Britanski brend Burberry najavio je planirano ukidanje oko 1700 radnih mjesta diljem svijeta do 2027. godine, kao dio šire strategije smanjenja operativnih troškova. Iako je brend pod novim vodstvom krenuo u restrukturiranje, globalna kriza luksuznog tržišta usporava njegov oporavak. Vijest o otkazima stigla je paralelno s objavom posljednjih financijskih rezultata, koji nisu osobito optimistični.
Naime, uz pad prihoda od 17% u proteklih godinu dana, restrukturiranje koje je pokrenuo novi izvršni direktor Joshua Schulman, imenovan u srpnju prošle godine, doživljava ubrzanje. Schulman je naslijedio prethodnog CEO-a koji je smijenjen zbog loših poslovnih rezultata, a odmah je započeo s provedbom mjera koje uključuju snižavanje cijena, rezanje troškova i povratak Burberryjevom nasljeđu kroz ključne kreacije u kolekciji.
Planirano smanjenje od 20% ukupne radne snage ponajviše će pogoditi administrativne pozicije i noćnu smjenu u tvornici Castleford, specijaliziranoj za izradu legendarnih balonera. Cilj je uštedjeti oko 60 milijuna eura u sljedeće dvije godine, čime bi se ukupna godišnja ušteda popela na 100 milijuna eura.
Pogledajte galeriju haljina s crvenog tepiha u Cannesu:
Burberry nije usamljen, već je čitav luksuzni sektor pogođen krizom, pa tako modna divizija LVMH-a bilježi pad od 5%, dok su rezultati grupacija Kering i Lanvin još lošiji. Ipak, Burberryju u prilog ide stabilna baza vjernih kupaca i naslijeđe po kojemu su i dalje traženi i prepoznati.
Tu je još jedna ključna stvar. Naime, pod kreativnim vodstvom Daniela Leeja, jednog od najuspješnijih dizajnera novije generacije, koji je dobio pohvale za posljednju kolekciju u Londonu, brend se ipak sada vraća tradicionalnijoj estetici. Sve je to dio promjena koji bi trebali potaknuti oporavak, no činjenica je da je sve skupa dosta sporo, ne dolazi preko noći, niti u jednoj godini.
Mnogima upada u oči jedna činjenica, a to je ključna pozicija ovog brenda u svijetu mode. Burberry je mnogo više od modne kuće, riječ je o simbolu britanskog identiteta, brendu čije su karirane tkanine, baloneri i elegancija s dozom otmjenog otpora postali sinonim za britanski duh. Upravo zbog toga, u vremenima gospodarskih i tržišnih izazova, i ovako veliki igrači moraju pronaći novu formulu, onu koja će zadovoljiti promijenjene navike kupaca i trendove vremena.
No, pri tom je ključno da zadrže ono što ih čini autentičnima. Naslijeđe je u modnim kućama zapravo temelj koji znalci moraju oblikovati za novo doba, u tome se krije snaga koja nadilazi sezonu i trend.