Zamislite da dođete u trgovinu napraviti reklamaciju na tenisice, a drugo jutro dobijete poziv na razgovor za posao. Upravo se to dogodilo 33-godišnjoj Ivani Pavlović, Hrvatici s adresom u Monaku koja svoju karijeru trenutno gradi u Gucciju, najviše u clientelingu i kao client advisor. No, idemo redom...
- Rođena sam u Zaboku, posljednje četiri godine živim u Monaku, a prije toga živjela sam u Grčkoj, Švedskoj, Poljskoj i New Yorku. Imam 33 godine, to je neki moj sretni broj, iako se osjećam puno, puno mlađe (smijeh). Po struci sam, "onako kako piše u diplomi", magistra ekonomije, završila sam magisterij na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu na Sveučilištu u Rijeci. Međutim, nikada nisam voljela biti svrstana samo u jednu kategoriju ili biti samo ono što piše na papiru - opisuje se Ivana.
Voli kreativnost i izazove pa je u 2020., za vrijeme prvog lockdowna, upisala Harvard Business School Online, i to čak dva različita smjera - Data Analyst i Entrepreneurship Essentials. Svestrana Ivana, uz hrvatski tečno govori još pet stranih jezika: engleski, francuski, talijanski, španjolski i poljski.
U slobodno se vrijeme voli baviti sportom. Cijelo je djetinjstvo, kaže, "visila" na teniskim terenima, igrala odbojku, košarku, čak i nogomet.
- Osim svakodnevnog treniranja s privatnim trenerom Michaelom Italianom koji ujedno trenira i vozača Formule 1 Daniela Riccarda, volim otići na tenis i na planinarenje. Kako uvijek volim isprobavati nešto novo, upravo sam krenula na golf, koji mi predstavlja novi izazov. Uz sport, strast mi je i glazba pa volim svakodnevnu otkrivati neku feel good glazbu i ne toliko poznate, ali talentirane pjevače. I da, volim pjevati, a zvuči li to dobro, e to je već druga stvar - smije se Ivana.
Kroz razgovor s njom odmah ćete steći dojam kako je puna energije, otvorena i komunikativna. Opisuje se i kao ambicioznu, kao napornog perfekcionista koji uvijek traži nešto više i nešto bolje. No, ističe, najvažniji je osmijeh na licu s kojim je lakše koračati kroz dan:
- Nekad me u Gucciju znaju pitati kako mogu biti tako dobre volje "već" u 9 ujutro!
Vratimo se na priču s početka - Ivanino zaposlenje u Gucciju.
- Priča je jako zanimljiva. Tada sam na jugu Francuske živjela oko pola godine, a moj se francuski svodio na nekoliko riječi, bonjour i merci. Došla sam u butik u Cannesu napraviti SAV (Service After Sales), dakle došla sam reklamirati tenisice jer sam imala problem. Kako je bilo kišno popodne, a cijeli proces oduzima dosta vremena, tako su moje dvije, sada i kolegice, krenule sa mnom u razgovor. Ispitivale su što radim u Cannesu, kako to da sam tamo došla itd. Tražile su me da im pošaljem svoj životopis jer bi ga voljele proslijediti menadžerici. Drugo sam jutro dobila poziv od menadžerice i sve što sam razumjela od tadašnjeg francuskog, bilo je da me zovu iz "Maison Gucci" te gdje i kad imam sastanak. Pitali su me mogu li početi raditi već sutradan, a ja sam ih zamolila za barem tjedan dana vremena kako bih si posložila raspored i krenula potpuno posvećena poslu. Menadžerica se osvrnula na moj uspjeh u hotelijerstvu, PR-u, marketingu i odnosima s klijentima pa je rekla da je vrijeme da svoj talent pokažem i u retail industriji. Prije sam radila u PR i marketing uredu prestižnog zagrebačkog hotela Esplanade, gdje sam došla dok sam još pisala i branila magisterij na fakultetu. Uvijek ću im biti zahvalna jer su me objeručke prihvatili kao studenta i mnogo sam od njih naučila. Trenutno radim i privatno na jednom privatnom poslovnom projektu, a tko zna što je sljedeće - prepričava.
Uživa u učenju novih stvari, usavršavanju, uvjerena je da čovjek uči dok je živ. Planiranje i organizacija su najbitniji, oni joj omogućuju da sve stigne. Uvijek, kaže, gleda kako može nešto napraviti bolje ili nešto novo naučiti, to je stav koji je vodi svaki dan. Radni joj dan počinje između 5:30 i 6, a radnog vremena - nema.
- Nakon buđenja, odvojim vrijeme za treninge koji su prilagođeni mom ograničenom vremenu. Zatim je na redu usavršavanje jezika preko Zooma, talijanski jer težim perfekciji, a španjolski da ga ne zaboravim jer ga nemam priliku često koristiti. Nakon toga su na redu kava i doručak, a u butik na posao idem oko 9 jer otvaramo oko 10 pa imam dovoljno vremena za pripremu i jutarnji briefing. Završavam oko 17, nekad i u 19, nakon čega se posvećujem online školi na Harvardu te svojim privatnim poslovnim projektima - opisuje nam Ivana svoj gusti raspored.
