Kad je 2006. mala crna haljina koju je nosila u filmu “Doručak kod Tiffanija” prodana za 467.200 funti, bio je to rekord. Givenchyjeva je haljinica postala najskuplje plaćena haljina svih vremena s nekog filmskog seta, a Audrey Hepburn još je jednom potvrđena kao ikona stila čiji modni utjecaj ne slabi ni godinama nakon njezine smrti. Citiraju ga modni dizajneri i modni urednici diljem svijeta, a njezine odjevne kombinacije s nesmanjenim šarmom inspiriraju žene. Izložba “Audrey Hepburn: Portraits of an Icon” koja je u srpnju otvorena u londonskoj National Portrait Gallery još je jedna oda glumičinu očito bezvremenom stilu. Izložba nudi fotografije Hepburnove iz vremena dok još nije bila poznata, portrete te trenutke sa setova filmova koji su postali klasici ili barem neki od najpopularnijih kino naslova. Ukratko, pred posjetiteljima se otvara životni put i uspon jedne od prvih globalnih zvijezda, od njezinih ranih dana u Nizozemskoj, razdoblja kad je bila plesačica i članica ansambla na West Endu, do filmske karijere i zvjezdanog statusa koje će poslije zamijeniti humanitarnim radom. Ipak, prava su poslastica izložbe Audreyine fotografije koje su snimili neki od najslavnijih fotografa 20. stoljeća: Richard Avedon, Cecil Beaton, Angus McBean, Irving Penn, Terry O’Neill i Norman Parkinson.
Kako je ovo prva izložba posvećena ovoj glumici koja je organizirana uz pomoć Audrey Hepburn Estate i njezinih sinova Luce Dottyja i Seana Hepburna Ferrera, na njoj su i slike iz osobne kolekcije koje su rijetko ili čak nikad viđene, od Audrey kao devetogodišnje djevojčice do njezina posljednjeg velikog snimanja 1991. kad je iza kamere stajao Steven Meisel. Jedan od vrhunaca su i slike Anthonyja Beauchampa koji je Hepburnovu snimao još dok je u Londonu radila kao model, za robnu kuću Marshall&Snelgrove, a prikazana je i vrlo uspješna kampanja s Audrey za Crookes Lacto-Calamine kremu Angusa McBeana iz 1950. Tu je još i Audrey uhvaćena u broadwayskoj garderobi kako se sprema za “Gigi”, snimljena u Italiji za snimanja “Rata i mira”, izložene su i službene fotografije filma “Smiješno lice”... No, naravno, posjetitelji nisu privučeni dokumentiranjem
njezine filmske karijere. Usudili bismo se reći da su takvi čak u manjini. Magnet je glumičin savršeni stil.
Je li sve počelo s Holly Golightly i jednostavnom crnom haljinicom? Možda... “Doručak kod Tiffanyja” nije bio prvi film Audrey Hepburn. Iza sebe je većodavno imala “Praznik u Rimu” (bijela bluza, suknja punog kruga i marama), za koji je nagrađena Oscarom, “Sabrinu” (neodoljiva kratka kosa, elegantne večernje haljine i duge rukavice), “Smiješno lice” (crna dolčevita, cigareta-hlače visoka struka i 3/4 dužine i mokasinke), ali tek nakon “Tiffanija” i Givenchyja svi su se raspisali o stilu Audrey Hepburn. Na naslovnicama magazina, u crnoj haljinici, s nekoliko niski perli, kose podignute u punđu i s cigaretom u nevjerojatno dugom cigaršpicu proglašavana je “najelegantnijom glumicom na svijetu”. Njezina ljubav prema odjeći pariškog dizajnera Huberta de Givenchyja, za kojeg će je vezati doživotno prijateljstvo, potvrđena je. Givenchy ju je odjenuo već za “Sabrinu”, a Audrey je izjavila: “Samo se u njegovoj odjeći osjećam kao ja. On je mnogo više od dizajnera, on kreira osobnost.”
Njezin stil na velikom platnu i u privatnom životu tako je zapravo postao jedan te isti. Je li kući ponijela ponešto sa svakog snimanja ili je jednostavno bila toliko upečatljiva da je svojim stilom obilježila svaku ulogu? Nekako smo spremni povjerovati da je ovo drugo u pitanju. U pedesetim i šezdesetim godinama prošlog stoljeća Hepburn se izgledom poprilično razlikovala od drugih filmskih zvijezdi. Čudila se zašto je drugi smatraju lijepom; mislila je da je premršava, da ima premale grudi, da su joj nos i stopala preveliki. Stil je bio u još većem raskoraku. Jedan od njezinih zaštitnih znakova bile su balerinke i jednostavne cipele ravna potplata. U vrijeme dok je bila na vrhuncu slave, hlače su, naravno, postojale, ali svakako nije bilo uobičajeno da ih nose žene. Audrey su fotografi hvatali najčešće u njima – uskim hlačama visok a struka koje su završavale baš iznad gležnjeva. Nosila ih je vrlo gracilno i divno su funkcionirale s ostalim komadimau stilu Audrey: jednostavnom majicom na prugice, crnom dolčevitom, bijelom košuljom. Njezine majice bile su malog okruglog izreza ili pak s bijelom kragnicom, nikad dekoltirane. Crna boja koju je često nosila isticala je lice kojim su dominirale debele, savršeno oblikovane obrve, a okvir je činila dječački kratka frizura, često namjerno s nepravilno podrezanim šiškama. Marama oko vrata ili na glavi, katkad stylish šeširi, sunčane naočale mačkasta oblika, nenametljiv nakit... Iako se čini da nikada nije marila za to da odjećom istakne ženstvenost, Hepburn je nesumnjivo bila iznimno ženstvena. Nježna građa, uzak struk i uspravno držanje bivše balerine također bi trebalo smatrati trade -markom njezina stila, nonšalantne i nenamjerne elegancije.