Talijanski modni dizajner Giorgio Armani nedavno je predstavio još jednu svoju kolekciju, tko zna koju u nizu. Poklonio se publici u Parizu, na tjednu Visoke mode, koja je oduševljeno pljeskala njegovoj Armani Prive kolekciji za jesen 2024. Ovaj modni dizajner jedinstven je u svijetu mode, 11. srpnja će proslaviti 90. rođendan te time još jednom dokazati da – ne namjerava stati. Ima nevjerojatnu kreativnu energiju te želju za radom, njegov je izričaj fina stilska nit od samih početaka, a opet je bezvremenski. Jer, kad pogledamo njegove kolekcije od prije, kroz godine, poveznica je očita. Uvijek nekako uspijeva uskladiti moderno s vlastitim smjernicama, balans je kreativan, lijepo oblikovan.
Giorgio Armani rođen je 11. srpnja 1934. godine u Piacenzi u Italiji, u skromnoj obitelji. Njegov otac bio je zaposlenik lokalne trgovačke tvrtke, dok je majka bila domaćica. Kao mladić, Armani se zanimao za medicinu te bez problema upisao na Medicinski fakultet Sveučilišta u Milanu. Međutim, nakon tri godine odlučio je napustiti studij i posvetiti se modnom dizajnu.
Modnu karijeru započeo je 1957. godine kao asistent fotografa i stilista u milanskoj robnoj kući La Rinascente. Godine 1964. pridružio se timu modne kuće Nino Cerruti, gdje je ušao u dizajn muške odjeće. Naime, Cerutti, tada super slavan modni autor i čarobnjak za tkanine, kako su ga zvali, dao je Armaniju zadatak da napravi nešto mekše odijelo, koje bi bilo manje kruto i udobije, naveo je dizajner u svojim memoarima koji su objavljeni prošle godine. Posvetio se zadatku i osmislio sako koji se 'giba poput kardigana i ima lakoću košulje', kako je sam izjavio.
Godine 1975., potaknut željom da stvori vlastiti brend, zajedno sa svojim partnerom Sergiom Galeottijem, konačno je osnovao tvrtku Giorgio Armani S.p.A. Njegova prva kolekcija muške odjeće odmah je privukla pažnju javnosti, medija, ali i poslovnog svijeta koji je konačno dobio odijelo koje nije tako kruto i seriozno. No, nema čekanja i uživanja u slavi, jer već sljedeće godine osmislio je i svoju prvu kolekciju ženske odjeće.
Armanijeva minimalistička estetika, koja je uključivala jednostavne, ali sofisticirane linije i neutralne boje, brzo je postala popularna. Naravno, muška publika posebno ga je obožavala, redizajnirao je odijelo i dao mu specifičnu mekoću, a opet zadržao eleganciju. Hollywood je također igrao ključnu ulogu u njegovom usponu - odijela koja je nosio Ricard Gere u sada već legendarnom filmu 'Američki žigolo' (1980.) donijele su mu izuzetnu reklamu.
Tijekom 1980-ih i 1990-ih, proširio je biznis, pokreće Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Exchange... 2005. pokreće Armani Privé, luksuznu liniju Visoke mode čije kolekcije predstavlja na pariškom Haute couture tjednu. Također je ušao u svijet parfema, dodataka, namještaja i hotelske industrije, čime izlazi iz okvira modnog dizajna te stvar luksuzni brend, koji ima globalni utjecaj. Postaje lifestyle brend koji donosi sve elemente za luksuzan život, od odjeće i šminke do namještaja i interijera.
Njegov rad redefinirao je poslovnu modu i uveo novi standard elegancije i profinjenosti. Poznat je po svojoj predanosti kvaliteti, pažnji prema detaljima i sposobnosti da ostane relevantan kroz desetljeća promjena u modnoj industriji. I dalje osobno radi sve kolekcije, nije kao mnogi drugi kreativan posao vlastite kompanije prepustio nekom drugom.
- Znam da bih mogao počivati na lovorikama u ovoj fazi svoje karijere, no uživam u izazovima – izjavio je u jednom od nedavnih intervjua.
U svojim memoarima, Armani je naglasio i priznanje timu koji radi s njime, ali i klijentima koji već godinama vjeruju njegovoj viziji.
Kroz desetljeća rada utjecao je na stvaranje čitave scene – danas imamo niz brendova koji donose luksuzni minimalizam, a dizajnerski otac svima njima je upravo Giorgio Armani.