Marko Purišić, poznatiji kao Baby Lasagna, u zadnjih je nekoliko mjeseci stekao veliku popularnost zbog svog nastupa na Euroviziji, no mladi Istrijan već se godinama bavi glazbom. Tako je 2012. godine nastupao na festivalu s bendom Manntra na Viva La Pola! Festivalu.
Iako je danas svima poznat po karakterističnim kostimima koje je nosio za Doru i Euroviziju koji su spajali tradicionalne motive s modernim komadima, Marko, tada poznat kao Pure, prije 12 godina je furao sasvim drugačiji stil.
Na Viva La Pola! Festivalu nosio je kožni komplet koji se sastojao od majice kratkih rukava i crnih hlača, a kosa mu je dugačka i puštena preko ramena.
Danas, za njegovu garderobu izvan stage zadužena je dizajnerica Mirna Posavčević koja potpisuje odjeću koja ne podliježe trendovima te ne dolazi u serijama, već prati pravila 'slow fashion' kategorije. Osmišljava individualne i komade napravljene po građi osobe koja će je nositi te posebnu pažnju pridaje ručno rađenim detaljima te su oni postali njezin 'statement' potpis.
Poznaje umjetničku scenu njihova rodnog Umaga, no s Markom je krenula suradnja uoči Eurosonga.
- Odmah smo našli zajednički jezik, on je prepoznao onaj štih koji mu se dopada u brendu te smo krenuli tim pravcem. Kako uvijek naglašavam slogane brenda #JustBeYou i #BeWhoYouAre, važno mi je da se i onaj tko nosi Anima M. tako i osjeća. A kada vidim njega kako divno nosi moje kreacije, onda je to samo potvrda da je zadovoljan i da sam pogodila s kombinacijom - otkrila nam je.
Naš je glazbenik odabrao dobar tim da mu osmisli stil, a suradnja s našim modnim dizajnerima pametan je način rada na imidžu. Ne samo da ima domaći potpis, već ih u nosi na događanju koje prati publika iz čitavog svijeta, čime daje 'visibility' našem dizajnu.
Za nastup na Dori, dizajnerica Valentina Pliško spojila je elemente etno nošnje našeg kraja, a dio kostima za nastup Baby Lasagne i benda nastao je upcyclingom. Trenutno studira na milanskom fakultetu 'Nuova Accademia di Belle Arti', a preddiplomski je završila na TTF-u u Zagrebu.
- Tema kostima prati temu pjesme. Kombinacija folklornih elemenata s 'metalom' bio je polazna točka za dizajniranje. Kako pjesma govori o odlasku iz sela u grad, tako se i u kostimima spajaju elementi sela i grada. Spajanjem dva naizgled potpuno različita stila dobili smo dijelove istarske narodne nošnje poput prsluka, bijelih hlača, bijelih širokih rukava, marame i kape u potpuno drugačijem kontekstu - ispričala je Valentina koja je inače iz Pule.
- Za detalje su korištene metalne kopče i ziherice. Neki dijelovi kostima su upcycled, odnosno napravljeni od već postojećih odjevnih predmeta koji su onda preuređeni i prenamijenjeni. Na primjer bijele hlače obojene crnom bojom. Tu je još i top napravljen od preko 1000 ručno spojenih metalnih kolutova. Maske na članovima benda isheklane su po uzoru na istarske čentrine - objasnila je.
Kod kostima za scenu bitno je da se umjetnici mogu slobodno kretati te da bude efektan, ali i da ujedno prati neku priču - pjesme, glazbe, glume.
Kostimi naših predstavnika Baby Lasagne i tima u Malmou bili su spoj pankerskih, heavy metal i klasičnih, tradicionalnih elemenata, a Valentina se poigrala prepoznatljivim hrvatskim kodovima.
- Dok sam radila na dizajnu kostima bili su mi važni detalji koji možda na prvi pogled nisu očiti poput šahovnice od ziherica. S obzirom da Baby Lasagna predstavlja Hrvatsku pred cijelom Europom razmišljala sam o tome kako da na najbolji način kroz kostime pokažemo našu tradiciju – navela je Valentina.
Nastup u Malmou bio je moćan i radi kostima koji plijene pažnju. No, taj hibrid pankerskog i etno stila idealan je način kako svijetu na moderan način predstaviti vlastiti nacionalni identitet. Za metal efekte tu su se odlično uklopili lanci, još jedan kontrast tradicionalnom, inače zatvorenom stilu koji je podnosi promjene. Tradicija se brine da očuvamo identitet, no moderan, scenski izričaj itekako podnosi, pa gotovo i zahtjeva razne modne igre koje donose ovakav upečatljiv rezultat.
- Prsluk kakav Baby nosi često je prisutan u hrvatskoj narodnoj nošnji, a bijela košulja širokih rukava i njegove krojevi su koji su direktno preuzeti iz narodne nošnje koju je nosio na spotu – objasnila je Valentina.
Boje na Markovom kostimu su prepoznatljve crvena i bijela, a također su inspirirane bojama iz nošnji.
- Kostimi članova benda i plesača su također inspirirani folklorom pa se i tu pojavljuju elementi poput prsluka, bijelih hlača, marame na glavi, čentrina i zlatoveza. Kako bi ipak dobili 'metal' ugođaj, koji nismo htjeli izgubiti, dodali smo ziherice, lance i kožu – zaključila je Valentina.