Žena koja voli izazove: Andrea Borošić

Predsjednica Uprave Večernji list grupe i direktorica Styrije za Hrvatsku otkriva kako je ušla u svijet visokog menadžmenta, Koje osobine mora imati lider, kako se nosi sa svakodnevnim stresom i zašto obožava medije
Vidi originalni članak

Radni dan joj često traje do kasno u noć, baterija na mobitelu prazni dva puta dnevno od količine poziva, a poslovni sastanci redaju jedan za drugim, no Andrea Borošić sa smiješkom konstatira da svoj posao ne bi mijenjala ni za što na svijetu.

Predsjednica Uprave Večernji list grupe i direktorica Styrije za Hrvatsku jedna je od onih žena čiju bi karijeru mnoge djevojke rado “prepisale”. Sve one koje zavidnu poziciju u visokom menadžmentu, i to baš u svijetu medija, doživljavaju kao mogućnost da budu opinion makerice, provode se na cool partyjima (poput nedavno održane Večernjakove ruže) i druže sa celebrityjima.

Sve to stoji. Samo što čini iznimno mali dio priče, kaže Andrea. Ostatak su rad, golema odgovornost i onaj slavni “menadžerski stres” koji, konstatira, ili ćete naučiti ukrotiti ili će vas pregaziti.

Osim radoholičarskog “gena” koji imaju svi vrhunski menadžeri, postoji još jedna zajednička odlika, a to je - samopouzdanje. Stopostotna sigurnost u vlastite procjene i odluke o kojima u konačnici ovisi egzistencija drugih ljudi, nešto je bez čega je nemoguće ostvariti karijeru poput one Andree Borošić, čiji je CV uistinu impresivan.

Diplomirala je španjolski i njemački jezik (uz koji govori i engleski), no nikad se, priznaje, nije vidjela kao profesorica u školi. “To mi se činilo suviše statičnim”, otkriva. Još je u srednjoj školi počela raditi kao turistički vodič, kasnije i kao predstavnica poznate turističke agencije, a nakon diplome zbog posla u turizmu jedno je vrijeme živjela i na Kanarskim otocima te je dodala:

Ondje sam se prvi put suočila s podmetanjima, kritikama, provokacijama i sl., ali sve vas to, ako ste uporni, a ja jesam, očvrsne i pokrene u vama instinkt za preživljavanjem

 

S 26 godina vratila u Hrvatsku, gdje je više puta mijenjala branšu:

U životu sam bila svašta - od turističkog vodiča preko direktorice marketinga, PR-a, glasnogovornice, direktorice prodaje, savjetnice raznih uprava do današnje funkcije u visokom menadžmentu. I u svaki se posao bacala s istom predanošću.

 

Koje osobine mora imati osoba da bi postala lider u svom poslu?

Morate biti dobar psiholog i znati upravljati ljudima, ali isto tako morate jako dobro vladati materijom jer se od vas očekuje da svojim primjerom i znanjem pokažete kako se radi i što očekujete od suradnika. Ne možete davati zadatke i postavljati rokove ako ne znate kako nešto u konačnici treba izgledati i u kojem je realnom roku to moguće odraditi. Morate biti čvrsti, odlučni, suvereni na svojoj poziciji, morate moći odlučivati brzo i biti sigurni u sebe. Isto tako morate razviti povjerenje prema bliskim suradnicima jer što ste na višoj poziciji i što je kompanija veća, ključno je da se okružite kompetentnim osobama s kojima ćete krojiti poslovnu politiku i strategiju. Ne možete sami - morate razvijati kadrove oko sebe, podijeliti znanje i iskustvo. Samo nesigurni i nekompetentni ljudi to ne rade.

Smatrate li da u Hrvatskoj ima premalo žena na vodećim pozicijama?

Nikad nisam gledala na to je li na vodećoj poziciji muškarac ili žena, nego je li osoba dorasla zadatku, je li sposobna uhvatiti se u koštac sa svim onim teškim i izazovnim situacijama koje vodeće mjesto u nekoj tvrtki donosi. Možda sam imala sreću pa nikad u karijeri nisam naišla na neke prepreke u smislu da nisam mogla napredovati zato što sam žena - baš suprotno. Uvijek sam napredovala u skladu s poslovnim prilikama i potrebama te svojim poslovnim sazrijevanjem.

Koji su najveći izazovi s kojima ste se susreli u karijeri?

Nekoliko puta sam drastično mijenjala branšu, što je bio velik izazov - iz turizma sam uskočila u zakladu za liberalnu politiku pa nakon toga u kompaniju koja se bavila veleprodajom, gdje sam zapravo i zavoljela marketing i korporativne komunikacije, onda završila u prodaji oglasnog prostora u medijima, u kojima sam ostala do danas. Mediji su zarazni - teško se čovjek skida s tog adrenalina.

Kako izgleda vaš radni dan?

Dosta vremena provodim na putu. Kad sam u Zagrebu, ponekad mi prođe dan tako da do ureda stignem tek u kasnim popodnevnim satima, a ponekad sam prikovana za stol cijeli dan. I dobar dio noći. Nema pravila. Uz današnju tehnologiju ionako je svejedno gdje sam - stalno sam prisutna.

Što vas motivira za taj ludi tempo?

Ponekad se i ja pitam. Raznovrsnost koju mi posao pruža. Sloboda odlučivanja. Sloboda kreiranja projekata. Bitno je da mi nije dosadno i da posao ne postane rutina jer nju ne volim.

Kako se nosite sa stresom?

Stres je odnio svoj danak - prošla sam teško razdoblje kad me gastritis doslovno bacio na koljena i dugo sam se liječila dok se nisam uspjela ponovno stabilizirati. Sve vrijeme sam radila, jer zahvaljujući poslu nisam razmišljala o bolesti. Stres je, nažalost, sastavni dio posla, a s godinama sam ga naučila kanalizirati.

Kako biste opisali svoj modni stil? Što nose top menadžerice?

Raznovrstan je. Od super elegantnog do militarističkog, s vojnim čizmama. Najbolje se osjećam u ležernim varijantama, a mediji ipak daju tu mogućnost casual odijevanja, što mi odgovara jer ne mogu reći da sam pobornica odijela i kostima. Često navratim u trgovinu Heraldi koja ima odličan izbor odjeće baš po mom ukusu.

Što radite u slobodno vrijeme?

Glavu praznim svaki dan u teretani. Od ostalih hobija - putovanja, putovanja, putovanja...

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".