Umjetnik i dizajner nakita Nenad Sovilj, čiji se opus kontinuirano kreće između skulpture, dizajna i luksuznog predmeta, obilježava 20 godina rada izložbom u oktogonalnoj dvorani Etnografskog muzeja. U središtu postava nalazi se jedan rad: monumentalna ogrlica sastavljena od 23 segmenta, promišljena kao skulpturalna kompozicija koja se rastavljanjem pretvara u 20 zasebnih komada nakita. Svaki segment funkcionira kao samostalni objekt – prsten, privjesak ili mala skulptura – dok zajedno tvore inovativni presjek Soviljevog dosadašnjeg stvaralaštva. Izložba je otvorena od 10. prosinca do 8. veljače 2026.
Umjesto klasičnog otvorenja, 9. prosinca u 19 sati bit će objavljeno digitalno svečano otvorenje putem službene stranice projekta te mrežnih stranica Turističke zajednice grada Zagreba i Etnografskog muzeja.
U galeriji pogledajte što se ovih dana nosi na zagrebačkim ulicama:
Ogrlica okuplja materijale karakteristične za Soviljev rukopis: zlato, dijamant, safir, smaragd i zlatni biser. Odabir i obrada materijala upućuju na luksuz shvaćen kao odnos prema materiji, vremenu i tijelu, a ne kao demonstraciju moći. Već kao fokusirano, dugotrajno oblikovanje koje daje prednost taktilnosti i trajnosti. Minimalizam izložbe naglašava preciznost i koncentraciju sadržaja: jedan prostor, jedna formula, jedan rad.
Postav je organiziran kao intimno iskustvo s ograničenim brojem posjetitelja po terminu.
Posjet je moguć isključivo uz online rezervaciju, čime se omogućuje miran i usmjeren susret s radom, bez žurbe karakteristične za velike blagdanske programe. Središnje mjesto za informacije i rezervacije vodi na sustav odabira termina.
Izložba je realizirana uz potporu Turističke zajednice grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija RH, Erste banke te u suradnji s Etnografskim muzejem i programom Adventa u Zagrebu.
U lapidariju Arheološkog muzeja postavlja se i javna instalacija „Geometrija tišine“, rotirajuća skulptura od poliranog inoxa promjera 140 cm. Iz frontalnog pogleda evocira geometriju snježne pahulje, dok se iz donjeg kuta otvara poput briljantno brušenog dragog kamena. Instalacija funkcionira kao produžetak izložbe u javni prostor, vizualni signal koji povezuje muzejsku intervenciju s urbanim ambijentom i ritmom blagdanske sezone.