Modna 2025. godina već sada se upisuje kao godina velikih preokreta i promjena u vrhovima najvažnijih luksuznih kuća, a najnovija vijest to dodatno potvrđuje. U vremenu kada se modna industrija suočava s redefiniranjem uloga kreativnih lidera, Dior se odlučuje na snažan, povijesno utemeljen potez, a to je vraćanje konceptu jedinstvene umjetničke vizije. Naime, Jonathan Anderson imenovan je jedinim kreativnim direktorom kuće Dior, čime preuzima vodstvo nad svim linijama: od muške i ženske mode do Haute couture, prêt-à-portera i dodataka.
“Ovo je zaista uzbudljiva vijest,” izjavila je Delphine Arnault, predsjednica i izvršna direktorica Christian Dior Couture, u razgovoru za Vogue Business. “Jonathan Anderson preuzima kreativno vodstvo kuće Dior.”
Ova odluka dolazi u trenutku kada je modna kuća ostala bez čelnih dizajnera: Maria Grazia Chiuri napustila je žensku liniju, dok je Kim Jones početkom godine otišao iz muškog odjela. Anderson, koji je u travnju već potvrđen kao kreativni direktor za muškarce, sada preuzima cjelokupnu kreativnu palicu jednog od najutjecajnijih brendova visoke mode.
“Jonathan je najtalentiraniji dizajner svoje generacije,” naglasila je Arnault. “Ima snažno vođstvo i kristalno jasnu viziju – sve što je potrebno da Dior povede u novo poglavlje. S obzirom na njegovo iskustvo u Loeweu, gdje je uspješno vodio tim i gradio jedinstveni kreativni identitet brenda, sigurni smo da je spreman za ovako impresivan zadatak.”
U galeriji pogledajte što se ovih dana nosi na zagrebačkim ulicama:
U vrijeme kada su granice između komercijalnog uspjeha i kreativne autentičnosti sve zahtjevnije, Anderson dolazi s portfoliom koji dokazuje da zna ujediniti sve to. Pod njegovim vodstvom, Loewe je od 2013. doživio transformaciju iz kultnog brenda u globalni fenomen – s kreativnim kolekcijama koje osvajaju publiku, ali i prodajnim rezultatima koji potvrđuju tržišnu moć: od 230 milijuna eura u 2014. do procijenjenih 1,5 do 2 milijarde eura u 2024.
Delphine Arnault se prisjetila i njihovog prvog susreta: “Bio je vrlo mlad, možda 23 ili 24 godine, iznajmljivao je mali stan kraj Gare du Norda, ali je odmah bilo jasno da posjeduje iznimnu jasnoću vizije, energiju i nevjerojatnu zrelost.”
Sada, u 40. godini, Anderson stoji pred najvećim izazovom dosadašnje karijere – oblikovati budućnost kuće Dior, gdje treba pametno balansirati naslijeđe i suvremeni izričaj.
No, uz već uigrani Diorov kreativni tim, najavljeno je da će mu se pridružiti i ključni suradnici iz Loewea. Njegovo preuzimanje Diora najavljuje ne samo novu eru za kuću, već i sljedeću fazu u njegovom osobnom dizajnerskom razvoju.
Činjenica je da svaki autor na vlastiti način mijenja imidž modne kuće, i upravo je zato Anderson i došao – vrlo je vjerojatno da će "pomladiti" brend, odnosno postaviti nova pravila kreativnosti te uvesti promjene koje će na moderan način komunicirati s mlađom publikom. Ipak, gotovo je sigurno da će zadržati vintage efekt i šarm brenda, koji je već desetljećima jedan od najznačajnijih na svjetskoj modnoj sceni.