Na proljetnom izdanju Pariškog muškog tjedna mode za 2026., Julian Klausner debitirao je s kolekcijom za Dries Van Noten koja nije samo odisala teksturalnim raskošem, već je ponudila vizualni esej o spoju suprotnosti: večernji sako i sarong, kravata i japanke, suzdržan tailoring i modni nemir jugoistoka. U toj mješavini, jedan detalj posebno je zapalio maštu modnih insajdera – svilena marama ili pareo, vezan oko struka preko hlača. Taj „naoko jednostavan“ dodatak ispostavio se kao ključ novog, nepretencioznog luksuza.
U jednoj od najzapaženijih kombinacija, Klausner šalje modela u večernjem sakou sa satenskim reverima i crnim hlačama blagog, opuštenog kroja. No, umjesto kravate, tu je sarong, omotan poput suknje i spušten gotovo do poda. Styling zaokružuju japanke i slojevite ogrlice – spoj stila Saint-Tropeza iz 70-ih s večernjom nonšalancijom rive u Antwerpenu. Klausner nas uči kako izgleda kada se svečanost prevede u jezik odmora.
A modni svijet je, već neko vrijeme, spreman za to. Na društvenim mrežama, u osobnim stajlinzima i editorijalima, marama oko struka postaje mikro trend koji su prigrlile žene iz različitih krugova modne kulture: od osnivačica brendova poput Jenni Lee (Comme Si) i Laure Reilly (Magasin) do influencerica poput Monice de La Villardière, koja maramu u struku opisuje kao "najlakši način da obični outfit izgleda zamišljeno, ali nenametljivo".
Što je zapravo toliko privlačno u tom potezu? U doba kada ljetna moda često bježi u krajnosti – od potpune minimalnosti do razigrane teatralnosti – marama oko struka nudi treći put: pametno korištenje jednog dodatka koji vizualno oblikuje tijelo, dodaje sloj, unosi pokret, a ipak ostaje jednostavan za izvedbu. Posebno u ljetnim mjesecima kada odijevanje traži zrno mašte u okvirima funkcionalnog.
Stilski trik funkcionira na više razina: ističe struk, donosi boju ili print, uvodi teksturu i daje outfitu osjećaj lakoće. Još važnije – radi se o komadu koji gotovo svi već imaju u ormaru. I dok Monica de La Villardière priznaje da ju je inspirirala prijateljica Lolita Jacobs, „žena koja je lansirala tisuću marama oko struka“, taj jednostavan potez s bandanom ili vintage Hermès maramom sada ima gotovo pokret iza sebe.
Sarong potječe iz kulture jugoistočne Azije. Pareo, s polinezijskih i havajskih otoka. Stilovi su dizajnirani za vruću klimu. Stoga je posebno intrigantan u kontekstu Klausnerove Dries Van Noten kolekcije za jesen - vjerojatno zato što, sezonski gledano, ne bi trebao biti tamo. Klausner koristi tropske printove i siluete koje prizivaju klimu otočnih država upravo u trenutku kada publika očekuje vunu, čizme i slojevitost. U tome leži njegov modni komentar: s modom se ne moramo ponašati po očekivanjima sezone. Možemo unijeti malo sunca i neopterećenosti – i u listopadu.
Dok se moda često bavi velikim pitanjima identiteta, rodnih normi i dekonstrukcije forme, ovdje imamo nešto suptilnije – ritualno vezivanje marame, koje u trenu stvara novu siluetu, novu naraciju. I što je najzanimljivije – tko god da ste, gotovo sigurno ga možete kopirati već danas.