Uspješan student sa Stanforda želi svojoj supruzi kupiti donje rublje, ali prilikom kupnje u klasičnom supermarketu među brojnim namirnicama koje baš i nemaju veze s time, osjeća se posramljeno. Bezobrazna prodavačica samo nadodaje sol na ranu. Dolazi na ideju da osnuje brend donjeg rublja radi kojeg se neće osjećati kao seksualni manijak ili pervertit. Podiže 40 tisuća dolara kredita, posuđuje još toliko od rodbine i otvara trgovinu koju odlučuje nazvati Victoria's Secret. Na ideju imena dolazi zbog zaluđenosti viktorijanskim dobom, a naziv tajna dodaje zbog mističnosti. U prvoj godini poslovanja ostvaruju profit od 500 tisuća dolara. Pokreće vlastiti katalog, otvara još tri trgovine i nakon pet godina uspješnog poslovanja, prodaje brend milijarderu Leslieu Wexneru za milijun dolara. Nimalo sretan kraj kada se ispostavilo da je za dvije godine vrijednost kompanije porasla na nevjerojatniih 500 milijuna dolara, a Roy Raymond – isti onaj kreativac s početka priče odlučuje nakon poslovnog kraha i razvoda, okončati svoj život te za sobom ostaviti dvoje malodone djece. A sve je krenulo zato što je htio kupiti seksi donje rublje supruzi....
Možda je upravo ta tragedija u samom nastanku megapopularnog brenda Victoria's Secret kumovala i njegovom kraju jer ne kaže se uzalud da je sve upisano u zvijezdama. Doista, tih davnih sedamdesetih, Roy Raymond je ušetao u trgovinu kupiti donje rublje supruzi – a sve što je pronašao bilo je ili cvjetnog ili ružnog florescentnog uzorka. Prodavačica je također učinila sve da se prilikom gledanja, Roy osjeća još više nelagodno. Uočivši da se njegovi prijatelji vrlo vjerojatno osjećaju jednako – tada 30-godišnjak, odlučio je stvoriti liniju donjeg rublja zbog koje će se muškarci osjećati dobro dok je kupuju. Zaljubljen u viktorijansko doba i sve što ono predstavlja, znao je i kako želi da se brend naziroyva. Zajedno sa suprugom otvara prvu trgovinu u malom trgovačkom centru u kalifornijskom mjestu Palo Alto. Nesvjestan kakvu će lavinu pokrenuti, posao je iz dana u dan išao sve bolje. U to vrijeme dogodila se prava revolucija jer tih godina, donje rublje se kupovalo isključivo iz praktičnih razloga. Eventualno bi se ljepše rublje priredilo za odlazak na medeni mjesec. Praktičnost i udobnost su bile prioritet a senzualnost i atraktivan izgled nisu ni bili u planu.
Victoria's secret, istina - više se obraćao muškarcima, a ne ženama. Štoviše, žene kojima je donje rublje bilo namijenjeno su se vjerojatno zakoračivši u to vrijeme u njihove trgovine osjećale jednako nelagodno kao i Roy s početka priče. Sve to, preko noći je preokrenuo bogati Wexner koji je odlučio ugledati se u europske kolege čiji je pristup donjem rublju bio bitno drugačiji. Da donje rublje nije luksuz već potreba bila je misija brenda – i upravo je na tome temeljio čitav poslovni plan. Uspjelo im je ono što je do tada mogao samo Ralph Lauren. Jer ne kaže se uzalud želiš li biti trend ili Ralph Lauren! Sve je postalo privlačno, atraktivno, žene su sanjale njihovo rublje, a muškarci žene u njihovim gaćicama! Tzv. Miracle Bra se odmah nametnuo kao bestseller! Do 1995. godine, Victoria's Secret je postala kompanija vrijedna 1.9 milijardi dolara s više od 670 trgovina diljem svijeta. Pet godina kasnije odbacili su imidž engleskog boudaira, a iste te godine su postali i jedan od najpoznatijih brendova svijeta s prihodom od 5 milijardi dolara. Takav neviđeni uspjeh svakako ne idu u prilog tragično preminulom osnivaču Royu Raymondu koji je genijalnom idejom iz vlastitog srama promijenio način na koji danas gledamo donje rublje. Doslovno nas je uvjerio da ono što je ispod odjeće je jednako bitno. O VS-u je rečeno puno toga, pa i više – no svejedno interes za posrnulim divom donjeg rublja i dalje postoji. Ovih dana najviše se priča o dokumentarnom filmu koji stiže 2022. u kojem – u čak tri nastavka – doznajemo sve o usponu i padu ovog modnog carstva. Jer, budimo realni, zašto ne bi još jednom povukli zastor i prisjetili se megauspješnog brenda čije su revije do prije samo nekoliko godina gledali deseci milijuna ljudi?
