Poduzetnice diljem Europe stvaraju „sestrinstvo poduzetništva“ kako bi prevladale prepreke koje još uvijek postoje. Povodom ovogodišnjeg Dana poduzetnica Herbalife se pozabavio motivacijom i izazovima s kojima se poduzetnice suočavaju i zatražio mišljenje o toj važnoj temi od mnogih svojih nezavisnih distributerki.
Žene kao prepreku navode strukturne prepreke poput ravnoteže između poslovnog i privatnog života i nedostatka politika podrške, dok četvrtina muškaraca smatra da su uvjeti za muškarce i žene već jednaki. Majčinstvo inspirira i motivira žene da postanu poduzetnice, ali je i dalje jedna od najvećih prepreka s kojima se suočavaju
19. studenog 2025: Prema novoj anketi koju je proveo Herbalife, poduzetnice diljem Europe napuštaju tradicionalne poslovne mreže kako bi stvorile vlastito "sestrinstvo uspjeha", pri čemu se više od polovice njih (53%) obraća drugim ženama za savjet i podršku.
Anketa objavljena povodom Dana poduzetnica, koja je obuhvaćala 1,715 Herbalife poduzetnika, otkriva da svaka treća poduzetnica (njih 33%) aktivno grade zajednice u kojima se međusobno pomažu i dijele iskustva. Nezavisne Herbalife Distributerke, od kojih mnoge uspješno razvijaju posao s prodajom proizvoda Herbalife diljem Europe i Afrike, odgovarale su na pitanja o razvoju poslovanja, izvorima podrške i motivacije te o preprekama s kojima se susreću.
Rezultati pokazuju da se 77% poduzetnica teško nosi s usklađivanjem poslovnog i obiteljskog života, a 45% navodi nedostatak politika podrške kao prepreku uspjehu.
Razlika u percepciji između spolova je jasna. Muškarci će najčešće kao glavno osnaženje navesti financijsku slobodu (42%), dok žene uspjeh definiraju drugačije – njih 61% smatra da im postizanje financijske ovisnosti daje osjećaj kontrole, dok njih 48% daje prednost osobnom razvoju ispred profita.
Majčinstvo se doživljava i kao inspiracija i kao prepreka. Četiri od deset žena (41%) navode da ih djeca najviše motiviraju u poslovanju, ali istovremeno upravo usklađivanje poslovnih obaveza i brige o djeci ostaje njihov najveći izazov.
Potpredsjednica Herbalifea Violetta Zlatareva izjavila je: "Žene diljem Europe redefiniraju značenje osnaživanja – cijene osobni razvoj, važnost izgradnje podržavajućih zajednica i stvaranje prilika za druge. Iako se poduzetnice i dalje suočavaju s izazovima poput postizanja ravnoteže između poslovnog i obiteljskog života, naše istraživanje pokazuje da suradnja, mentorstvo i dijeljenje znanja inspiriraju promjene, potiču inovacije i jačaju zajednice. U Herbalifeu s ponosom podržavamo žene poduzetnice na njihovom putu – pomažući im da rastu, povezuju se i ostvare trajan utjecaj".
“Tisuće Herbalife Distributerki diljem Europe i Afrike stvaraju zajednice podrške u kojima žene mogu učiti jedna od druge, zajedno razvijati poslovanje i međusobno se podržavati na svom putu prema dobrobiti. Ne iznenađuje da 75% naših Distributera na globalnoj razini čine žene. Mnoge od njih žele biti same svoje šefice i žele fleksibilnost i karijeru prema vlastitim uvjetima – a uz Herbalife to je moguće.”
Anketa isto tako pokazuje da poduzetnice uče na drugačiji način. Njih tri četvrtine (74%) najviše koristi imaju od umrežavanja – ne radi skupljanja posjetnica, već kako bi pronašle „svoju zajednicu“. Važnije im je da se okruže vještim i iskusnim kolegicama (60%) nego da uče na vlastitim pogreškama (30%) ili putem društvenih mreža (5%).
Usprkos tim mrežama podrške i dalje postoje strukturne prepreke. "Nevidljivi strop" uključuje politike koje pretpostavljaju tradicionalne obrasce rada i događaje za umrežavanje koji se održavaju u vrijeme školske nastave.
S više od pola milijuna članica diljem Europe, Herbalifeova zajednica pokazuje stalni rast broja žena koje si međusobno pomažu u razvoju uspješnog, nezavisnog posla. Više informacija o Herbalife poslovnoj prilici: https://www.herbalife.com/hr-hr/poslovna-prilika
Anketa je provedena među 1,715 Herbalife Distributera u Belgiji, Češkoj Republici, Hrvatskoj, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Nizozemskoj, Norveškoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, Južnoafričkoj Republici, Španjolskoj, Turskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i Ukrajini, u razdoblju od 15. rujna do 6. listopada 2025.