Jubilarna revija diplomskih kolekcija studenata modnog dizajna Sveučilišta u Zagrebu Tekstilno-tehnološkog fakulteta, održat će se 6. svibnja u 19 sati u SEECEL-u (Ul. Radoslava Cimermana 88). Svoje diplomske kolekcije predstavit će: Antonija Bracanović, Antonija Bucić, Patricia Djedović, Dino Dujić, Jana Filipčić, Blanka Gotić, Marta Jurčić i Jagoda Kukulj, pod mentorstvom prof. art. dr. sc. Jasminke Končić i dr. sc. Duje Kodžomana.
Antonija Bracanović istražuje povijest, tradiciju i kulturu romskog načina odijevanja te utjecaj romske kulture na suvremenu modu. Dizajnerica oblikuje suvremeni modni predložak analizirajući estetske razlike svakodnevnog romskog odijevanja i odijevanja za svetkovine i raskošna vjenčanja Irskih Putnika.
U galeriji pogledajte najbolja izdanja sa zagrebačkih ulica u travnju:
U procesu oblikovanja preuzima prepoznatljive elemente poput vibrantnog kolorita i voluminozne odjevne siluete kao polazište za oblikovanje diplomske modne kolekcije Aven Romale. Osim romske estetike odijevanja, kolekcija koristi i riječi povezane s diskriminacijom Roma u formi tiska na odjevnim predmetima, stvarajući tako snažan narativ koji svjedoči o izazovima s kojima se romska zajednica kontinuirano suočava.
Antonija Bucić modnom kolekcijom Utopia est ineluctabilis istražuje utjecaj društvenih mreža na njihove pratitelje, modnu industriju i industriju ljepote. Polazišna točka kolekcije je činjenica da konstruirani standardi ljepote na društvenim mrežama u sve većoj mjeri utječu na stvaranje negativne slike o vlastitom izgledu što se pokazuje posebice alarmantnim fenomenom u adolescentskoj dobi. Takvi standardi su često nerealni i prikazuju retuširane fotografije ili fotografije osoba podvrgnutih estetskim operacijama kako bi se plasirala ideja „savršene ljepote“ posljedica čega je pojava tjelesne dismorfije koju se danas definira poremećajem selfie doba.
Patricia Djedović koristi se estetikom punk subkulture i glam rock glazbenih skupina u oblikovanju autorske kolekcije Mainstream Identity. Kolekcija preispituje granice između modnog i antimodnog odijevanja te predstavlja eklektičan spoj dviju potpuno različitih subkultura. Izradom odjevnih predmeta od metalnih lanaca i igala sigurnosnica evocira se fenomen autodestrukcije, a posebna pažnja posvećena je i tehnikama dorade odjeće, kao što su digitalni i DTF tisak, ljepljive folije i šljokičasti premazi.
Dino Dujić oblikujući autorsku modnu kolekciju Revelations analizira biblijske motive koji su postali sastavni dio suvremene mode. Dizajner skreće pažnju na ulogu odjeće kroz tekstove Starog i Novog zavjeta koji prikazuju njezina moguća značenja i simboličku vrijednost. Dizajner kolekciju temelji na tekstu: Otkrivenje 4:6–8 u kojem Ivan apostol opisuje četiri živa bića; lava, bika, čovjeka i orla te na temelju svakog od njih oblikuje po jedan segment kolekcije. Pridružuje im i motiv oka kao simbola božje providnosti.
Jana Filipčić u kolekciji Nedefinirana granica istražuje performativni karakter odjeće. Kolekcija je shvaćena kao prostor istraživanja sinergije i transformacije odjevenog tijela, pri čemu se briše granica između modne odjeće i odjeće producirane za suvremeni plesni performans. Cilj je bio izraditi kolekciju koja se ne prikazuje revijom, već performativnim nastupom u kojem radnju vodi odjeća i njezina interakcija s tijelima plesača. Kolekcija je podijeljena u tri odjevne cjeline koje nastaju ovisno o interakciji plesača s odjevnim predmetima.
Blanka Gotić svoju diplomsku kolekciju Obedience in Fragments temelji na proučavanju načina odijevanja mormonske vjerske zajednice. Koncept kolekcije temelji se na pomodnjivanju tradicionalnih i vjerskih obilježja kao što su sveta hramska odjeća, poligamno odijevanje i kulturna i spomenička baština. Kolekcija predstavlja transformaciju vjerskih i kulturnih vrijednosti poput orlovih vrata, simbola košnice, antimodne hramske odjeće i oblikovanja duge kose u suvremeni modni narativ.
Marta Jurčić u kolekciji Polycubistic perspective istražuje primjenu poetike kubizma u oblikovanju modne kolekcije, s posebnim naglaskom na poliperspektivni prikaz odjevnog volumena. Istraživanjem kubističkih principa fragmentiranja i višestrukih perspektiva, dizajnerica proučava njihovu primjenu u dizajnu odjevnih predmeta te oni postaju predložak za dekonstrukciju klasičnog odjevnog predmeta. Skulpturalnosti kolekcije pridonosi i upotreba alternativnih materijala poput matica i vijaka koji se koriste za spajanje krojnih dijelova. Kolekcija prenosi konceptualne ideje iz svijeta umjetnosti u modni dizajn, istovremeno stvarajući nosive i funkcionalne odjevne predmete.
Jagoda Kukulj u diplomskoj kolekciji La dégradation de la révolution istražuje skulpturalni volumen kao potencijalni predložak za oblikovanje odjeće. Kolekcija nastaje na primjerima umjetničkih opusa autora 20. stoljeća u kojima se kao predložak za oblikovanje odjeće analizira monolitna masa skulpture, plošno i linearno istanjene skulpturalne mase te udubljeno-ispupčeni volumen skulptura. U osmišljavanju kolekcije posebno je istaknuta socijalna dimenzija skulpture i odjeće budući da svojim prisustvom u javnom prostoru i jedna i druga komuniciraju socijalni karakter te stvaraju duboki i kompleksni dijalog između umjetnosti i društva.
Ulaz na reviju je slobodan. pozivamo sve ljubitelje mode da prisustvuju ovom događaju i podrže mlade talente.