Ima li luksuz više smisla – velika dostupnost čini ga manje zanimljivim te time nestaje njegova suština

Sama definicija ovog sektora i njegove ponude je ekskluzivnost, no to je pravilo zadnjih godina gotovo nestalo, pa ga sada vidimo na svakom koraku. Pretjerana utrka za kapitalom dovela je čitavo to područje u neke neočekivane tržišne situacije
Vidi originalni članak

U prošlosti je luksuz bio dostupan samo vrlo elitnom i relativno zatvorenom dijelu društva, dok je danas prisutan posvuda i gotovo svima na dohvat ruke. Nekad sinonim za klasne podjele, digitalizacija i novi oblici korištenja luksuza doveli su do njegove demokratizacije, pa čak i banalizacije. Suočeni s rastućom konkurencijom i sve većom koncentracijom sektora, što stvara pritisak na kratkoročnu profitabilnost, luksuzne kuće primorane su proširiti svoj asortiman. Na taj način ne dopiru samo do svoje tradicionalne klijentele već i do šire publike. Luksuzni sektor tako je evoluirao od pristupa usmjerenog na ponudu za ograničen broj potrošača prema strategiji u kojoj marketinški stručnjaci analiziraju potražnju i prilagođavaju proizvodnju masovnom tržištu.

No, iako je ova sveprisutnost i širenje luksuza osmišljeno kako bi privuklo kupce i povećalo prodaju, čini se da ta banalizacija luksuza ipak uznemirava potrošače koji su postali umorni od "bombardiranja luksuzom." Ono što im nekada nije bilo dostupno, sada im je blisko, preskupo i pretjerano u različitim oblicima. Zbog toga su zabrinuti oni koji se svakodnevno bave tim sektorom, među kojima je i Frédéric Grangier, predsjednik sektora satova i nakita u Chanelu. Nedavno je u intervjuu za švicarski Le Temps izjavio kako će sljedećih nekoliko godina biti izazovno za luksuzni sektor.

Pogledajte galeriju s ovogodišnje dodjele CFDA nagrada:

FOTO: Pixsell Kylie Jenner FOTO: Pixsell Blake Lively i Michael Kors FOTO: Pixsell Tyla FOTO: Pixsell Sunisa Lee FOTO: Pixsell Paris Hilton FOTO: Pixsell Erykah Badu FOTO: Pixsell Katie Holmes FOTO: Pixsell Jordan Roth FOTO: Pixsell Marc Jacobs FOTO: Pixsell Coco Rocha FOTO: Pixsell Meredith Duxbury FOTO: Pixsell Kathy Hilton FOTO: Pixsell Ella Emhoff FOTO: Pixsell Victoria Monet i LaQuan Smith FOTO: Pixsell Cynthia Erivo FOTO: Pixsell Winnie Harlow FOTO: Pixsell Winnie Harlow FOTO: Pixsell Winnie Harlow FOTO: Pixsell Kelsea Ballerini FOTO: Pixsell Nicole Richie FOTO: Pixsell Angel Reese FOTO: Pixsell Coco Jones FOTO: Pixsell Teyana Taylor FOTO: Pixsell Di Mondo FOTO: Pixsell Donna Karan FOTO: Pixsell Jenna Lyons FOTO: Pixsell Barbara Sturm FOTO: Pixsell Addison Rae FOTO: Pixsell Darren Criss

Naime, Grangier navodi kako ključni faktor krize koja pogađa sektor nije niti kriza u kineskoj modnoj industriji niti geopolitički i ekonomski kontekst, već upravo ta nesretna banalizacija luksuza, zbog čega bi kriza mogla biti i dugotrajnija.

Dok su se faktori koji su ranije bili "krivi" za poremećaje u luksuznom sektoru i pad prodaje doista pokazali kao kritični, oni su ipak ciklični i prolazni. Nasuprot tome, zamor luksuzom mogao bi potrošače konkretno potisnuti do točke bez povratka i ostaviti trajni trag. U posljednje vrijeme među potrošačima luksuza, koji su nekad bili spontaniji i manje promišljeni u svojim kupovnim navikama, dolazi do značajnog preispitivanja luksuzne potrošnje i samog smisla industrije. Grangier smatra da je potrošačima dosta što ih moda konstantno "bombardira" luksuznim stvarima.

Dodatno, sve je izraženija želja za luksuznim predmetima iz druge ruke. "Second hand" scena sve je moćnija jer mlađe generacije traže trajnu vrijednost, često stariji luksuz koji ima povijest i osobnu vrijednost. Promjena percepcije luksuza zabrinjava šefove velikih kompanija jer ljudi sve manje posjećuju prodavaonice velikih brendova – prema nedavnom istraživanju platforme Vinted, čak 69% Francuza vjeruje da su luksuzni proizvodi iz druge ruke ravnopravni novim luksuznim artiklima. Sve to ima bazu koja je logična - luksuz je u osnovi nešto teško dostupno, a to vrijedi posebno za vintage komade koji su rijetki, za razliku od novih kolekcija koje su posvuda, s cijenama koje neprestano rastu. A s druge strane - publika koja uistinu živi na visokoj nozi generalno ne želi nešto što je svima dostupno, upravo je to poanta njihovog lifestylea, da imaju ono što ne mogu imati svi.

Tu su i realne brojke: u trećem tromjesečju vodeći svjetski div, francuski LVMH, zabilježio je pad prodaje od 4,4%, dok je njegov konkurent Kering zabilježio pad od čak 15%.

Volite li klasiku s pomakom, rado ćete se inspirirati stajlingom modno osviještene studentice matematike
'Ovu suknju nisam nosila pet godina, a često kombiniram traper s elegantnim komadima'
Kakva genijalna kombinacija stajliš odvjetnice: Savršen je spoj ležernosti i elegancije!

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".