U svijetu domaćih brendova, Amas Bijoux već se godinama ističe kao ime koje nosi karakter, simboliku i prepoznatljiv potpis. Iza njega stoji Petra Mičić Garibović - Zadranka, majka dvoje djece, supruga, kreativka i strastvena zaljubljenica u modu i nakit. Njezin put prema brendu nije bio unaprijed planiran niti strateški posložen; zapravo, priča je krenula sasvim spontano, iz jedne od onih situacija u kojima se strast, slučajnost i talent u savršenom trenutku spoje.
Petra se danas nalazi na poziciji osobe koja vodi autentičan i prepoznatljiv brend, no početak je bio skroman i itekako neočekivan. Prve narukvice nastale su bez ambicije da prerastu u išta više od malog hobija, no ljudi su vrlo brzo reagirali. Zainteresiranost je rasla, narudžbe su se gomilale, a Petra je istovremeno radila i kao dizajnerica za drugi brend. Upravo ju je taj trenutak prevelike potražnje “natjerao” da donese odluku koja joj je promijenila život.
– Ideja je nastala sasvim slučajno, prve narukvice su bile na konopcu i tada su ljudima bile zanimljive, tako da je cijela priča brzo krenula. U nekom trenutku sam imala zaista puno narudžbi te radila i kao dizajner za jedan drugi brand, te sam odlučila osnovati vlastiti – otkrila nam je.
Iako radi u dizajnu nakita, Petru se ne može odvojiti od njezina prvotnog obrazovanja — novinarstva i odnosa s javnošću. Taj joj je background dao stabilnost, samopouzdanje i razumijevanje komunikacije koje se danas pokazuje iznimno korisnim, pogotovo u vremenu kada se dinamika marketinga mijenja iz dana u dan. Kao vlasnica malog brenda igra gotovo sve uloge istovremeno, a upravo joj to omogućuje potpunu kontrolu nad identitetom Amasa.
– Što se tiče PR-a i novinarstva mogu reći da sam i dalje u toj domeni u više aspekata. Kao vlasnica malog brenda često preuzimam više uloga – od dizajna i produkcije do komunikacije i PR-a. Dinamika PR-a i marketinga posljednjih se godina značajno promijenila, pa nastojim stalno pratiti trendove i prilagođavati se kako moj brend ne bi zaostajao. Vjerujem da autentičnost, dosljednost i spremnost na učenje danas čine najveću razliku – ispričala je.
Proces izrade Amas nakita nije kratka ni jednostavna priča, naprotiv, riječ je o detaljnom, strpljivom i često emocionalnom putovanju. Sve počinje skicom, ali završava tek nakon mnoštva pokušaja, dorada i ručnog rada.
– Moj proces izrade počinje jednostavnom skicom, ali put do finalnog komada traje dugo -od grafičke obrade do ručne izrade. Ponekad nakit ne izgleda onako kako sam ga zamislila, pa se vraćam i po nekoliko puta dok ne postignem ono što želim. Najviše radim sa srebrom i čelikom, a za neke modele naušnica potrebno je čak sedam mjeseci da se razviju od prve ideje do gotovog proizvoda. –
Amas je danas prepoznat po svojim rozetama - motivu koji je duboko ukorijenjen u hrvatskoj arhitekturi. Petra ističe da inspiracija za nju nije nešto što se događa rijetko ili planski; dapače, najčešće se pojavljuje spontano, u svakodnevnim prizorima, oblicima, teksturama.
– Zvuči kao floskula, ali istina je da inspiracija može doći odasvud. Kako su rozete postale naš zaštitni znak, prirodno je da me posebno privlači hrvatska arhitektura i njeni prekrasni detalji koji nose priče prošlih vremena – kaže Petra.
U moru modela koje svakodnevno stvara, Petra ima posebnu strast prema bisernom prstenju i naušnicama prodavanima na komad. Upravo ti modeli nose jedinstvenu energiju, boje i priče, jer prirodni materijali vrlo rijetko dopuštaju ponavljanje.
– Najviše volim biserno prstenje i naušnice koje prodajemo na komad. Svaka od njih ima svoj karakter i priču, a rijetko kada napravimo više od deset istih. To je ljepota rada s biserima i poludragim kamenjem - neke od njih pronađemo samo jednom, a takva se jedinstvenost više ne ponovi – objašnjava.
Kada je riječ o balansu između kreativnosti i poslovnih zahtjeva, Petra iskreno priznaje - pravilo ne postoji. Radi intuitivno, po osjećaju, a upravo ta spontanost daje posebnost njezinom radu.
– Iskreno, ne znam kako balansiram... radim po svome pa di puklo... Imamo našu stalnu Amas kolekciju na koju su naši kupci navikli, a imamo i Studio kolekcije gdje se poigram i dva puta godišnje izbacim nešto novo i drugačije. –
Petri je izuzetno važno da njezin nakit bude nosiv - ne samo estetski, nego i emocionalno. Amas vole mlade djevojke, žene zrele dobi, bake, pa i muškarci, što joj je najveće priznanje.
– To mi je zaista važno! Predivno mi je što Amas nose i cure i bake, i što svatko može pronaći nešto za sebe. Neopisivo me raduje kada vidim svoj nakit na ženama i muškarcima potpuno različitih godina i stilova - to mi je najveća potvrda da radim nešto što ljudi osjećaju kao svoje – kaže nam pa dodaje:
– Naš prepoznatljivi element su rozete. Bili smo prvi koji su taj motiv prenijeli u srebro i zlato, i baš zato je Amas danas najpoznatiji upravo po njima. Možda je netko kasnije pokušao napraviti replike, ne znam, ali znam da je naša izrada jako fina, prepoznatljiva i originalna. To je nešto što se jednostavno vidi i osjeti. —
Kao i svi mali poduzetnici u Hrvatskoj, Petra svakodnevno prolazi kroz brojne izazove. Unatoč svemu, njezin optimizam, predanost i strast održavaju brend na stabilnim nogama.
– Izazova ima beskrajno, najveći su naravno izazovi s kojima se bore svi mali (a veliki!) poduzetnici u Hrvatskoj, ali evo preživjeli smo koronu pa guramo lagano i dalje… -
Planovi za budućnost ne nedostaju, ali za Petru je ključno da rast ostane prirodan i autentičan, bez kompromisa po pitanju kvalitete, čak i u vremenu kada tržište zlata "skače" iz mjeseca u mjesec.
– Plan mi je, prije svega, zadržati kvalitetu, čak i u uvjetima nestabilnog tržišta zlata i stalnih promjena cijena. To je nešto što ne želim kompromitirati. Imam puno ideja za nove kolekcije i materijale, a voljela bih u budućnosti polako zakoračiti i prema inozemnom tržištu. Važno mi je da brend raste prirodno, bez gubitka kvalitete i osobnog pristupa – zaključuje Petra.