Adidas je objavio svoju kolekciju kupaćih kostima “Pride 2023”, u sklopu kampanje koja se odnosi na promicanje i slavljenje LGBTQIA+ zajednice, njihovih prava i njihovih postignuća.
Jedan od kupaćih kostima, šareni jednodijelni nazvan "Pride Swimsuit" koji se prodaje za 70 dolara, pokazivao je muškog modela. Popratni video na Adidasovoj stranici prikazuje istog modela kako šeta u jednodijelnoj haljini, a kamera je u jednom trenutku zumirala kako bi otkrila dlake na prsima koja se uzdiže iznad dekoltea.
Nova linija južnoafričkog dizajnera Richa Mnisija, nazvana "Let Love Be Your Legacy" i objavljena uoči Mjeseca ponosa u lipnju, je "slavlje samoizražavanja, mašte i nepokolebljivog uvjerenja da ljubav ujedinjuje", prema Adidasu.
Adidas je rekao da je linija "nadahnuta ljubavnim pismom koje je Mnisi napisao mlađem sebi", služeći kao "poziv za aktivno savezništvo za osnaživanje i zastupanje LGBTQIA+ zajednice".
Njihova kampanja privukla je pozornost i uzrokovala raspravu zbog odabira muškog modela koji prikazuje ženske kupaće kostime. Cijela stvar se zakuhala kada je influencer Oli Lodnon podijelio snimke zaslona s Adidasove stranice s naslovom: "Nova Adidasova kolekcija ženskih kupaćih kostima po modelu... muškaraca."
Njegova objava brzo je postala viralna i prikupila više od 1,1 milijun pregleda korisnika, od kojih su mnogi brzo kritizirali brend, kako piše New York Post.
Među odgovorima bila je i jedna bivša plivačka zvijezda NCAA-e i aktivistica za prava žena Riley Gaines. “Ženski kupaći kostimi nemaju izbočine. Ne razumijem zašto tvrtke to dobrovoljno rade sebi. Mogli su barem reći da je kostim 'unisex', ali nisu jer se radi o ženskom kostimu. Jeste li se ikada zapitali da vidimo da ovo ide u krivom smjeru?”, napisala je na Twitteru.
“Imam grudi, bokove i nemam potrebe za dodatnom tkaninom oko intimnih dijelova. Pretpostavljam da to znači da ovaj kupaći kostim nije za mene... ili za većinu žena. U kojem se drugom slučaju tvrtke oglašavaju demografskoj grupi od manje od 1%? Žene čine oko 50% i teško nam je”, napisala je jedna korisnica.
Ista korisnica kasnije je odgovorila da može prihvatiti to što Adidas ne želi "prave žene kao kupce", već je umjesto toga pozvala brend da kupaći kostim prodaje u LGBT kategoriji umjesto da ga reklamira kao ženski kupaći kostim.
Mnoge je također pogodilo to što je u istom kupaćem kostimu fotografiran vitki muškarac, dok je žena koja je fotografirana u sličnom modelu plus size model.
Kupaći kostim nije jedini odjevni predmet u Adidasovoj novoj Pride liniji označen pod "Ženski", ali naizgled modeliran od strane muškaraca. Ženske haljine, majice kratkih rukava, kratke hlače i nogometni dresovi s natpisom "Ljubav pobjeđuje" također se vide na stranici kako ih nose muški modeli.