U slobodno vrijeme ni poznate se ljepotice ne daju smesti pa umjesto visokih potpetica biraju udobne japanke. Heidi Klum redovito se može vidjeti u odjevnim kombinacijama s akcentom na japankama, a kruži glasina da ih ima više od 200 pari. Njezina kolegica Gisele Bündchen, u suradnji s brazilskom markom Ipanema, razvila je liniju japanki za kojom su poludjele trendseterice diljem svijeta. Zbog toga nas i ne čudi što se prodalo više od 250 milijuna primjeraka. Joan Smalls toliko voli japanke da je viđena kako ih nosi na reviji talijanskog diva Versace. Dobro izgledati mogu i sa svečanom haljinom!
Japanke se nose tisućama godina. Prikazane su na egipatskim muralima starima četiri tisućljeća, a par načinjen od papirusa i star 1500 godina pronađen je u Europi. Nosili su ih i stari Grci i Rimljani (da bi izgledale u njima više, Rimljanke su imale potplate izrađene od više slojeva kore drveta – preteča današnjih platformi?) a traka između prstiju u raznim kulturama i razdobljima šetala je između različitih prstiju. Moderne japanke kakve danas nosimo prvi su se put pojavile 50-ih godina prošloga stoljeća kada su ih američki vojnici nakon Drugog svjetskog rata iz Japana donijeli u domovinu gdje su ubrzo postale dio američke pop-kulture. Redizajnirane su, postale šarenije i uskoro su postale simbol života na plaži. No njihova je popularnost prerasla kalifornijske plaže. Što su japanke danas, koji je brenda najtraženiji, a tko na njih stavlja 18-karatno zlato te u koje plemenite svrhe odlazi novac od kupnje japanki pročitajte u novom broju magazina Diva koji je na kioscima 13. kolovoza.