Urška Sršen nesuđena je kiparica koja briljira na svjetskoj tech sceni: 'Usredotočite se na ono što želite i što radite, zaboravite sve ostalo'

Talentiranu Slovenku Forbes je svojedobno stavio na top listu "30 under 30"
Vidi originalni članak

Ona je godinama jedna od najutjecajnijih poduzetnica Srednje Europe, a pametni nakit s njezinim potpisom odnedavno krasi i najpoželjnije "hodajuće" reklame - obitelj Kardashian. Bellabeat, kompanija koju je pokrenula s poslovnim partnerom Sandrom Murom, doslovno briljira, prodali su nekoliko milijuna pametnog ženskog nakita, a zahvaljujući tome što im je HQ u Zagrebu - ponekad pomislimo da smo doista dio Silicijske doline.

Da tehnologija može biti odličan alat kod osvještavanja životnog stila i brušenja zdravih navika, Slovenka Urška Sršen shvatila je još kao tinejdžerka, a potaknuti pandemijom i brojnih svjetskim utjecajima - mnogi su to u novom tisućljeću itekako osvijestili. Da, ljudi su sve svjesniji važnosti toga da njihov organizam treba biti u dobrom stanju i zbog toga žele ulagati u svoje zdravlje, živjeti bolje, kvalitetnije, pa i duže. U slučaju Bellabeata, lockdown je bio dodatni okidač za bolje poslovanje jer ljudi su se nakon dugo vremena prepali za svoje zdravlje i samim time okrenuli se najboljem iz wellness industrije. No, talentirana Urška, koju je svojedobno Forbes stavio na top listu "30 under 30", ima jasnu viziju odavno. I baš zato, definitivno zaslužuje da se o njoj priča!

Kako su izgledali počeci u Bellabeatu, ali i vaši osobni - jeste li znali što želite biti kad odrastete?

Nakon što sam završila četvrtu godinu na Akademiji likovnih umjetnosti u Helsinkiju, odlučila sam se preseliti u Zagreb. U potrazi za nekim novim životnim putevima i prilikama, otkrila sam svijet tehnologije i product dizajna i vrlo brzo sam shvatila da sam pronašla sve što sam tražila. Razvoj tehnoloških proizvoda omogućuje i objedinjuje razvoj znanja iz različitih područja, od matematike, fizike, informatike, znanja o ljudskom tijelu i duhu te na kraju, ali ne i najmanje važno, umjetnosti i dizajna. Za razvoj tehnologije potreban je raznolik tim stručnjaka, a svaki mora ići dublje i upoznati područja za koja nije školovan. Također, vizualna slika proizvoda zahtijeva učenje drugih vještina potrebnih za razvoj tehnološkog proizvoda ako želimo da proizvod bude savršen i ispuni svoju svrhu.

Moj poslovni partner Sandro i ja osnovali smo Bellabeat 2014. godine s ciljem razvoja proizvoda koji će pomoći ženama da prate i poboljšaju svoj životni stil i zdravlje. Tijekom tog vremena tehnologija za praćenje načina života, posebice dnevnih aktivnosti i sna, postigla je izuzetan razvoj. Na tržištu su se u kratkom vremenu pojavili brojni tehnološki zanimljivi proizvodi koji korisnicima pomažu poboljšati životne navike i tjelesnu kondiciju. Unatoč činjenici da takvi proizvodi postaju sve popularniji i da je njihov tehnološki razvoj u punom jeku, dizajn ovih proizvoda i korisničko iskustvo zanemareni su. Većina je razvijena u prvom redu za muške korisnike, a ženske korisnice su skoro potpuno zanemarene. Sandro i ja smo to vidjeli kao jedinstvenu priliku za razvoj brenda i proizvoda koji kombiniraju inovacije u tehnologiji i dizajnu i prvenstveno su prilagođeni ženskim korisnicima.

2015. godine predstavili smo našu prvu liniju pametnog nakita pod nazivom Leaf, koji je vrlo brzo postao svjetski hit. Već u prvih nekoliko godina poslovanja postigli smo zapažene rezultate, primijetili su ih investitori, korisnici diljem svijeta, pa čak i holivudske zvijezde.

