S više od 170 izložaka koji obuhvaćaju razdoblje od početka dvadesetog stoljeća do danas, izložba Manus x Machina: Fashion in an Age of Technology u muzeju Metropolitan kreće od samih početaka couture kreacija u 19. stoljeću kada je izumljena šivaća mašina pa sve do današnje upotrebe novih tehnologija te propitkuje razliku između rukom (lat. manus) šivanih kolekcija i konfekcijskih kolekcija masovne proizvodnje izrađenih zahvaljujući razvoju tehnologije i strojeva (lat. machina).
Dihotomija ruke i stroja traje i danas; kao lajtmotiv izložbe protežu se ta dva disonantna načina kreativnog izražavanja i njihov (su)odnos u distinkciji između couture i nosivih kreacija. Prezentirana je serija skica i studija koje objašnjavaju pitanje ‘manus’ ili ‘machina’, predstavljene su knjige, slike i prototipovi odjeće u različitim fazama izrade te tradicionalne tehnike i elementi šivanja zastupljeni u visokoj modi poput čipke, veza, plisiranja, umjetnog cvijeća, tehnika obrade i šivanja kože sve do novih tehnika koje uključuju inovativne procese poput 3D printanja, računalnog modeliranja, laminiranja, laserskog rezanja i ultrazvučnog zavarivanja.
Posebna dvorana posvećena je šivaćim ateljeima i tradicionalnim modnim kućama, a posjetitelj upoznaje razlike između “pret-a-porter” i “haute couture”. Jedna od oprava koja je inspirirala izložbu jest haljina Karla Lagerfelda za Chanel – a to je oprava koja utjelovljuje i ručni rad i rad strojem.Lagerfeldova rukom napravljena skica kompjutorski je obrađena kako bi joj se dao pikselirani barokni uzorak. Uzorak je potom rukom obojen te transferiran i strojno printan. Dovršen je rukom i ušivanjem dragog kamenja.
Kako je podnaslov izložbe “Moda u vremenu tehnologije”, naglasak je stavljen na suptilnu skrivenu tehnologiju. Iako je izložba zauzela čitavo krilo Roberta Lehmana, zapravo je podignuta zgrada u zgradi koja izgleda kao hibrid tradicionalnog couture ateljea i znanstvenog laboratorija, te otkriva niz dvorana baziranih na konceptu tradicionalnih “haute couture” radionica.
Izložba je strukturirana uokolo Diderotove enciklopedije u kojoj je prvi put moda stavljena na istu razinu kao i umjetnost i znanost. Zanimljivo je što su zanati koji se spominju kod Diderota isti oni koji i danas egzistiraju unutar couture radionica.
Danas su ljudi toliko preokupirani željom za sljedećim novim predmetom koji žele posjedovati da im nedostaje poštovanja prema samom procesu proizvodnje mode. Jedna od intencija izložbe zato je podučiti posjetitelje tome da gledajući odjeću shvate da nije riječ samo o tehnici ruke ili stroja već o čitavom konceptu koji se krije iza jednog odjevnog predmeta.