Svjedoci smo mnogih posljedica koje je iza sebe ostavio potres u Zagrebu, ali, na sreću, nemaju sve posljedice negativan predznak. Brend Mojati koji se pojavio prije tri godine s narukvicama na licitarska srca, ovih dana je predstavio nove suvenire s motivom zagrebačke katedrale. Osim na narukvicama, motiv je predstavljen i kroz malu skulpturicu koja će osvojiti srca svakog turista, ali i mnogih Zagrepčana. Začetnice brenda su prijateljice Jelka Margarita Bogdanić i Ira Pećarević. Jelka je studentica arhitekture, a Ira studentica prava.
- Iz najgoreg smo pokušale izvući nešto pozitivno i predstavile nove proizvode - narukvice s motivom katedrale i skulpturicu katedrale - na oba proizvoda, tornjevi se simbolično mogu otkinuti. Mojati brend predstavlja modernu verziju suvenira i kroz njega se trudimo ovjekovječiti trenutke i doživljaje prenoseći ih u naše proizvode. Ti doživljaji će najčešće biti lijepi i radosni, ali ne možemo zanemariti ni one malo manje lijepe jer su i oni ipak dio svakodnevice, pričaju nam Jelka i Ira. Osim potresa, na posao je djelovala i kriza uzrokovana koronavirusom, ali ove prijateljice uspješno su je prebrodile:
- Koronavirus djelovao je dosta poražavajuće na prodaju, budući da su se zatvorile prodavaonice, obustavljena su sva putovanja pa nije bilo ni turista koji su naša najveća publika. U suradnji s našim voditeljem društvenih mreža Karlom Jelićem, uspjeli smo postići interakciju sa zagrebačkom publikom i potaknuti online prodaju. Organizirale smo i beskontaktnu dostavu na području Zagreba kako ne bismo riskirali širenje zaraze.
Od licitarskih srca, preko tramvaja, pa do katedrale - motivi koji savršeno predstavljaju Zagreb. Dok će turistima ovi motivi biti lijepo sjećanje, Zagrepčanima će predstavljati vezanost za njihov dom. Inspiracija je, kažu Jelka i Ira, svuda oko njih.
- Inspiraciju pronalazimo svuda oko sebe, za sada još uvijek držimo fokus na Zagrebu, ali nadamo se ne zadugo jer već kuhamo nove ideje! Motiv nikada nije teško naći, motiv može biti bilo što, ono na čemu mi gradimo svoju posebnost je upravo ta razlika između ‘običnog’ motiva i motiva koji iza sebe ima priču, uspomenu, doživljaj, osjećaj. Mi se koristimo takvim motivima koji su ‘živi’ i koji ljudima nešto znače, taj posao je malo teži, treba stalno pratiti i promatrati što se oko nas zbiva i pronalaziti te posebnosti koje onda, uz malo mašte i puno truda, pretačemo u naše proizvode.
Svaki motiv ima neku priču iza sebe, kako je nastao i po čemu je poseban Jelki i Iri.
- Licitarsko srce uvijek će biti naš klasik, onaj proizvod zbog kojeg se ovo dogodilo, to je naša mala beba! Narukvice s motivom katedrale zaista su specifične i zbog te specifičnosti jako su brzo stekle jednako široku publiku kao i licitar. Tramvaj ima posebnu priču, osim što nam je bio lekcija koja nas je naučila da nikad ne odustanemo od svoje ideje (strašno nas je razveselilo što su se ljudi ‘pobunili’ i tražili da ga vratimo u ponudu), poseban je zato što je to za sada jedini naš proizvod koji je više prepoznat od muške nego ženske publike!
- Mojati brend nastao je nakon sudjelovanja u natječaju ‘Piece of Zagreb’ u sklopu design districta 2017. Na natječaju smo osvojile posebno priznanje Turističke zajednice grada Zagreba što nas je potaknulo da svojem proizvodu dodijelimo ime brenda i bacimo se u prodaju. Nedavno smo stekle nama veliku medijsku popularnost, mnogi su pisali o našim narukvicama katedralicama, a mi smo paralelno gradili kvalitetne društvene mreže što je rezultiralo većom publikom. Taman smo par mjeseci prije korone u više navrata čule pitanja poput ‘Jeste li Vas dvije iz Mojati?’ što nam je bilo jako drago, ali to je bila i potvrda da su nas ljudi zbilja prihvatili kao ozbiljan brand na tržištu. Imamo još puno toga za proći kako bismo tu poziciju zadržale, ali smatramo da smo i do sada postigle nešto vrijedno spomena.
- Trudimo se svaki dio onoga što proizvodimo, proizvesti u Hrvatskoj, nažalost to ponekad nije moguće jer jednostavno neke stvari još uvijek nisu dostupne u Hrvatskoj. Do sada smo već stvorile mrežu ljudi kojima vjerujemo i s kojima svakodnevni surađujemo. Iznimno se dogodilo sada u vrijeme korone kada smo izbacile proizvod katedralice, nismo mogle izraditi pakiranje redovnim putem, nego smo morale to učiniti same od doma, s printerom i spajalicom što je opet steklo neku svoju popularnost među kupcima.