Koje ste sve pouke naučili u poslovanju do današnjeg dana i kada vam je bilo najteže? Svakako nije lako voditi posao, a još je teže stvarati start up.

Jedna od najboljih životnih pouka koje sam ikad naučila bila je od jednog od naših investitora koji mi je, nakon što sam se zbog nečega uspaničila, samo rekao: 'Nikoga nije briga.' Ne u smislu da je ono što radim nebitno, već da svi svoje neuspjehe i izazove doživljavamo puno intenzivnije od drugih oko nas. To me potpuno rasteretilo, prestala sam razmišljati o tome što drugi misle, već sam se fokusirala na posao. Ovaj savjet bih dala svakome tko je na početku karijere. Usredotočite se na ono što želite i što radite, zaboravite sve ostalo i opustite se. Upoznala sam mega uspješne ljude koji su mi uzori, a iza sebe imaju velike uspjehe i velike neuspjehe. To vas ne definira kao osobu.

Koji vam je bio najveći problem s kojim ste se susreli tijekom godina, s obzirom na to da svako poslovanje ima svoj dugi put ka uspjehu?

Cijeli sam život imala problema s rješavanjem stresa jer mi se očitovao na fizički način pa sam počela tražiti načine kako ga kontrolirati, mjeriti i nositi s njim. Ono što sam primijetila da radi najbolje je promjena načina života. Odnosno, kada sam dobro odmorena, kada se dobro hranim i redovito treniram, čak i kada se nađem u stresnoj situaciji, to na mene ne djeluje na način kao prije. Sve to znanje i iskustvo uložila sam u naše proizvode. Tako je nastao naš Leaf, pametna bočica Spring i na kraju Ivy, koji mjeri otkucaje srca i kardio koherentnost te služi za praćenje reakcija vašeg tijela na svakodnevne odluke koje donosite. Jako mi je zanimljivo kako možemo trenirati tijelo i um u isto vrijeme i tako postići još jedno stanje u kojem nas vanjski utjecaji, koji izazivaju stres, ne dotiču toliko.

Zapravo, zajedno s poslovnim partnerom ste odlučili olakšati užurbanu svakodnevicu ženama diljem svijeta - kako vi sami sebi olakšavate natrpan raspored?

Moram priznati kako samo se dugo vremena borila upravo s time managementom i kako si olakšati day to day obaveze u koje sam htjela uklopiti baš sve. Od posla, obitelji, slobodnog vremena, tjelovježbe, kuhanja…

Žene moraju naći proizvode koji im olakšavaju svakodnevicu. Uređaje koji će im pomoći da budu fokusirane na svoj lifestyle bio on vezan za kuću, posao ili sport. Svaki segment koji žena prolazi kroz dan definira kvalitetu života. U ovom užurbanim svakodnevnom životu bitno je pronaći saveznika koji će vas podsjetiti da je vrijeme da usporite, da je upravo ovaj trenutak kada ste najkreativniji, koji će vam predložiti kako se hraniti, kako vježbati i ono najvažnije kako se odmarati.

Naš Ivy je sve to i na vrlo suptilan i neupadljiv način uklapa se u ženin svakodnevni lifestyle.

Iako uvijek nosim ili koristim naše proizvode Leaf, Ivy i Spring 24 sata dnevno, brinem se za redoviti "tehnološki detox". Navečer se isključujem iz stalnog protoka informacija – u mom slučaju laptopa i mobitela. Čak i tijekom dana pokušavam što je više moguće ograničiti nepotrebno izlaganje ekranima. Uvijek imam isključen zvuk telefona. Trudim se ne gledati u telefon tijekom obroka, treninga, šetnje psa i druženja s partnerom.

Upravo zbog želje da se smanji zasićenost nepotrebnim informacijskim impulsima koji proizlaze iz okruženja tehnologijom, dizajnirali smo naše proizvode bez ekrana. Vjerujem da tehnologija mora biti podređena korisniku, a ne obrnuto. Prilikom dizajniranja naših proizvoda nastojimo korisniku pružiti dobro korisničko iskustvo i ostvariti svoju svrhu bez pretjeranog upadanja u životnu okolinu.

