Donatella Versace nije prirodna plavuša, već joj je brat Gianni tako obojio kosu – kad joj je bilo samo 11 godina. Složni kao djeca, oduvijek su bili zajedno, a kad je on ubijen 1997. godine pred kućom u Miamiju, bilo je logično da će ga naslijediti upravo ona. U to vrijeme carstvo je već bilo na vrhuncu, njihovo su ime obožavale sve zvijezde svijeta. No, počeci su bili skromniji – Donatella je odrasla u talijanskoj Reggio Calabriji, uz dva brata i majku koja je bila krojačica. Mnogo je puta istaknula kako je bila jako razmažena jer je njezina majka u salonu šivala baš sve za svoju lijepu djevojčicu. Kao tinejdžerica ponosno je nosila svoju umjetnu plavu kosu, koju je kombinirala s jakom šminkom – crnom olovkom za oči.
Brat Gianni bio je osam godina stariji, no iako je to u mladim godinama velika razlika, posvuda ju je vodio. On je htio postati modni dizajner te je mlađa sestra bila njegova muza. Nakon njezine mame odjeću joj je, naravno, po mjeri krojio i dizajnirao Gianni osobno. Upravo zato ona je stilski prava Versaceova ikona te je i u današnjim godinama to – mala Venera platinastoplave kose. Kako je Gianni krenuo s karijerom, tako se i ona pridružila poslu, iako je neko vrijeme studirala u Firenci. Kada je Gianni 1978. u Milanu pokrenuo brend i otvorio modnu kompaniju, ona mu je bila desna ruka.
Za logo je odabrao Meduzu, lik iz grčke mitologije, jer ga je podsjećala na pod ruševina u kojima su se igrali kao djeca. Iako, ima ona i moćno značenje – Meduza navodi ljude da se zaljube u nju te oni nemaju izbora jer povratka nema. Naravno da se poslu pridružio i brat Santo, no ovi dvoje bili su istinski kreativni par. Gianni se u svakom dizajnu i kolekciji oslanjao na sestrin savjet te se s njome konzultirao o svakoj kreaciji. Ona je pak imala ključnu ulogu u komunikaciji s medijima, za revije, reklame, kampanje i slično. Imala je kontakte te vodila komunikaciju brenda, odnosno uživala je već onda u ulozi prezenterice brenda. Pisalo se i da je oduvijek voljela tulumariti, što je dobro iskoristila.
I dok je Gianni bio dizajnerska snaga, ona je bila ikona njegova stila. Puno se družila, a kad je shvatila da slavni i moda idu zajedno, predložila je da Elizabeth Hurley i Madonna nose njihove stvari. Naravno, u to doba taj oblik suradnje bio je u povojima, no Donatella je time promijenila sve. I danas se sjećamo Elizabeth Hurley u haljini sa zihericama, to ju je uvelo u svijet slavnih, a Versaceu zaradilo dodatni bonus na crvenom tepihu. Bilo je to 1994. godine. U to doba preuzela je vodstvo linije Versus, kad je Gianni imao zdravstvene probleme – obolio je od raka. No, obitelj zapravo nikad nije priznala da je on uistinu bio bolestan, čak se govorilo da je HIV pozitivan. Ipak, službeno, obitelj nije potvrdila te glasine koje su bile vrlo “glasne” u to doba. U svakom slučaju, u to doba postalo je jasno da se obitelj uistinu priprema da vlast preuzmu Donatella i Santo jer je Gianni očito imao probleme, no sve je to promijenilo ubojstvo. Tragičan se događaj odvio ispred kuće u Miamiju, a ubojica je nakon toga počinio samoubojstvo. Navodno je Andrew Cunanan, koji je Giannija upucao u prsa, mrzio homoseksualce te mu je to bio razlog za zločin, no do danas je zapravo istina oko cijelog slučaja ostala nepoznata. Neko vrijeme govorilo se po svjetskim modnim kuloarima da je ubojstvo naručila talijanska mafija, no takve su priče bile i ostale neprovjerene. Sve to Donatellu je shrvalo, no morala je nastaviti s poslom te brend i kompaniju održati na životu.
