Ovoga tjedna u Rimu se održava "Tjedan borbe protiv krivotvorina 2024.", modno relevantan događaj posvećen zaštiti gospodarstva i potrošača. Naime, jedna od glavnih tema ovog stručnog skupa je krivotvorenje luksuznih proizvoda, fenomen na koji je u 2024. godini značajno utjecalo uvođenje novog zakona o zaštiti labela "Made in Italy", a u ime zaštite i promocije intelektualnog i komercijalnog vlasništva talijanskih proizvoda).
Nacionalno vijeće za borbu protiv krivotvorina otkriva da je devet mjeseci nakon stupanja na snagu zakona provedeno gotovo 9.000 zapljena krivotvorenih proizvoda, zatvoreno je 354 web stranica posvećenih krivotvorenju, a u stotinu slučajeva pravosudna tijela uništila su zaplijenjene predmete. Osim toga, prema novom zakonu, ove je godine izrečeno više od 2.000 novčanih kazni.
Zaštita "Made in Italy" ključna je tema u modnom sektoru, koji je u posljednjih godinu dana pogođen brojnim problemima. Prošlog proljeća su pravosudne vlasti stavile neka talijanska modna poduzeća pod sudsku upravu zbog sudjelovanja u slučajevima ilegalne proizvodnje, dok je ovog mjeseca tekstilna regija Prato (najveća u Europi) organizirala štrajk zbog lošeg tretmana radnika i lažnih ugovora. Uz pravne probleme koji pogađaju neka od glavnih talijanskih proizvodnih središta, sektor je suočen i s krizom u opskrbnom lancu, koja zahvaća cijelu zemlju.
Kako bi se obnovio talijanski proizvodni lanac, ključni akteri u sektoru okreću se tehnologiji. Predsjednik Nacionalne komore talijanske mode Carlo Capasa izjavio je u jednom intervjuu da će organizacija raditi na očuvanju "Made in Italy" putem digitalizacije zanatstva, kako bi se stvorilo snažno okruženje za mala poduzeća i ojačali konzorciji. Ova transformacija mogla bi također utjecati na tržište krivotvorina, koje, prema podacima predstavljenim na Tjednu borbe protiv krivotvorina, ima značajan utjecaj na reputaciju labela "Made in Italy", kao i na talijansko gospodarstvo.
Prema izvješću "State of the Fake 2024." tvrtke Entrupy, globalizacija je ojačala tržišta krivotvorina. Ne samo da operacije postaju sve sofisticiranije, već i kvaliteta krivotvorenih luksuznih proizvoda raste do te mjere da čak i stručnjaci imaju poteškoća u razlikovanju originala od kopije. Platforma tvrdi da alati za autentifikaciju temeljeni na umjetnoj inteligenciji mogu osigurati točnost do 99,1 % zahvaljujući korištenju opsežnih baza podataka s fotografijama.
Pogledajte street-style outfite za ovaj mjesec:
Ironično, umjetna inteligencija, koja je u početku izazivala nelagodu u zanatskom sektoru, sada se pokazuje kao velika pomoć u borbi protiv krivotvorenja i ilegalnih aktivnosti. Iako se donedavno vjerovalo da će AI oduzimati poslove kreativcima i zanatlijama, sada se dokazuje kao izvanredna podrška u borbi protiv krivotvorina i alat koji sektor uvodi u novu eru. Dok rasprave o vremenskim okvirima potrebnim za potpunu digitalizaciju talijanskog zanatstva i dalje traju (zadatak koji bi, unatoč optimizmu, mogao biti izazovan s obzirom na složenost i starost talijanskog tekstilnog sustava), približava se obvezno uvođenje Digitalnog proizvoda putovnice (DPP) u Europi, predviđeno za 2030. godinu.
Jedna od platformi koja će prikupljati sve digitalne dokumente povezane s artiklima prodanim u EU bit će Aura Blockchain Consortium, neprofitna organizacija koju su pokrenuli kompanije OTB, Prada, Cartier i LVMH.