Živimo u izazovnim vremenima kada je nužno raditi na mentalnom zdravlju - kako u vašoj kompaniji radite na tome?

Tjelesno i psihički zdrava i zadovoljna žena može na pravi način sudjelovati u brizi o obitelji, ostvarivati ​​svoje osobne i profesionalne ciljeve i na taj način pridonijeti zdravlju i uspjehu društva u cjelini. Zato je toliko potrebno odvojiti tih 5 minuta za sebe.

Vrlo važan dio Bellabeat korisničkog iskustva je i Bellabeat Coach. Bellabeat Coach integriran je u aplikaciju Bellabeat, koja povezuje sve naše pametne gadgete za praćenje načina života i zdravlja. Segment coachinga korisnicima pruža pristup iznimno širokom spektru sadržaja iz područja fitnessa, ljepote, mindfulnessa i ostalih tema vezanih uz psihofizičko zdravlje žena. Također smo razvili algoritam prilagođen korisnicama. Osobno prilagođeni algoritam prilagođava sadržaj korisniku i predlaže ga prema podacima koje zabilježi pametni nakit ili boca ili ih korisnik unese u aplikaciju. Na taj način pomažemo ženi da svoju tjelovježbu, meditaciju, prehranu i ostale dnevne rutine prilagodi svom životnom ritmu, dobrobiti i menstrualnom ciklusu.

Da možete izabrati bilo koju žensku mentoricu - tko bi ona bila? I tko je žena koja je imala najviše utjecaja na vas.

Ne mogu se odlučiti za jednu mentoricu - puno žena mi je u različitim razdobljima karijere i života nudilo podršku, pomoć i pomoglo mi u osobnom i poslovnom razvoju. Općenito se volim družiti sa ženama s bogatim životnim i poslovnim iskustvom ili snažnom voljom i apetitom za svime što mogu u životu postići i iskusiti. Takvo okruženje me inspirira i znanje koje možemo dijeliti ne može se lako naučiti drugačijim putem.

A kada biste me pitati tko je žena koja je imala najviše utjecaja na mene, to bi definitivno bila moja mama. Jako me inspirirala svojim radom i uspjehom te mi je bila uzor kako žena može u životu imati i obitelj i karijeru, a uza sve to biti samostalna i neovisna.

Ova godina je za vas bila fenomenalna, kojim se sve uspjesima možete pohvaliti? Uz otvaranje novih trgovina, tu je i suradnja s Kourtney Kardashian.

Ova godina je baš bila nepredvidljiva u svakom pogledu. Radili smo jako puno i svaki tim unutar Bellabeata je da sve od sebe kako bismo izvukli najviše. Jako sam ponosna na sve njih jer smo u ovako izazovnoj godini uspjeli lansirati naš novi proizvod Ivy koji je ostvario veliki uspjeh među korisnicama i sretna sam da iz dana u dan sve više žena upravo zbog našeg proizvoda shvaća sve benefite praćenja vlastitih navika i življenja u skladu s njima.

Sestre Kardashian su apsolutno mega popularan brand u Americi i laska nam da su baš one prepoznale Ivy kao must have proizvod.

Iskustvo s dućanima po Europi samo je početak naših poslovnih planova koji se nastavljaju i u 2022. i koje nestrpljivo čekamo podijeliti s vama.

Kakav je osjećaj upravljati kompanijom i kako izgleda jedan vas tipičan dan?

Moj tipičan dan je sve samo ne tipičan. Naša kompanija je više lifestyle nego posao jer na kraju dana mi se i bavimo lifestyleom. Pratimo ga, analiziramo ga, učimo iz njega i na kraju izvlačimo ono najbolje iz njega.

