U malenom Samoboru, gradu poznatom po kremšnitama i fašniku, nastala je priča o Trantinchicama, brendu ručno rađenog nakita koji plijeni pažnju svojim veselim, nostalgičnim i jedinstvenim dizajnom. Iza ovog brenda stoji Ana Marija, 27-godišnja sociologinja i kreativka koja je svoj hobi pretvorila u prepoznatljiv znak vedrine i kreativnosti.
– Sociologinja sam i radim u event industriji za čarter brodova. Sebe vidim kao veselu i dobronamjernu osobu koja uživa provodeći svoje dane izrađujući nakit i druženju s mojim ljubimcima. Uvijek sam osjećala potrebu izražavanja sebe na kreativan način i da kreiram nešto svojim rukama. Zaista je teško to objasniti, ali kada imate potrebu izražavanje kreative javlja vam se intrinzična potreba i potraga za stvaranjem i kreiranjem. Kada sam poslušala svoju unutrašnjost i krenula u potragu za svojim kreativnim hobijem, otkrila sam kako me nakit i izrada nakita najviše ispunjavaju. Naravno iza toga je bilo puno propalih projekata, ali i ti propali kreativni projekti su me u konačnici doveli do izrade nakita – ispričala je Ana Marija.
Sve je to počelo na jedan ljetni dan na moru. Nije znala šta će sa sobom pa je uzela tetine perlice, teta inače ima trgovinu nakita i u suvenira u Poreču, i rekla je da ide izraditi nešto jer joj je dosadno. Pronašla je dizajne i uputstva izrade cvjetića na internetu te krenula u izradu prvih trantinchica.
– Radeći prve narukvice otkrila sam kako me to iznimno opušta i samo sam nastavila izrađivati nakit jer u ovom užurbanom dobu zaista je predivan osjećaj kada se možete opustiti u nekom hobiju. I tako je moja priča započela i nastavlja se danas nakon tri godine od moje prve izrađene narukvice – otkrila nam je.
Ono što je krenulo kao hobi, ubrzo je preraslo u neiscrpni izvor inspiracije i kreativnosti. Nakon nekoliko godina eksperimentiranja s različitim tehnikama, boje i oblici nakita postali su Ana Marijin zaštitni znak. Trantinchice su dobile ime, dušu i prepoznatljiv stil – šareni, razigrani i pomalo nostalgični. Pri stvaranju nakita, Ana Marija nalazi inspiraciju u prirodi i svakodnevnim trenucima.
– Inspiraciju pronalazim gledajući fotografije cvijeća na internetu i u proljeće kada mogu sjesti i uživati u zelenilu i procvalom cvijeću te pratim i druge kreativce u kojima pronalazim inspiraciju. Ali, najčešće posložim boje perlica ispred sebe i gledam što se može upariti s kojom bojom da mogu pogoditi onu pravu kombinaciju. Ipak najviše se vodim s time što se meni osobno sviđa. Nikad neću kreirati neku narukvicu za koju smatram da ne izgleda dobro po mojim “standardima”. Ako se dogodi da uparim neke čudnovate boje, najčešće me “bode” ta kombinacija boja u oči te ću u konačnici rasparati taj komad nakita i napraviti ljepšu kombinaciju boja. Kod mene nema nečeg što je napravljeno samo da bude izrađeno i da popunim prostor na sajmu – objasnila je.
Izrada jednog komada nakita može trajati od deset minuta do čak nekoliko sati. Jednostavne narukvice s nekoliko cvjetića gotove su za dvadesetak minuta, dok složeni komadi poput privjesaka u obliku dinosaura zahtijevaju i do nekoliko sati rada.
– Posebno su zahtjevni komadi nakita za koje sama izrađujem privjeske od perlica, poput dinosaura. Prvog dinosaura veličine oko 3 x 3 cm sam izrađivala 2 i pol sata, naravno s vremenom se ubrzate, ali dok još uz izradu nakita radite na puno radno vrijeme, ne pronalazim dovoljno vremena da se posvetim ovim zahtjevnijim komadima nakita. Najduže mi traje izrada ogrlice koja ima nanizan cvjetić za cvjetićem ona traje i do 4h. –
Vođenje malog brenda dolazi s vlastitim izazovima. Ana Marija ističe kako je najteži dio balansirati posao na puno radno vrijeme s izradom nakita, posebno uoči sajmova.
