Cate Blanchett ima jedinstvenu sposobnost preusmjeravanja svjetla reflektora s poznatih zvijezda na pitanja od veće važnosti. Tako je kao predsjednica žirija Venecijanskog filmskog festivala 2020. izjavila da će tijekom premijera i gala ponovno nositi samo prethodne izglede s crvenog tepiha.
Budući da je svjetski modni tisak dužan pokriti svaku Armani Privé konfekciju i Acne Studios odijelo u kojem se glumica pojavila na festivalu, njezina odluka da zauzme održiviji pristup odijevanju za događaje stvorila je bezbrojne naslove pojačavajući njezinu temeljnu poruku. Naime, prema poznatoj glumici, chic je ponavljati kombinacije. Kao što je njezina stilistica, Elizabeth Stewart, izjavila za Vogue u to vrijeme: "Njezina ideja o ponovnom nošenju nije mandat, to je provokacija... To je prekretnica jer pokazuje da je kritična masa svjesna da je promjena neophodna."
Dakle, kada je Cate ovog mjeseca stigla u Cannes kako bi promovirala The New Boy, dramu Warwicka Thorntona u kojoj glumi časnu sestru u ratnoj Australiji, bilo je za očekivati njezina politički provokativna pojavljivanja na crvenom tepihu. Za njezinu prvu premijeru, obratila se Louisu Vuittonu, a Nicolas Ghesquière izradio joj je haljinu s plaštom i srebrnim ukrasima u potpunosti od robe iz ateljea te modne kuće. I izgledala je nevjerojatno glamurozno, ali je također istaknula potrebu za eliminacijom otpada koji je trenutno problem u modnoj industriji.
Gornja polovica haljine u crnoj boji imala je skrojena ramena koja su oblikovala dugi crno-bijeli ogrtač niz leđa. Donja polovica bila je bijela i ukrašena s dva džepa sa šljokicama sa svake strane. Izgled je upotpunio crni remen s metalik srebrnom kopčom.
Od dodataka, australska glumica je bila jednostavna s parom srebrnih naušnica, dok je kosu stavila u elegantnu punđu. Što se tiče obuće, nosila je arhivske štikle Giuseppea Zanottija - Saten Pump iz 2012. u crnoj boji.
Zatim je za after party obukla baršunasti kombinezon Giorgio Armani i ružičasti kaput do poda. Ipak, njezin izbor cipela, odnosno nedostatak istih, bio je predmet rasprave. Obuća je godinama bila tema razdora u Cannesu, a organizatori festivala podržavaju de facto pravilo da žene moraju nositi štikle na svim javnim događanjima. Kristen Stewart prosvjedovala je protiv diktata 2018. skinuvši svoje Christian Louboutin cipele na pola puta niz crveni tepih. “Ako ne tražite od muškaraca da nose štikle i haljine, ne možete tražiti ni od mene”, izjavila je. Julia Roberts učinila je isto 2016., godinu dana nakon izvještaja da je festival odbio skupinu žena s projekcije Carol jer su nosile ravne cipele.
Odluka Cate Balnchett da odustane od svojih visokih štikli predstavljala je feministički prkos nazadnim smjernicama Cannesa, ali je također služila za isticanje potrebe da se o pravima žena razmišlja globalno, ne samo u Cannesu. Tijekom pojavljivanja u The Majestic Cannesu, Cate je bosa stajala pred okupljenim novinarima dok je francusko-iranskoj zvijezdi Zahri Amir Ebrahimi uručila nagradu za nabolju umjetnicu.
76. Cannes Film Festival je u tijeku, a u galeriji pogledajte najbolje odjevene zvijezde: