Dugi niz godina, iako je promijenio poveću količinu dizajnera, Lanvin je ostao vjeran viziji svoje osnivačice i vrhunskog couturiera Jeanne Lanvin koja je davne 1889. godine u Parizu osnovala modnu kuću koja će s godinama steći svjetsku slavu. Jeanne je rođena 1867. godine, a već je od 13. godine pomagala kitničarki Suzanne Talbot u izradi šešira. Desetljeće poslije osnovala je vlastitu modnu kuću, a osim u radu za Talbot, ideja je korijene imala i u šivanju odjeće od biranih materijala s ručno našivenim ukrasima za kćer Marie-Blanche. Naime, pomno sašivenoj odjeći ove djevojčice počele su se diviti i odrasle žene – slične modele poželjele su za sebe, a poduzetnoj Lanvin bio je to dovoljan mig. S vrlo malom financijskom potporom, no s puno mašte i velikim samopouzdanjem Jeanne Lanvin počela je izrađivati odjeću za žene. Uskoro je posla bilo sve više, a u modnoj povijesti otvorena je nova stranica. Jeanne Lanvin poznata je po filozofiji da žena mora stvoriti osobni stil odijevanja i način života u skladu s okolnostima i mogućnostima, bez obzira na to je li djevojčica, djevojka, žena ili baka. Odjeća koju je dizajnirala i šila bila je jednostavnog, ali ženstvenog kroja, od šifona, svile, baršuna, tafta i čipke, bogatih i pažljivo biranih materijala, uzoraka i dodataka kojima je ukrašavala odjeću. Dvadesetih i 30-ih godina prošlog stoljeća ime Jeanne Lanvin puno je značilo u modnom svijetu. Haljine kuće Lanvin svojim su vlasnicama odmah priskrbljivale epitet „žene sa stilom“, a među slavnim klijenticama bile su glumice Marlene Dietrich i Mary Pickford, književnica Louise de Vilmorin te nekolicina kraljica, primjerice rumunjska i talijanska. Jeanne Lanvin razvijala je bez previše problema posao koji će uskoro postati modno carstvo. Estetika njezinih kolekcija ponajprije je bila nadahnuta slikarstvom Edgara Degasa, Augusta Renoira i drugih francuskih slikara čija je djela skupljala i koja su krasila zidove njezina stana u Parizu. Zbog chic atmosfere u vlastitu domu koji je sama uredila pažljivo birajući komade namještaja i ukrase, ime Lanvin postalo je simbol luksuza i u dizajnu interijera gotovo u jednakoj mjeri kao i kad je riječ o ženskoj odjeći. Neke prostorije pariške rezidencije Jeanne Lanvin danas su rekonstruirane i nalaze se u stalnom postavu Muzeja dekorativnih umjetnosti u Parizu. Inače, Jeannine ideje bile su dobrano ispred tadašnjeg vremena. Od kuće Lanvin gotovo pola stoljeća prije ostalih modnih kuća stvorila je brend unutar kojeg se odvažila da osim ženske odjeće dizajnira i namještaj, donje rublje, sportsku odjeću, modne dodatke, krzno, parfeme, ali i odjeću za muškarce. Svoje poslovno carstvo 1923. godine preselila je u Nanterre, grad na obalama Seine zapadno od Pariza, u kojem je i danas središte kuće Lanvin. Vrlo su značajni i njezini prvi parfemi nastali 1924. i 1927. u sklopu podbrenda Lanvin Par- fum. Zanimljivo, jedan od prvih mirisa, Ar- pege, posvetila je mirisu kćeri Marie-Blanche dok je vježbala sviranje na klaviru. O značajnosti ove modne kuće govori i nijansa plave boje poznata pod nazivom „Lanvin plava“. Danas prepoznatljivu nijansu Lanvin jer duguje putovanju svoje osnivačice u Firencu. svi Plavu boju u koju se zaljubila Jeanne Lanvin nv vidjela je na jednoj freski i počela ju je redvito upotrebljavati u izradi odjeće. Nakon smrti Jeanne Lanvin 1946. Marie- La Blanche preuzela je vodstvo kuće. Nažalost, nis već 1958. Marie-Blanche također je premiod nula, a s obzirom na to da nije imala djece, bil kuću je naslijedio