Kreativna direktorica modne kuće Dior, Maria Grazia Chiuri, ove je sezone za predstavljanje nove kolekcije angažirala američkog kazališnog redatelja i dramaturga Roberta Wilsona, koji je osmislio vizualno impresivnu izvedbu u pet činova, dočaravajući putovanje kroz vrijeme na temu Orlandova lika. Chiuri je time još jednom ispisala modnu povijest kroz prizmu androginog stila, igre spolova i estetike koja briše rodne granice, poigravajući se njima na elegantan način. Njezine su inspiracije često prožete umjetnošću i kulturom, koje zatim prevodi na suvremeni modni jezik.
U kolekciji se isprepliću snažni kontrasti tradicionalnih ženskih i muških elemenata – tako je, primjerice, korzet kombiniran s bajkerskim hlačama i čizmama. No, Wilsonova scenografija ostala je vjerna prepoznatljivom minimalizmu: pročišćena, naglašena igrom svjetla, lebdećim stijenama, dimnim stupovima i ljuljačkom koja je dodala notu romantike. Nasuprot tome, Chiurina kolekcija obiluje raskošnim detaljima barokne romantike i slojevitim teksturama, dok se androgini stil proteže kroz cijelu viziju.
Pogledajte galeriju čitave kolekcije:
Glavna inspiracija bila joj je Orlando književnice Virginije Woolf – priča o pjesniku iz renesansnog doba koji mijenja spol iz muškarca u ženu. Chiuri je suradnju s Wilsonom odabrala ciljano – upravo je on režirao kazališnu adaptaciju romana, no nikada prije nije radio na modnoj reviji. Ipak, još 1996. sudjelovao je u modnom projektu s Giorgiom Armanijem.
„Htjeli smo pokazati koliko moda sudjeluje u performansu, koliko je važna za izražavanje identiteta“, objasnila je Chiuri u najavi kolekcije u sjedištu modne kuće Dior.
Iako su korzeti istaknuti element kolekcije, Chiuri ih je prilagodila suvremenoj modi, pritom predstavljajući bogatu baštinu Diorove arhive. Nadovezala se na rad svojih prethodnika, Gianfranca Ferréa i Johna Galliana.
Oda Ferréu očitovala se u voluminoznim bijelim košuljama i raskošnim tkaninama poput brokata, dok su od Galliana posuđeni detalji s vintage prizvukom – kultne J’Adore majice sa sloganima, obrubljene čipkom ili slojevito kombinirane s baršunastim korzetima.
„Ti su komadi sastavni dio modne povijesti, baš poput Ferréovih bijelih košulja, i zato se igram tim kodovima“, objasnila je Chiuri. „Moda nije samo povijest – ona je stalno istraživanje i reinterpretacija.“
Jedan od ključnih komada nove kolekcije vojnički je sako od baršuna s izvezenim korzetom sprijeda. No, zahvaljujući inovativnom dizajnu, korzetni se dio može jednostavno odvojiti patentnim zatvaračem.
Još jedan upečatljiv element kolekcije su lagani baloneri s floralnim motivima tisuću cvjetova, koji na prvi pogled podsjećaju na brokat, no zapravo su izrađeni od tehničkog najlona s krutom, ali dinamičnom teksturom.
„Modu ne možemo gledati isključivo kroz prizmu prošlosti – ona mora neprestano evoluirati, prilagođavati se novim tehnologijama i ostati zabavna, poželjna i nosiva“, zaključila je Chiuri. „Dizajn mora omogućiti svakome da kroz odjeću gradi vlastiti identitet.“