Dan započinjem dosta rano zato što volim do posla ići pješice kad god mi to vrijeme dopušta. Kroz dan jako puno vremena provodim sa svojim timom u stvaranju novih inovativnih sadržaja za našu aplikaciju kako bismo u svakom trenutku ženama pružili točno ono što im treba. Ponekad mislim da dan jednostavno ima premalo sati za sve što bih htjela obaviti, ali upravo iz tog razloga osluškujem svoje tijelo i kroz našu aplikaciju pratim na koji način se prepustiti danu. Iako ponekad imam dojam da bi mogla dane i noći provesti u kreiranju i dizajniranju, večeri su uglavnom rezervirane za šetnje sa psima, opuštanje uz kuhanje i druženje s partnerom.

Koliko se razlikuju žene na našoj planeti kada usporedite kako se koristi vaš proizvod u Americi, a kako u Europi?

Iako je Amerika puno ranije krenula s tradicijom praćenja životnih navika, Europa lagano sustiže taj ritam pogotovo sada u doba covida.

Wellness industrija i prije pandemije je rasla, a korona je to samo potencirala. Ljudi su postali svjesniji važnosti svog zdravlja, a u neizvjesnosti i stresu koji ih je okruživao, počeli su tražiti sigurnost i neki trenutak normalnosti u self careu. Svi su se počeli okretati traženju unutarnje ravnoteže. Mi smo se našli u pravo vrijeme na pravom mjestu i situacija nam je omogućila da rastemo. Žene su prepoznale naš trud i viziju o proizvodu koji su osmislile i napravile žene za žene.

Naša žena je baš svaka žena. Mama, baka, djevojka, zaposlena žena, studentica...

Bellabeat žena je svaka žena koja vjeruje da je briga o svom fizičkom i mentalnom zdravlju najvažnija investicija za budućnost. Ta sveobuhvatna osobna njega jednako je obvezujuća kao i briga za obitelj, posao, karijeru i sve druge odgovornosti koje žene akumuliraju. Iako ne osuđujem razne kozmetičke i estetske zahvate, mislim da je većina njih nepotrebna i prerizična. Drago mi je da sve više žena shvaća da se lijepo oblikovano tijelo, svjež izgled i prije svega zadovoljstvo svojim imidžom mogu postići i na prirodan način. Da ova metoda, osim prirodnije, omogućuje i dugotrajnije rezultate.

Je li po vašem mišljenju budućnost doista ženskog roda?

Zdravlje žena uvijek je bilo gurnuto u drugi plan. Mi žene uvijek smo bile zanemarene i kao pacijentice i kao korisnice novijih proizvoda i pomagala za praćenje i poboljšanje zdravlja. Naime, muškarci se najčešće proučavaju zbog zdravstvenih stanja koja mogu utjecati na sve ljude, uglavnom zbog bojazni da bi hormonalne fluktuacije kod žena mogle utjecati na rezultate. To je jedan od razloga zašto, na primjer, nisu razvijeni drugi lijekovi za menstrualne bolove koji pogađaju svaku osmu od deset žena osim lijekova protiv bolova. Na samim počecima našeg poslovanja odlučili smo to promijeniti. I konačno, vrijeme je da u razvoju medicine, wellnessa i zdravstvene tehnologije progovorimo kroz prizmu i muškaraca i žena.

Posebnost naših proizvoda je da su u potpunosti prilagođeni ženskim korisnicima, što bi u nekom trenutku moglo značiti čak 4 milijarde žena diljem svijeta. Osim toga, žene su 75% više zainteresirane za tehnološke proizvode za praćenje i poboljšanje zdravlja. Iako su neki od naših proizvoda tehnološki slični proizvodima konkurenata, naša aplikacija, algoritmi obrade podataka i izgled proizvoda prilagođeni su zdravlju i načinu života žena. Tako da što se nas tiče - budućnost zaista je ženskog roda!

 

Kad u najjednostavnijem outfitu ukradeš pozornost: Financijska analitičarka ima odličnu modnu formulu za zimu

Bob zbog kojeg ćete zaboraviti i valove u kosi: Kažu da je hit za 2022., a donosimo i sve što trebate znati prije šišanja

Sestre u tenisicama koje obožavate ili "preskačete" kao trend: Već godinama ne silaze s liste najpopularnijih modela

Genijalan projekt profesora čakovečke gimnazije: Rekreirali su kultne scene iz filmova i serija kako bi nasmijali učenike

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".