I dok su muškarci maštali o njihovim supermodelima, žene su naprosto htjele izgledati poput njih. No, kako to i inače biva, ispod te šlag torte s najslađim voćnim preljevom, krila se prava močvara tajni i krivih odluka. Diskriminacija na temelju izgleda, rasizam i omalovažavanje baš kao i zlostavljanje samo su djelić onoga zbog čega je ova kompanija zabila posljednji čavao u svom „lijesu“. A sada o tome svjedoči i već spomenuti dokumentarni film kojeg potpisuje Matt Tyrnauer, čovjek koji je 2008. godine napravio jednako uspješan dokumentarni film o Valentinu. Čak tri djela na servisu Hulu koji je nedavno izbacio i dokumentarni film o Britney, potrudit će se najbolje prikazati kako je ovaj nekadašnji modni gigant krenuo iz ničega – da bi točno tamo i završio. Tome je velikim djelom kumovao i direktor Ed Razek koji se jednostavno nije htio prilagoditi „novom vremenu“ i svemu što ono donosi. Povezanost s osuđenikom Jeffreyem Epsteinom također mu nije išla na ruku – no, i prije nego se to doznalo čitavo poslovanje je bilo upitno!
I dok su mnogi drugi brendovi prilagodili poslovanje raznolikosti i različitim tipovima i oblicima tijela, VS je to odbijao smatrajući da samo savršene proporcije mogu reklamirati njihovu kuću. Plus size ili transrodni modeli nisu bili nikakva opcija što naravno javnost nije dočekala s oduševljenjem. Svemu tome je kumovalo i otkazivanje VS showa koji se smatrao najvećim spektaklom – doslovno modnim super bowlom za kojeg u Upravi navedene kompanije nisu nikada štedjeli. Jednostavno, kao da su padali s litice. Što god su taknuli, imalo je negativan ishod. Godine 2018. u njihovom showu je uživalo samo 3,5 milijuna ljudi što je definitivno premalo gledatelja za show koji nekada zna koštati preko 20 milijuna dolara a pratilo ga je 16 milijuna ljudi. Da se nikada nije štedjelo dokazuje i pariški show iz 2016. godine koji je koštao nevjerojatnih 26,5 milijuna dolara! Pop zvijezde koje promoviraju najnovije hitove bile su samo bonus svemu navedenom. Realno, tko se nije osjećao posebno kada bi zakoračio u VS fantaziju! A vitke manekenke koje su ga promovirale, tzv. Anđelice sa svojim božanstvenim tijelima, definitivno su tome pomagale jer ne postoji ženska osoba koja s njihovom isprintanom fotografijom nije krenula u teretanu! Bio je to ideal ženske ljepote koji je tako bilo teško dostići!
VS je stvorio Heidi Klum, Adrianu Limu, Gisele Bundchen i mnoge druge. Upravo je Gisele bila jedna od onih Anđelica koje su nosile najviše revija, samim time i najskuplje komade. Godine 2000. nosila je Red Hot Fantasy Bra ukrašen s čak 1300 dijamanata i rubina te vrijedan 15 milijuna dolara upisan kao najskuplji komad donjeg rublja u povijesti. Osim skupih grudnjaka, bilo je tu i najskupljih krila – najteža je nosila Alessandra Ambrosio 2011. godine teška nevjerojatnih 30 kilograma.
S druge strane, činjenica da nisu išli u korak s vremenom postajala je jasnija svakim danom. Rihanna i njezin Fenty baš kao i Beyonce i Ivy Park definitivno su zakomplicirali stvari za VS. Jednostavno, u 21.stoljeću seksualnost se počela drugačije percipirati, pogotovo kod mlađe publike – a VS je često kasnio u svojim reakcijama. Mladi su postali usmjereniji zdravom životu, a uz to su počeli slaviti sve oblike tijela – što VS nikako nije odobravao. Čak je i Rihanna izjavila u intervju za Vogue – „Definitivno se ne osjećam kao Victoria's Secret Girl“ – I ta izjava je za njih bila, naravno pogubna. Jer upravo zato što se više nisu mogle poistovijetiti s njihovim brendom, žene su prestale kupovati u njihovoj kući. Njihovo neetično ponašanje i loša politika uz optužbe o zlostavljanju i izrabljivanju djece svakako su doprinijele naglom padu. Čak i suradnja s Balmainom nije im pomogla, pa ni oživljavanje ponude kupaćih kostima. Kada je Karlie Kloss istupila iz anđeoske postave, kotačić se samo započeo odmotavati jer ova ljepotica je bila jedna od rijetkih koja se nije libila javno progovoriti da se njezini životni principi ne slažu s porukama koje šalje ovo modno carstvo.
Reklo bi se izvana Dior, iznutra folkor. Tako to i najčešće biva kada patimo na ambalažu i često zaboravimo da je bitan cijeli paket. Isti onaj koji je VS davno zaboravio. Njihov stari recept postao je prežvakan. A stvoren je upravo na takvim načelima. Daleko od spartanskog režima dijete i poslovanja vrijednog scenarija sapunice. Još nam preostaje samo čekati nastavak. No, ovoga puta s uvodnim naslovom Televisa Presenta.