Jedno je vrijeme radila i na vizualnom identitetu butika koji se mijenja kako se mijenjaju sezone, što bi nekad bilo od 10 navečer pa do pet ujutro.
Prije pandemije, bilo je mnogo putovanja na modne revije. Milano, Firenca, London i Manchester samo su neka od "Gucci mjesta", a Ivani je to ujedno i najzanimljiviji dio posla:
- Možemo reći da je moj posao miks ureda, butika, izloga i putovanja. Savršeni spoj za nekoga tko ne može sjediti pet minuta na jednom mjestu. Po prirodi sam jako hiperaktivna i stalno se mora nešto događati.
Što se tiče posla, najvažnije je, ističe, biti svoj i raditi ono što te čini sretnim jer jedino tako sve ima smisla:
- Ako nisi sretan i ne uživaš u onome što radiš, nema smisla jer nećeš uspjeti u nečemu u čemu ne ostavljaš dio sebe.
Naša se svestrana sugovornica osvrnula i na posljednje dvije godine i poslovanje u pandemijsko vrijeme:
- Sad se nalazimo i u specifičnom vremenu, a u posljednje dvije godine najveći je izazov bio stvoriti ono čemu u Gucciju uvijek težimo, a to je da sve ima human touch. Gucci uvijek teži tome da svaki klijent ima visoko personalizirano iskustvo, dakle to nije odnos samo "kupac i proizvod", već su u to uključeni empatija, priča i emocija. To je bilo teško prenijeti u ovo pandemijsko vrijeme jer su se pravila i restrikcije mijenjali iz dana u dan. Vidno se promijenila cijela geografska struktura klijenata, kad su u pitanju in-store posjeti klijenata. Kako su putovanja ograničena, više nema klijenata na koje smo navikli tijekom i izvan sezone, s obzirom na to da su jug Francuske i Monako poznati kao resort destinacije. Ali, i tu možemo vidjeti taj inovativan Guccijev duh, a klijent je uvijek bio i ostao u centru. Jedino se trebalo prilagoditi novonastaloj situaciji, što je Gucci odlično odradio.
Rad s ljudima uvijek je izazovan i zanimljiv, no za Ivanu riječ "nemoguće" ne postoji pa se toga drži i u odnosu s klijentima:
- Kad netko kaže da je nešto "nemoguće", ja na to gledam kao na izazov. Dogodi se da klijentica treba posebnu narudžbu od danas za sutra, za neki specijalni event kojih ovdje, u nekim normalnim vremenima, stvarno ima na pretek. Ja svoj posao cijelo vrijeme posao radim s puno strasti pa volim izazove i pomicanje granica. U poslovanju na ovako visokom nivou najviše se cijeni privatnost, te kada možeš imati pouzdanje u osobu s kojom surađuješ, tako da odnos s klijenticama gostovo uvijek preraste u prijateljstvo, sto mi je najveća mi je nagrada uz to da te cijene i imaju povjerenja u tebe.
U današnjem joj poslu mnogo pomaže i iskustvo iz Esplanade, gdje je imala priliku raditi na zahtjevnim projektima i delegacijama.
- Dolazili su nam tadašnja državna tajnica SAD-a, Hilary Clinton, pokojni fotograf Peter Lindbergh, zatim Lady Gaga, švedska kraljevska obitelj, japanski princ i princeza, Robbie Williams, Metallica, neke nogometne momčadi poput Real Madrida tada na čelu s Jose Mourinhom i Cristianom Ronaldom, organizacija World Luxury Hotel Awards - prisjetila se Ivana nekih od njih jer, kako kaže, već ima veliki staž za posebne i zanimljive zahtjeve i evente, no to je ono što njezin posao čini zanimljivim i dinamičnim.
Ivana je aktivna i na Instagramu gdje pratitelji mogu dobiti mali uvid u njezinu svakodnevicu, a dio svakog dana su i sjajne odjevne kombinacije. Njezine go-to kombinacije razlikuju se od dana do dana. Ako je riječ o radnom danu, onda je to Gucci odijelo u kombinaciji s nečim što je neće sputavati u cjelodnevnoj jurnjavi. Istovremeno, važno joj je da u kombinacijama ne izgubi sebe. Tako u dnevnim varijantama bira casual smart kombinaciju koju navečer zamijeni cipelama s potpeticom i - spremna je za večeru!
- U hladnijoj sezoni biram jeans s nekim statement kaputom, jaknom i torbom, a ljeti preferiram haljine i košulje, također kombinirane s nekim upečatljivim komadom. Moje je mišljenje da torba i cipele mogu promijeniti cjelokupni look pa se time i vodim. Volim klasiku s pomakom - priča nam Ivana.
Budući da već neko vrijeme živi u Monaku, zamolili smo je da usporedi tamošnji stil odijevanja sa stilom Hrvatica:
- Hrvatice su jako ženstvene i imaju dosta smisla za stil. Mislim da mogu biti objektivna jer sam živjela u dosta gradova i država i svakodnevno viđam različite modne izričaje. Od onih koji naslažu brend na brend i misle da je to stil, što mi se osobno ne sviđa, pa do žena koje imaju jedan "jaki" komad, poput cipela ili torbe, i kombiniraju ih s jednostavnim detaljima. Takav me stil inspirira i veseli jer tu do izražaja dolazi osobnost žene i njezin smisao za stil.