Kada se spomene Floralis, prva asocijacija nije tek cvijet, nego cijela paleta emocija – miris uspomena, krhkost trenutka i ljepota prolaznosti pretočena u nešto trajno. Brend je to koji se ne temelji na trendovima, već na univerzalnoj ljudskoj potrebi da sačuvamo ono što volimo. Iza njega stoji Ivana Lecter Krković, žena koja balansira između obiteljskog života i kreativnog stvaralaštva, spajajući naizgled nespojivo – svakodnevicu i umjetnost.
– Moje ime je Ivana Lecter Krković, majka sam dvaju dječaka i supruga, koja uz sve obiteljske obaveze uspješno pronalazim vrijeme za svoj kreativni rad. Floralis nije samo ime – to je mjesto gdje se vjenčani buketi i buketi svih ostalih prigoda i uspomena koji oni nose, pretvaraju u trajna umjetnička djela – otkrila nam je.
U središtu priče o Floralisu stoji želja da se ono što je prolazno – cvijet koji vene – pretvori u trajnu uspomenu. Ivana je pronašla način kako da cvijeće postane mnogo više od ukrasa na stolu ili detalja na fotografiji – ono postaje priča u obliku umjetničkog djela, vječni podsjetnik na trenutke koji su nam oblikovali život.
– Inspiracija je proizašla iz želje da se sačuvaju emocije i priče koje cvijeće nosi, posebno u vjenčanim buketima. Željela sam stvoriti nešto jedinstveno što će ženama omogućiti da uspomene na važne trenutke trajno sačuvaju u obliku umjetnosti, a ne samo na fotografijama. Tijekom vremena hobi se razvio u strastveni posao. Spoj umjetničkog izražavanja i ljubavi prema prirodi doveo je do stvaranja Floralisa, gdje se cvijeće pretvara u trajne uspomene. Stil Floralisa je elegancija u jednostavnosti i fokus na priči – objašnjava.
U moru brendova koji se bave cvijećem, Floralis se izdvaja jer iza svakog rada stoji osobna priča. To nisu samo buketi – to su trenuci pretočeni u formu koja traje. Ivana ne stvara predmete za jednokratno divljenje, nego uspomene koje se prenose i čuvaju.
– Razlikujem se po tome što ne radim samo s cvijećem, već stvaram osobne uspomene. Koristim se minimalizmom i sofisticiranim dizajnom kako bih naglasila prirodnu ljepotu svakog cvijeta. Moja vizija je pretvoriti kratkotrajne uspomene u trajne uspomene. Rezultat je više od suhog cvijeća – to je vječna uspomena, nosiv nakit ili umjetnička slika koja krasi zid i podsjeća na poseban dan. Bilo da se radi o naušnicama, ogrlici ili uokvirenoj slici, svaki je predmet priča za sebe. –
Personalizacija je ono što daje dodatnu vrijednost njezinom radu. Svaka priča, svaki buket i svaka uspomena transformiraju se u nešto što ima neponovljivi pečat osobe kojoj pripada. Floralis nudi personalizirane usluge, omogućujući klijentima da pretvore svoj buket u nešto što će s ponosom nositi ili izložiti.
Iza svake kreacije stoji dugotrajan proces. To nije industrijska proizvodnja, nego ručni rad, strpljenje i pažnja koja traje tjednima. Svaka latica prolazi kroz Ivane ruke, svaka boja nalazi svoje mjesto, a svaki detalj ima razlog zašto postoji.
– Moj kreativni proces počinje s klijentom i njegovom pričom. Prvo poslušam želje klijenta, a nakon toga kreće proces sušenja cvijeća koji traje tjednima. Svaki buket pažljivo dekonstruiram kako bi se sačuvala njihova boja i oblik. U Floralisu koristim staromodne metode očuvanja cvijeća koristeći drvene preše. Cvjetove prirodno prešam i čuvam, rastavljajući svaki cvijet do posljednje latice. Za to vrijeme svakodnevno provjeravam cvijeće kako bih bila sigurna da proces ide svojim tokom. Neki cvjetovi su izuzetno delikatni i ne treba žuriti s postupkom. Za cvijeće koje je deblje kombiniram različite metode prije stavljanja u prešu. Proces prešanja traje do 8 tjedana. Nakon procesa prešanja počinje dio dizajniranja. Svaki cvijet je poseban po teksturi i boji što u konačnici definira dizajn slike – ispričala nam je.