– Izazova ima na pretek, zaista. Prvo što je meni izazovno je balans između posla i trantinchica. Često nakon posla jednostavno uz obaveze i izazove života nemam vremena za izradu trantinchica. Zato izrada nakita može dulje potrajati i ne mogu stići napraviti željenu količinu nakita za sajam. Tako da periodi sajmova dovode do manjka sna i ekstra napora. Ali, nadoknadim to tijekom vikenda kada se potpuno mogu prepustiti kreativnosti.
– Zatim kao mali brend se suočavam s teškoćom probijanja na tržište i s periodima u kojima moj biznis nije unosan. Nakon nove godine dolazi do razdoblja kada ljudi više ne kupuju te se prodaja smanjuje u velikom postotku. Uz smanjenje prodaje dolaze i negative misli poput: moji proizvodi nisu dobri, hoću li odustati, ima li ovo smisla… U tom razdoblju dobro dođe razgovarati s kolegama koji imaju male handmade biznise. Onda se jedni drugima požalimo kako nam je taj zimski period težak. Razgovorom s kolegama u istoj branši uspijem prebroditi te hladne mjesece dok ne dočekam proljeće i vrijeme kada ljudi počnu ponovno kupovati nakit – ispričala je Ana Marija.
– Bitno je ostati realan, ali s nadom u budućnost. Dok dolaze teški periodi treba se sjetiti da ovo radiš iz ljubavi prema izradi nakita, a ne zaradi. Kada se te kockice poslože u glavi, ideje samo počnu padati na pamet, a broj novih dizajna raste. Ono što me još motivira je kada vam se isti kupac vraća i traži vas na kojem ćete sljedećem sajmu biti i kada dobijete lijepe i pozitivne komentare na svoj rad. Tada znam da sam druge usrećila i prenijela im priču o trantinchicama – dodala je.
Iako joj je teško odabrati samo jedan omiljeni komad, u sjećanje joj se posebno urezala narudžba za tri prijateljice koje su htjele istu narukvicu;
– Većina dizajna iza sebe krije neku priču ili mi se zna dogoditi da kada vidim komad nakita sjetim se osobe koja ga je kupila. Ipak imala sam jednu slatku narudžbu za tri prijateljice koje su htjele iste narukvice s posebnim bojama dva cvjetuljka koji je njima sadržavao određenu poruku. Veoma sam sentimentalna pa kada vidim da netko putem malih detalja izražava svoje osjećaje prema svojim prijateljima, zbilja mi se to ureže u pamćenje – otkrila je.
Ana Marija želi da Trantinchice donesu radost i vedrinu svakom tko ih nosi:
– Moja želja je da moj nakit potiče ljude na pozitivu, buđenje onih milih djetinjih bezbriga, prijateljstvo, vedrinu, želja mi je da kad ponekad postane teško u životu da pogledom u trantinchicu shvatim da nije sve toliko ozbiljno u životu i da ono najgore će proći. Sama smisao Trantinchica je da su vesele, šarene i luckaste. One se ne priklanjaju normama, za njih nije potrebno prilagoditi outfit one se jednostavno nose same po sebi. Trantinchice su za velike ljude koji ne prihvaćaju život u društvenim okvirima. Trantinchice su hrabre, ali slatke, one su čvrste, ali empatične, one su prikaz delikatnosti i nježnosti cvijeta s korijenom koji je duboko usađen u zemlju. To su neke od poruka i osjećaja koje želim prenijeti publici – otkrila nam je.
Ana Marija ima velike snove za Trantinchice. Otvaranje online trgovine, plasiranje nakita u concept storeove i posvećivanje brendu na puno radno vrijeme samo su neki od ciljeva.
– Moji planovi i snovi su otvoriti online trgovinu, uvrstiti trantinchice u concept trgovine i potencijalno se posvetiti trantinchicama na puno radno vrijeme. Što se tiče novih proizvoda, uvijek planiram nešto novo i često se ne mogu suzdržati, a da novi dizajn ne objavim istog trena kada ga i napravim. Tako da nove stvari izlaze svako malo, ali ću probati se suzdržati do proljetne kolekcije da predstavim nešto novo trantincholjupcima – zaključila je Ana Marija.