Četrdesetogodišnji dizajner iz Magherafelta u Sjevernoj Irskoj, Jonathan Anderson, transformirao je Loewe iz tradicionalne španjolske kuće kožnih torbi u globalni fenomen te prepoznao vrijednost ovog povijesnog brenda. Uveo ga je u novu eru i time se pozicionirao kao jedan od najvažnijih autora današnjice. Loewe je zahvaljujući njemu danas jedno od ključnih imena na modnoj sceni, baš kao što je Andersonov odlazak dio je trenda kreativnih promjena u vodećim modnim kućama, koje ujedno odražavaju i nesigurnosti u globalnom gospodarstvu.
Odluka dolazi u trenutku kada luksuzni sektor prolazi kroz ozbiljne izazove – od usporavanja potrošnje do ekonomske neizvjesnosti uzrokovane trgovinskim tarifama. Ovaj val promjena posebno je izražen u Keringu, gdje je prošlotjedna smjena u Gucciju označila radikalan estetski preokret. Sabato De Sarno, koji je brend pokušao usmjeriti prema "tihom luksuzu" u duhu Hermèsa, smijenjen je uoči Milanskog tjedna mode, a na njegovo mjesto došao je Demna, poznat po avangardnim provokacijama i brutalnoj estetici.
U galeriji pogledajte što se sve ovih dana nosi na zagrebačkim ulicama:
No, Kering nije jedini u previranjima – i LVMH, vlasnik Loewea, suočava se s vlastitim izazovima. Sve su glasnija nagađanja da Andersonovo sljedeće odredište neće biti izlazak iz LVMH-a, već promocija unutar grupe – i to na prestižnu poziciju u Dioru.
Sidney Toledano, LVMH-ov izvršni direktor, izrazio je divljenje Andersonovom radu, istaknuvši kako njegov doprinos Loeweu nadilazi samu kreativnost: "Imao sam privilegiju surađivati s nekim od najvećih umjetničkih direktora našeg vremena, a Jonathan Anderson svakako je među najboljima."
Iako u Dioru još uvijek nema službenih promjena – Maria Grazia Chiuri i dalje je kreativna direktorica ženske linije – New York Times piše kako bi Anderson mogao preuzeti i mušku i žensku kolekciju.
Anderson je u oproštajnoj poruci na Instagramu izjavio: "Od prvog dana okružili su me ljudi čija su mašta, vještine i upornost omogućili da ostvarim i najambicioznije ideje. Brend se ne gradi prvom revijom ili prvom godinom, već sezonom po sezonom, odlukama koje su dugoročno ispravne. Jedan od mojih najponosnijih trenutaka bilo je osnivanje Craft Prizea, platforme koja je dala glas zanatima na rubu izumiranja, mladim kreativcima i starim majstorima. Hvala svima koji su vjerovali u mene, moju viziju i rad.
Kažu da sve dobre stvari moraju doći kraju, ali ja se ne slažem. Loeweova priča nastavlja se dalje, a ja ću je s ponosom pratiti."
Andersonov odlazak samo je jedna od brojnih promjena u kreativnim vodstvima modnih kuća – uz Gucci, novi dizajneri dolaze i u Chanel, Givenchy, Tom Ford, Calvin Klein i Dries Van Noten.
Svijet mode ulazi u turbulentno razdoblje, u kojem etablirani brendovi riskiraju radikalne preokrete u identitetu, a kreativni direktori moraju balansirati između inovacija i očuvanja luksuzne reputacije. U tom kontekstu, Andersonova buduća uloga – bilo u Dioru ili nekom drugom velikom brendu – sigurno će biti ključna ne samo za modnu scenu, već i za stabilnost kuće kojoj će se pridružiti.