Na kraju tog mukotrpnog procesa, rađa se umjetničko djelo. Svaki cvijet zauzima svoje mjesto u kompoziciji, bilo da je riječ o slici koja će krasiti zid ili komadu nakita koji će se nositi uz srce.
– Svaki cvijet pronalazi svoje mjesto unutar kompozicije, bilo da je riječ o slici ili komadu nakita. Mladenke imaju mogućnost odabira dimenzije i boje okvira do samoga kraja tj. dok se cvijeće posuši do kraja – otkriva.
Naravno, iza uspjeha se kriju i prepreke. Najveći izazov nije inspiracija, već vrijeme – balansiranje između posla, obitelji i umjetnosti.
– Što se tiče samih izazova najveći 'problem' mi je nedostatak vremena. Kako Floralis raste i primam sve više buketa, ove sezone već preko 40 što je za mene osobno puno i suprug je dobio zadatke kojima se nije nadao. Najviše tada radim bukete u epoxy smoli. –
No, i u tom užurbanom ritmu Ivana ne pravi razlike među svojim djelima – svako nosi jednaku vrijednost jer svako nosi tuđu priču.
– Svaki komad koji izradim nosi svoju priču u kojoj sam imala mogućnosti sudjelovati i na tome sam zahvalna. Neću izdvajati najdraže komade, svi su mi jednako bitni i dragi te pružam svoj maksimum u izradu svakog djela – kaže nam.
Kao i svaki mali brend, Floralis balansira između umjetničke vizije i tržišnih zahtjeva. Ivana je pronašla formulu: ne slijediti slijepo trendove, nego ih tumačiti na svoj način, ostajući vjerna sebi i svojim klijentima.
– Balansiranje je stalni izazov, ali vjerujem da je autentičnost ključna za dugoročni uspjeh. Fokusiram se na izradu unikatnih komada koji odražavaju moju umjetničku viziju, ali istovremeno pratim trendove i osluškujem želje klijenata. Umjesto da slijepo slijedim komercijalne trendove, nastojim ih interpretirati kroz svoj stil, što mi omogućuje da ostanem vjerna sebi, a istovremeno nudim proizvode koji su traženi – otkriva.
Najveća prepreka? Vidljivost. No, svaki zadovoljan klijent i svaka priča koja završi u nekom od njezinih umjetničkih okvira, vrijede više od bilo kakve reklame.
– Jedan od najvećih izazova je izgradnja prepoznatljivosti brenda u zasićenom tržištu. Trudim se da se svaki komad ističe svojom kvalitetom i pričom, a ne samo dizajnom. Također, upravljanje svim aspektima posla – od izrade proizvoda, preko marketinga do financija – zahtijeva mnogo vremena i truda. No, svaki zadovoljan klijent i svaka pozitivna recenzija su dokaz da se trud isplati. –
A kada govori o budućnosti, Ivana je jasna – njezin brend tek je na početku puta.
– Što se tiče planova za budućnost želim nastaviti razvijati Floralis i nuditi neke nove usluge. Ove godine u ponudu sam plasirala epoxy očuvanje buketa, podmetače, pladnjeve za nakit i nakit. Cilj mi je da Floralis postane sinonim za očuvanje uspomena bilo da se radi o vjenčanom buketu, poklonu prilikom nekog važnog životnog događaja ili jednostavno želite sliku od prešanog cvijeća kao dekoraciju za svoj prostor. Termini za 2026. godinu mi se polako popunjavaju što mi daje dodatni vjetar u leđa – zaključila je.