Poslije je u jednom od intervjua priznala da je praktično samostalno vodila kompaniju posljednjih godinu i pol do dvije jer je Gianni zdravstveno bio loše, a ona mu je sve nosila samo na – potpis. Sa svime se slagao, prisjetila se Donatella u jednom od intervjua te time dodala kako zapravo ta promjena u vodstvu nije bila tako dramatična. No, to što Giannija više nema, bilo je ipak nešto strašno za obitelj, ali i sam brend jer je javnost u autoru vidjela sve, od ikone imidža do dizajnera koji je bio zaslužan za niz outfita slavnih. Pritom je Donatella razvila ovisnost o drogama, u kasnijim je intervjuima priznala da je bol zbog gubitka brata bila neizdrživa, no prošla je proces odvikavanja.
Također, Gianni je stvorio supermodele, predivne top manekenke koje su bile slavne jednako kao poznate pjevačice ili glumice. Upravo je on bio jedan od prvih autora koji su ih plaćali kraljevski, stoga je obilježio cijelu scenu. Svijet je, s druge strane, Donatellu smatrao samo njegovom sestrom, drugom osobom, malom plavušom koja nema neke posebne ovlasti nad dizajnom i kompanijom, stoga se ona morala itekako dokazati da je dostojna njegova dizajna. Naime, prve su joj revije dočekane s posebnom kritikom javnosti jer je nedostajalo “ono nešto” što je Gianni imao. A to je ta modna inovacija, seksepil i atraktivnost ideje. Prvo je odlučila voditi kompaniju solo te dizajnirati bez pomoći nekog vanjskog autora. Ipak, 2009. godine dovodi Christophera Kanea, mladog dizajnera koji je već onda pokazivao velik talent. No, on nije imao njihov izričaj iako je uspio dovesti brend na pravi put. Nakon njega na kolekcijama su radili i drugi autori, no Donatella je uvijek bila i ostala prva osoba i insinuacija na samo ime.
Kompanija ima u ponudi sve – to je zapravo lifestyle brend koji predlaže cijeli okvir, od odjeće do parfema i predmeta za uređenje doma. Poznata Meduza je na svemu, što god poželite, moda ulazi u sve aspekte života. Imaju i hotele, to je praksa mnogih velikih modnih tvrtki, u kojima nude sve “od igle do aviona” u svom stilu. Naravno da se tu radi o širenju imidža, ali i poslovnoj strani koja naveliko nadilazi sam proces dizajniranja odjeće. Kreativno, brend Versace se i danas referira na Giannijev rad, i dalje je to reciklaža njegovih ideja. Ipak, ova formula je uspješna te se Donatella uspijeva približiti mlađim generacijama – ovih sezona u trendu su devedesete, a to njoj itekako odgovara. Osim toga, suradnja sa slavnima aktualna je i dalje, njezin je izričaj glamurozan i posut zlatom.
Ona se na izvoran bratov rad referira u svakoj kolekciji, bez obzira na to radi li minice ili kožu. Uglavnom predlaže kreacije s naglaskom na ženstvenost, dok su muške više frajerske, no ona i on lijepi su Versace par. Imaju niz hit torbica, kao i svaki veliki brend ovisni su o povećanoj prodaji modnih dodataka. Njihovi detalji ukrašeni su prepoznatljivim elementima, bitno je da se zna što je to i čije je. Donatella je poznata i kao lik s ekrana – utjelovile su je Gina Gershon i Penelope Cruz, u raznim varijantama, no svaki put naglasak je zapravo na tu ključnu vezu između Giannija i nje. I iako je prošlo četvrt stoljeća od ubojstva njezina brata, Donatella na neki način i dalje živi u sjeni njegovih ideja, odnosno reciklira ih i donosi svake sezone na neki novi način, uvjerljivo gradeći brend. Moglo bi se reći da je uistinu uspješno održala kompaniju živom te je hrabro manipulirala imenom u vrijeme velikih promjena – digitalne revolucije, dolaska mreža i novih modnih okvira.
Iako je cijeli život posvetila imenu kompanije, uspjela je zasnovati i obitelj – u braku s Paulom Beckom, bivšim američkim manekenom, dobila je dvoje djece, koja su sada već odrasle osobe, Allegru i Daniela. Iako je godinama kompanija bila u obiteljskom vlasništvu, na koncu ju je ipak prodala – krajem 2018. godine kupio ju je Michael Kors. Godinu poslije kompanija Versace pridružila se konglomeratu Capri Holdings Limited, formirajući novu globalnu modnu luksuznu grupu s Michaelom Korsom i Jimmyjem Chooom. Ipak, poslovno Versace je jedan od najmoćnijih brendova, uspješno se približio novim generacijama te slovi kao jedan od ponosa talijanske modne scene.