Želite li biti dio luxury lifestylea u Hrvatskoj? Mi otkrivamo kako

Luksuz predstavlja različito stanje uma, stanje visokog komfora ili elegancije, posebno onda kada uključuje i odlično iskustvo
Vidi originalni članak

Luksuz kao i mnoge druge riječi potječe od latinskog naziva luxuria, što znači “više od života”. Međutim, on ne mora uvijek biti pretjeran te ponekad jednostavno predstavlja najvišu moguću kvalitetu koju kupac može dobiti. U odnosnu na drugu robu, luksuzni proizvodi i usluge ispunjavaju svoje obećanje tijekom dužeg perioda vremena. Tako korisnicima pruža osjećaj povjerenja i ulaganja u to što nose, koriste, doživljavaju i sl.

Unatoč svom načelu ekskluzivnosti, nedavno mu se proširila potrošačka baza čime su trgovci danas suočeni sa sve višim očekivanjima nego prije. Na primjer, u Parizu je luksuzna robna marka Louis Vuitton doživjela toliku blagdansku potražnju da je morala skratiti radno vrijeme trgovina kako bi ograničila prodaju. Unatoč tomu, Pariz više nije primarni pokazatelj luksuznosti kao što je bio nekoć. U posljednjih deset godina porast bogatstva na novim tržištima transformirao je sliku luksuza. Brazil, Rusija, Indija i Kina postali su rasadnici luksuza, pa je tako sada po prodaji luksuznih proizvoda Kina druga na svijetu, odmah poslije Sjedinjenih Američkih Država.

Hrvatska ne kaska za svjetskim velesilama, zahvaljujući njenom prirodnom bogatstvu koji se danas uspješno koristi za stvaranje luksuznog i elitnog turizma. Dubrovnik je prozvan, hrvatskim Monte Carlom, a mi smo otkrili jedan nebrušeni dijamant koji odašilje luksuzom i tradicijom.

Proizvodnja luksuznih proizvoda zahvaljujući obiteljskoj tradiciji

Predmeti koji vječno u sebi nose vrijednost su upravo oni od zlata, bilo da je riječ o dukatima, nakitu ili nečem drugom, oni već stoljećima predstavljaju luksuzne proizvode koji imaju vječnu beskonačnu kvalitetu i bezvremenski životni vijek.

Proizvodnja nakita od zlata duboko je cijenjen zanat koji se s godinama, zbog masovne proizvodnje, počeo gubiti. No, još uvijek se može pronaći pokoja priča za čiji početak moramo otići i do 50 godina u prošlost. Začetnik obrta, Franjo Dodić, svoju zlatarnicu otvorio je 1971. godine koja je brzo došla na dobar glas. Ubrzo mu se i pridružio njegov sin Paško koji je u obiteljskom poslu već 30 godina. No ni tu nije kraj ove zlatne priče jer se nedavno u poslovanje priključila i treća generacija Dodić, sinovi Paška - Franjo i Filip. Oni su od malena sudjelovali i pomagali ocu u njegovoj radionici, stoga ih nitko nije ni morao nagovarati da se priključe obiteljskom poslovanju. Tako su svojevoljno ispoštovali tradicionalni običaj gdje sin nasljeđuje svog oca.  

Filip je kroz prestižno školovanje stekao titulu draguljara, dok je njegov stariji brat Franjo postao stručnjak za zlato. Polako preuzimaju obiteljski posao koji je od male kućne radionice od 30-ak kvadrata, prerastao u proizvodni pogon od 400 četvornih metara s ukupno stotinjak zaposlenih radnika.

Ova vrsta zanata nije ni malo jednostavna. Iziskuje puno ulaganja u vlastito obrazovanje, dok na samom tržištu dolazi do sukoba ponude i potražnje. Mlađe generacije sve rjeđe percipiraju predmete od zlata i srebra kao nešto u što vrijedi uložiti ili poželjeti. Tako tehnološki noviteti visokih cijena, a prolazne vrijednosti, postaju njihov prvi izbor neovisno o vrsti prigodnog darivanja. No, unatoč svemu, zlatni nakit vrijedan je svakog ulaganja, a to nam upravo potvrđuje Zlatarna Dodić koja svojim obiteljskim obrtom i poslovanjem ide u korak sa sve zahtjevnijim izazovima tržišta.

Nakit po vašoj mjeri

Praćenjem globalnih trendova, Zlatarna Dodić, povećala je vlastitu paletu proizvoda, shvaćajući kako kupci danas sve više teže personalizaciji samog proizvoda. Uvođenjem moderne tehnologije i stručnog osoblja u poslovanje, ona uspješno želju svakog pojedinog kupca pretvara u stvarnost. Tako braća, s ocem na čelu obiteljskog obrta, s ponosom mogu izjaviti kako ne postoji komad nakita koji je netko zamislio, a da ga oni nisu mogli napraviti.

Proces njegove izrade je zanimljiv te se provodi u nekoliko koraka zahvaljujući vrhunskoj 3D kompjuterskoj animaciji i 3D printer s posebnim kompjutorskim programom,. Zahvaljujući tome kupac može izraziti svoju želju i utjecati na konačan izgled savršenog prstena. Programom u kojem se nalazi više od 800 različitih modela prstenja, Filip može kreirati prsten upravo onakvog kakvog želite. Printanje modela nekoliko dana pa tako 3D printerom dobivate prsten od voska kojeg možete staviti na prst, a Filip će na njega staviti željeni kamen i u potpunosti vizualizirati njegov konačni izgled i tako ga finalizirati do najsitnijih detalja. Ovim postupkom kupac dobiva autentičan i vlastiti od nule napravljen prsten po svim njegovim željama.

Kako je pandemija pogodila sve industrije i tako gotovo sva poslovanja prisilila na digitalno izdanje, tako je i Zlatarna Dodić otišla korak naprijed u svom poslovanju. Potaknuti iskustvom i znanjem te težnjom za ekspanzijom, otvaraju vlastiti web shop gdje možete pronaći veliki izbor kvalitetnog zlatnog, srebrnog, dijamantnog nakita te dragih kamenja.

Razvijena je i posebna kolekcija inspirirana hrvatskom tradicijom, a posvetila se generacijama spretnih i vrijednih zlatara koji su u prošlosti svojim stvaralaštvom obogaćivali i čuvali kulturnu baštinu Hrvatske. Time je ova kolekcija pravi dokaz kako je tradicija luksuz u Hrvatskoj koji još uvijek postoji, a danas ju možete prepoznati pod skrivenim imenom, Zlatarna Dodić.

 

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".