Posjetite li web-adresu www. startas -usa.com, otkrit ćete da se naše, “obične” startasice prodaju po 70 i 80 američkih dolara, cjenovno ravnopravno Adidasovu popularnom modelu Superstar i Converseovim starkama.
Tenisice tvornice Borovo, nekadašnjeg jugoslavenskog obućarskog giganta, ove godine slave 40. rođendan. Iako njihova proizvodnja nikada nije potpuno zamrla, još prije desetak godina bile su tek topli podsjetnik na mladost nas starijih. Sa smiješkom i malo nevjerice vrtjeli smo glavama na spomen startasica, prisjećajući se koliko su nam važne bile prije tri ili četiri desetljeća. Imati startasice u 80-ima bilo je “must” još dok taj engleski izraz nije ni prodro do nas, a ne vjerujemo da je i na engleskom govornom području bio u tako širokoj upotrebi.
Danas (kad smo njime prezasićeni) imati startasice na nogama ponovno postaje “must”. Na tenisice, skromne po mnogočemu, počeli su se osvrtati i oni koji pate na marke i ne libe se izdvojiti paprenu svotu za ime, što sa startasicama ipak nije slučaj jer su u našim trgovinama mnogo jeftinije. Kako i ne bi kad se ovogodišnji novi model startasica s uzorkom jednoroga pojavio i na web-stranici Voguea.
Godine 1976., kad je iz tvornice u Vukovaru izišao prvi model, ideja je bila načiniti platnene tenisice za igranje stolnog tenisa. No u vremenima kad smo žudjeli za svim onim modernim divotama koje su se krile s druge strane „željezne zavjese“ (nismo bili baš iza rešetaka kao Česi ili Rusi, ali do robe sa Zapada ipak se teže dolazilo), startasice su bile nešto nevjerojatno moderno i fora. Morali ste ih imati, premda bili rocker koji prezire svijet oko sebe ili plakali mami da vam ih kupi kad sjedne plaća.
Takvome uspjehu nisu se nadali ni u Borovu. Postale su hit i proizvod prepoznatljiv diljem cijele Juge. Jednostavne bijele platnene tenisice nisu bile skupe i nosili su ih svi, tako da je proizvodnja ubrzo narasla do pet milijuna pari godišnje, a svoj je vrhunac Startas doživio 1987. kad je postao službeni sponzor Univerzijade. No, u 90-ima dani uspjeha bili su daleka prošlost. Proizvodnja nije zamrla, ali skromne bijele tenisice pregazilo je vrijeme. Postale su i pomalo smiješne s navalom svih tih razvikanih brendova koji su stigli. Brend je odumirao sve dok Borovo nije 2007. odlučilo svoju priču graditi na oživljavanju starih brendova.
Malo njih zna da je iza svega stajao i Mauro Massarotto, kreativni direktor brenda naočala Sheriff&Cherry, prezentirajući im mapu sa startasicama kako ih je on vidio u novim bojama, s printovima. Treba li reći onu otrcanu, da je sve ostalo postalo povijest? Novitet su bile i tenisice od velura te velika mašna koja se mogla skidati, a odonda je Borovo izbacilo još mnogo novih modela. Najbolje su prodavani Lastavice, Big Strips, Polka dot white / Polka dot blue, Rivijera. Postoje printovi čipke, leoparda, cvijeća, a modeli od kože u crnoj, sivoj, plavoj i ljubičastoj boji dobro se prodaju tijekom cijele godine.
Ovogodišnju kolekciju potpisuje dizajnerica Iva Spajić, a izgleda da će uzorak jednoroga u plavoj ili ružičastoj varijanti biti najpopularniji model.
Aragović, Diva Style i Borovo
U nove uspjehe Borova, kao dokaz prepoznavanja trendova, dodajmo i suradnju s modnim dizajnerom Zoranom Aragovićem. Prema njegovim zamislima Borovo je dalo izraditi dva modela slip-on tenisica. Šareni i prugasti printovi koji ih krase vrlo su prepoznatljivi, a tenisice su u prodaji od 28. lipnja, u paketu s Diva Styleom. Cijena s magazinom samo je 49,90 kuna.