nećak Yves Lanvin, koji je je otprije surađivao s Marie-Blanche u izradi po kolekcija. Poslije je velik dio modnog carstva rasprodan te je dospio u ruke kozmetičkog to giganta L’Oreala da bi ga 2001. kupila kineskinja Shaw-Lan Wang, vlasnica mnogih medija u Kini. Iste godine za kreativnog Jes direktora i glavnog dizajnera kuće postavila je izraelskog modnog dizajnera rođenog u Maroku, Alberta Elbaza. Nadareni dizajner izraženih stavova i čvrste modne vizije svoj je rad prilagodio onom s početka modne kuće je Lanvin, no ideje Jeanne Lanvin oplemenio je su vlastitim potpisom. Na obostranu korist. Pod “A idejnim Elbazovim vodstvom, koji je prije dolaska u Lanvin zanat i talent razvijao kod za dizajnera Guya Larochea, Geoffreya Beena te legendarnog Yvesa Sainta Laurenta, pomalo uspavani brend ponovno je procvao. no Albert Elbaz jednom je izjavio da su ga misli za uvijek vukle da postane liječnik, no danas ras iznad svega voli ono što radi – između ostalog jer svojim radom usrećuje mnoge žene diljem svijeta. Voli naglasiti da prelazak u kuću Lanvin nije bio samo njegov velik korak u karijeri nego i ispunjenje snova. Iako je ispočetka miješao nekoliko stilova, ponajviše klasičnog Lanvinova kroja te grčkih draperija, kritičari nisu bili previše zadovoljni. No, imao je više od jedne šanse za uspjeh i nove su kolekcije bile sve bolje i bolje. Od 2004. naovamo Elbaz je privukao respektabilan broj svjetskih poznatih glumica, pjevačica i modela koje obožavaju njegov dizajn te crveni tepisi vrve toaletama s potpisom te kuće. U Lanvinove “sljedbenice” ubrajaju se svjetski poznati supermodel Kate Moss, glumice Sarah Jessica Parker i Nicole Kidman, redateljica Sofia Coppola te mnoge druge. Od tada je dizajn Alberta Elbaza za Lanvin opisivan kao elegantan, sofisticiran, ali i pomalo seksi uključimo li pokazivanje golog ramena u jednoj od njegovih najpoznatijih haljina čiju su varijaciju prezentirale mnoge zvijezde s “A” liste. Drugi kompliment koji prati haljine s njegovim potpisom jest da ih možete nositi za 60 godina jednako kao i danas.
Sve to prepoznali su i u švedskom brendu ulične mode H&M. Inzistirali su na Lanvi- novoj kolekciji s potpisom Alberta Elbaza za H&M. Ta jesenska kolekcija 2010. bila je rasprodana i prije nego li se pojavila u prodavaonicama diljem svijeta. Kako i ne bi? Bajkovite haljine s potpisom “vrućeg” dizajnera postale su pristupačnije nego ikada dotad. Upravo zbog te kapsul-kolekcije Elbaz je od Američkog vijeća modnih dizajnera osvojio nagradu internacionalnog dizajnera godine. Dizajner čiji su prepoznatljiv dio četvrtasti crni okviri dioptrijskih naočala i svilene leptir-mašne pokazuje kako osjeća da svaku kolekciju mora ispričati na poseban i drukčiji način. „Djelići slomljenog broša vaše bake, majčina biserna ogrlica, crtež koji je vaše di- jete donijelo iz vrtića ili škole... sve je to priča koja mora biti ispričana i sve zajedno to su priče koje stoje iza, primjerice, jedne ogrlice s potpisom Lanvin.”
Kažu da je Elbaz opsjednut dobivanjem prave nijanse pa će, dizajnira li custom-dress (haljinu po mjeri neke osobe i događaja), uzeti u obzir i interijer i zavjese prostorije u kojoj će se osoba kretati. S druge pak strane, ne mari previše za sitnice koje znaju izmaknuti kontroli: često ostavlja nedovršene rubove i slično. Ipak, i svojom (genijalnom) nesavršenošću Elbaz divno budi uspavanu ljepotu kuće Lanvin prilagođavajući je glamuru današnjice. Lanvin je primjer luksuzne kuće koja je već 125 godina jedna od najjačih na svijetu.