekoć je bila automatski povezana s insektima i horor filmovima, odakle iz nje izlazi nešto nepoznato i zastrašujuće. No, današnja je percepcija znatno drukčija. Umjesto slike ličinke u razvoju, čahura danas donosi novu dimenziju glamura, zahvaljujući dizajnerima koji njenu estetiku interpretiraju na suvremeni način. Rick Owens i Moncler u zajedničkoj kolekciji uvode čahuru kao element avangardne ljepote, kombinirajući toplinu i udobnost s modernom formom.
Međutim, Rick Owens i Moncler nisu prvi koji su ovaj prirodni fenomen prenijeli na modne piste ili u studije. Povijest "čahura kaputa" seže sve do 19. stoljeća, kad se francuska moda počela oblikovati, a dizajner Paul Poiret postao pionir na međunarodnoj modnoj sceni. Dok je Charles Frederick Worth postavio temelje haute couturea, Poiret ga je transformirao.
Pogledajte galeriju Halloween kostima:
U vremenu kad su žene prema tadašnjim standardima trebale naglasiti struk i obline, Poiret, umoran od monotonih stilova, stvarao je nešto novo. Inspiriran Orijentom i egzotičnim bojama, tkaninama i krojevima, donio je dah dalekih zemalja u Francusku, uvodeći „haremske“ hlače, turbane i kultni čahura kaput – voluminozni model koji poziva svakoga da se u njega uvuče.
Iako Poiretova kuća nije preživjela ratove i ekonomske krize, čahura kaput je preživio te je s vremenom postajao sve prisutniji. Ovaj model poslužio je i kao inspiracija za kolekciju Courrègesa za proljeće/ljeto 2025., predstavljenu u Parizu, koja slavi koncept rasta i otkrivanja kroz procvat.
Na Tjednu mode u New Yorku, nekoliko tjedana ranije, kuća Alaïa predstavila je voluminozne siluete u tonovima koje kao da pozivaju na ugodno utonuće. Balenciaga je u svojoj kolekciji SS25 također odala počast čahura jaknama, evocirajući Cristobalov duh kroz balonaste strukture koje su odjekivale futurizmom.
Niz brendova, uključujući Margielu, Driesa Van Notena, Vaillanta i Bottega Veneta, prihvatio je privlačnost velikih pufastih struktura koje transformiraju siluetu u skulpturalno, impozantno biće. Ova estetika naglašava moć, snagu i zaštitu od vanjskih, nemilosrdnih uvjeta – bilo doslovno ili simbolično. Odijevanje ima i snažan psihološki aspekt, jer bez obzira na vrijeme, uvijek tražimo zaštitu, a odjeća nam je u tome bitan saveznik.