Ovaj fenomen postavila je, među ostalima, i Rihanna, koja je postala lifestyle brend u izuzetnim outfitima te pomaknula granice modne 'vidljivosti' u izričaju šoubiza. Uz nju, Beyonce, Madonna, Taylor Swift te niz drugih glazbenica, ali i glazbenika, pretvorili su koncerte u modnu reviju. I Pharrell, koji ujedno radi kao kreativnih direktor za muške kolekcije Louis Vuitton nalazi se na ovoj super listi modnih ikona koje diktiraju trendove.
Nije ni čudo - ako su modne revije postale show i spektakl, zašto se ne bi desilo obrnuto. Logično je sasvim da naši omiljenih glazbenici moraju biti vizualno atraktivni te da ćemo kupiti sve što stave na sebe ili barem nešto od toga, nešto slično... To su autori trendova novog doba, oni su pravi Influenceri jer imaju modnu moć.
Činjenica je da u današnjoj glazbenoj industriji, vizualni aspekti koncerata postali su jednako važni kao i sama glazba. Umjetnici i njihovi timovi ulažu u scenski dizajn, kostime i vizualne efekte kako bi stvorili imidž osobe te osmislili ikonu za scenu.
Ako pogledamo malo unatrag, lik koji je u tom svijetu broj jedan definitivno je David Bowie, ikona preobražaja identiteta i majstor osmišljavanja samog sebe. Upravo je on pokrenuo ovaj fenomen još u 70-tima, sa stilovima kojima se i danas divimo, a nakon njega ubrzo je došla Madonna, kraljica stilske reinkarnacije.
No, devedesete su sve to ubrzale, reperi i njihovi zlatni lanci, šilterice okrenute naopačke i velike trenirke, a na curama mega zlatni ringovi, bila je to nova etapa. Ususret njima došli su grunge face, Nirvana i ekipa, sa svojim ležernim kreacijama koje kao da su negirale sav taj sjaj i glamur scene. Oni su bili sve samo ne wow. T-shirt i traperice, omiljeni su i jednostavan outfit i za brojne rokere, kao i kožnjaci.
Sjetimo se i boy i girl bendova - Spice Girls i New kids on the Block bili su svaki lik za sebe. Svatko je definirao po jedan stil, osmišljen po mjeri. Očito, moda se isprepliće s glazbenim izričajem, neodvojiva je od svjetla reflektora i uvijek ima nešto za reći, pokazati. No, novo vrijeme, nakon milenija, ozbiljno je napravila glazbenike kao modne ikone, stoga je postalo pod obavezno - stilizirati glazbenika jer pjesma mora imati i izgled.
Taj look pomno je osmišljen, nerijetko su danas zapravo u pitanju suradnje s modnim dizajnerima, kućama, brendovima, potpisuju se veliki ugovori jer pjesma je samo jedan od elemenata. Outfit mora biti odobren, smislen, nema tu više ništa slučajno. I iako imamo na stotine modnih revija u svijetu, tu su još i one na koncertima. Zvijezde imaju svoje turneje, pa to su revije bez pauze. Ne samo da gledamo što nose na sceni, već i u 'privatno' vrijeme, što god to bilo.
Vizualna kultura dovela je do toga da svi ti glazbenici koji nas svojim pjesmama podižu emotivno, ili naprosto zovu na ples, izgledaju dotjerano do maksimuma, po idejama kreativaca i čitavog tima koji radi s njima. Ništa kod njih nije slučajno, moda je njihov obavezni 'omot', dio priče koju nam tako uspješno prodaju. Jer, nema biznisa do šoubiznisa.