Jedna od najpoznatijih modnih influencerica Chiara Ferragni u skandalu zbog prevare s dobrotvornom akcijom

Sada se sve zarolalo poput lavine, jedna od najplaćenijih influencerica na svijetu na tankom je ledu radi raznih drugih poslova
Vidi originalni članak

Chiara Ferragni jedna je od najvećih influencerskih ikona koju pratimo još od vremena blogiranja. Danas je primjer svjetski uspješne poslovne žene, odnosno bila je to do trenutka kad je u javnost izašla priča s njezinom ne tako dobrotvornom kampanjom koja joj je donijela kaznu od čak milijun eura radi 'nekorektne komercijalne prakse'. 

Naime, da podsjetimo, Chiara je napravila projekt s tvrtkom slatkiša Balocco kako bi lansirala pandoro (božićni kolač) s logotipom Ferragni, po cijeni od 9 eura, što je trostruko više od uobičajene cijene. Na kutiji proizvoda pisalo je da će novac od prodaje kolača biti doniran pedijatrijskoj bolnici Regina Margherita u Torinu. No, istina je zapravo drugačija - donaciju od 50.000 eura već je dala sama kompanija Balocco prije nego što su kolači uopće pušteni u prodaju, a Ferragni je tom kampanjom zaradila milijun eura. 

Na koncu je morala javno se ispričati jer je napravila 'komunikacijsku pogrešku', a video je objavila na Instagramu, gdje je prati gotovo 30 milijuna pratitelja. Izjavila je potom da je milijun eura donirala upravo toj bolnici u Torinu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Sada se sve zarolalo poput lavine, jedna od najplaćenijih influencerica na svijetu na tankom je ledu radi raznih drugih poslova. Jedan od njih je Coca Cola koja je objavila da neće više koristiti njezin lik u kampanji koju su planirali. Inače, Chiara je poznata kao mašina za poslove, samo u 2022. razni su joj ugovori donijeli oko 10 milijuna eura. 

Ovih dana na vidjelo izlaze i drugi slučajevi sumnjivih dobrotvornih akcija, razni sponzori i tvrtke povlače se iz suradnje, ona doživljava najveći gubitak pratitelja od početka karijere. Inače, Chiara ima 36 godina te je blog 'The Blonde Salad' pokrenula 2009. godine. Na koncu je postala predmet studija magisterija na Harvard Business School i sve što prodaje postaje hit - čak ima i vodu sa svojim logotipom po cijeni od 8 eura. 

No, sada je sve to upitno - tužiteljstvo istražuje i dvije kampanje uskršnjih jaja koje je 2021. i 2022. godine prodala tvrtka Dolci Preziosi, umotana u njezinu klasičnu ružičastu boju i s njezinim logom. Projekt je navodno obećao donirati zaradu u korist inkluzije djece s autizmom. I dok je kampanja prikupila više od milijun eura, utvrđeno je da donacija iznosi samo 36.000 eura. Istražitelji sada pokušavaju otkriti je li i to bila prevara. 

U međuvremenu, Safilo, talijanska grupacija specijalizirana za luksuzne  naočale, objavila je da prekida suradnju s Ferragni 'nakon kršenja ugovornih obveza', kako je objašnjeno u priopćenju. Tvrtka, koja proizvodi predmete pod imenima Carrera, Polaroid, Carolina Herrera i Jimmy Choo, nije precizirala na koju se stavku kršenje ugovora odnosi.

Iako je njezina masa pratitelja ogromna, u tjednu nakon izbijanja slučaja Balocco, Talijanka je izgubila otprilike 90.000 pratitelja, to je 0,3% svoje zajednice. 

DeRev, tvrtka specijalizirana za digitalnu strategiju i komunikaciju, analizirala je podatke s Ferragnijevih računa na društvenim mrežama za novine 'la Repubblica' te i otkrila da silazna krivulja sljedbenika nije jenjavala od video isprike, već je i dalje postala sve izraženija. Iako ima milijune sljedbenika, ovo je najveći poslovni neuspjeh i blam za Chiaru. 

Također su istaknuli kako su općenito komentari korisnika na njezine posljednje objave negativni, posebice u rubrici komercijalne suradnje, gdje reklamira različite brendove. Ove informacije su bitne, obzirom na to da su društveni mediji osnova carstva Ferragni.

Slučaj je izazvao toliku pomutnju u Italiji da je, osim što je bio istaknut u rubrikama s informacijama i mišljenjima u većini novina te u televizijskim emisijama, dospio i na polje politike. Naime, čak je i premijerka Giorgia Meloni u jednom od svojih govora komentirala slučaj, no nije je spomenula imenom. 

Istaknula je kako 'pravi uzori nisu Influenceri koji zgrću pune šake noseći odjeću ili pokazujući torbe, ili čak promovirajući jako skupo kolače kojima uvjeravaju ljude da će činiti dobra djela, a cijena služi samo za paprene honorare. Pravi uzori su oni koji izmišljaju, dizajniraju i proizvode tu talijansku izvrsnost.

Giorgia Meloni iskoristila je vijest o pandorovoj i Ferragnijevoj ozloglašenosti kako bi generički diskreditirala rad Influencera koji je, prema njoj, 'manje plemenit od drugih jer promiče objekte umjesto da ih proizvodi'. Međutim, njezin izravan napad na poslovnu ženu poput Ferragni također je bio naširoko kritiziran, mnogi ga smatraju ipak pretjeranim. 

Sama Chiara nije ništa komentirala, no suprug Fedez je izjavio na mrežama da mu je 'čudno što je Meloni odlučila napasti one koji rade na Internetu umjesto da se fokusira na politička pitanja'.

- Je li govorila o nezaposlenosti mladih? Ne. Je li pričala o financijskom manevru koji rade sa svojim guzicama i koji još nisu završili? Ne. Je li govorila o financijskim problemima zemlje? Ne. ‘Budite oprezni s ljudima koji rade na internetu’: to je prioritet naše premijerke - ironično je zaključio Fedez. 

Odvažna suknja s prorezom i elegantna bluza sjajan su odabir uvijek besprijekorno odjevene kraljice Letizije
Tamara Škrinjar stoji iza brenda Artly Pots: Preslatke ručno oslikane teglice za biljke uljepšat će svaki prostor!
Simpatična dama sjajno spaja kaput koji je pravi 'mamac' za poglede i efektne kožne komade

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".