Naša jedina eurovizijska pobjednica, Emilija Kokić, koja je s grupom Riva 1989. godine trijumfirala na Eurosongu, iznenadila je svojim upečatljivim izgledom na događanju Chic Evolution - Festival stila u rodnom Zadru.
Poznata po svojoj dugogodišnjoj vjernosti tamnoj boji kose, Emilija je odlučila napraviti drastičnu promjenu i pridružiti se blond timu. Svijetlija nijansa kose, kako je sama priznala, bila je promišljena odluka:
– Moja frizura još nije u potpunosti definirana, želim dodatno potamniti tjeme i pramenove na vrhu. No, glavni razlog za ovu promjenu su moje godine – smatram da prirodne crnke, poput mene, tamna kosa dodatno postrožuje, a ja sam htjela omekšati svoj izgled i unijeti svježinu – otkrila nam je Emilija.
Ova promjena pokazala se kao pun pogodak! Plava nijansa dodatno je naglasila njezin ten i svijetle oči, dajući joj mladenački i sofisticiran izgled.
Za ovu posebnu prigodu, Emilija je odabrala elegantnu kombinaciju u stilu moderne Barbie – pastelnoružičasti sako, naglašen crnim remenom, crne tajice, klasične crne salonke i crnu clutch torbicu. Cjelokupni look upotpunila je upečatljivim ružičastim statement naušnicama, koje su dodale dozu glamura njezinom modnom izričaju.
Inače, zadarska grupa Riva 6. svibnja 1989. godine pobijedila je na Eurosongu koji se te godine održao u Lausanni, u Švicarskoj. Članovi su bili Emilija Kokić, Dalibor Musap, Nenad Nakić, Zvonimir Zrilić i Boško Colić. Pjesma je bila 'Rock me baby', glazbu je napisao Rajko Dujmić, a tekst Stevo Cvikić.
– Za sve njih radila sam kostime po mjeri, zapravo čitavu garderobu za njihovo putovanje i boravak, s time da sam dobila njihov dnevni raspored koji je uključivao sva javna pojavljivanja, druženja, izlete i sve ostale aktivnosti – objasnila je naša poznata kostimografkinja i članica ULUPUH-a Snježana Vego.
Htjela je da svatko od njih četvero ima neku stilsku pojavnost, ali i da ujedno imaju neku zajedničku modnu pojavu.
– Kad sam radila za scenu, i za Krila i za Rivu, tražila sam da mi pošalju kako će izgledati pozornica, a Švicarci su mi čak poslali i uzorak materijala od kojeg je sačinjen pod scene i sve tehničke podatke kako će ta scena izgledati. Dakle, znala sam i kakvo će biti svijetlo i boje i sve što čini scenu – prisjetila se.
Kad je definirana i koreografija, krenula je na posao, imala je sve potrebne informacije.
– Tome sam poslu prišla kao da radim kostimografiju. Dakle, imala sam scenski pokret, imala sam scenografiju i to je baza. Od onog što sam dobila, činilo mi se da su velike mase crnog i bijelog negdje dobre prvo zato što dobro uzimaju sve boje na sebe, a drugo to je dobar kontrast i oko vrlo dobro to lovi – izjavila je.
Problem tako velike scene je da scenografija bojom, svjetlom ne pojede izvođača, da ga jednostavno ne anulira, ne asimilira i da on jednostavno ne nestane u svojoj pojavnosti.
– Emilija je imala tu bijelu haljinu koja je imala na sebi grafizam, a isto to sam stavila i na glazbenicu na klavijaturama. Emilija, pošto je centralna osoba u svemu tome, dobila je crveno koje se pojavljuje na podlozi poda, samo naglašeno u cinober tonu i mislim da je dobro funkcioniralo i u odnosu na njih i u odnosu na samu scenografiju. Ja sam bila zadovoljna, s time da ja nikad ne radim trendi ni modno, a čini mi se da ta priča funkcionira i danas, 35 godina nakon – naglasila je.
No, bila je tu još jedna faza - a to je uređivanje Emilijine kose u danima prije nastupa.
– Emiliju je trebalo ošišati, imala je dugu kosu, ali ideja je bila kratka frizura. I ona je plakala, nije se dala ošišati i u 9 sati navečer zove mene Višnja i veli mi, čuj, ona plače, ja ne znam što ću s njom. I tako dođem ja do njih, ona plače, tuli, dečki je pokušavaju smiriti ali ne ide – priča Snježana.
No, dosjetila se kako pomoći da sve prođe glatko.
– I ja velim - Emilija imate divan profil, lijepi vrat, a ona meni imate i vi, veli kroz plač. Imate usko lice, bit će vam divna kraća kosa, a ona meni opet, imate i vi i dalje plače. I ništa, sjednem na stolac, velim Višnji šišajte me! Uglavnom ja sam tu večer dobila kratku kosu, do onda sam imala rep. Na koncu se Emilija opustila, krenula smijati i dala konačno da i nju ošišamo. Tako da sam ja iz tog projekta izašla kraće kose – ispričala nam je Snježana.
Za frizuru je bila zadužena Višnja Trusić, a Emilija kaže da je frizura koju joj je osmislila bila upečatljiva, moderna i originalna, iako je njezina prvotna reakcija, kad su joj rekli da je u planu šišanje, bila posve suprotna:
– Bolje da ne znate kako sam reagirala kad su mi to priopćili. Cijeli sam život imala dugačku, čupavu kosu koja mi je uvijek bila jako važna i simbolizirala je ženstvenost. Trebalo mi je objasniti da će me ošišati, a kad sam to čula, danima sam ridala i bila stvarno neizdrživa. Iskreno, bio je to veliki stres, morali su me tješiti kao dijete. Danima nisam mogla hodati pored izloga i htjela sam se rasplakati kad bih vidjela svoj odraz u ogledalu – prisjetila se Emilija.
Emilija na kraju u šali kaže kako je trauma od šišanja za Eurosong trajala dugo, a i danas joj se frizer zna smijati kad dođe na šišanje jer mu je uvijek jasno da za to - nije spremna!