Riti Tiimus menadžerica je za održivost zone Europa u L´Oréalu: 'Volontiranje mi je otvorilo oči o potrebi da promijenimo svoje ponašanje'

U intervjuu za Divu podijelila je svoje iskustvo volontiranja u Indoneziji na projektu kružne ekonomije "Plastic Diet", koje ju je potaknulo da se aktivno uključi u promjenu ponašanja i prioriteta kako bi se osiguralo poštivanje granica planeta
Vidi originalni članak

Riti Tiimus, menadžerica za održivost zone Europa u tvrtki L'Oréal, istaknula je važnost održivosti i društvene odgovornosti u današnjem svijetu. U intervjuu za Divu podijelila je svoje iskustvo volontiranja u Indoneziji na projektu kružne ekonomije "Plastic Diet", koje ju je potaknulo da se aktivno uključi u promjenu ponašanja i prioriteta kako bi se osiguralo poštivanje granica planeta, što je to L'Oréal za budućnost i L'Oréalov Fund for Women te kako je pomogao ženama.

– Uvijek me interesiralo kako mi, kao društvo utječemo na svijet i planet, a time i na održivost. Po završetku studija, 2012. godine, a prije nego što sam počela raditi, odlučila sam nekoliko mjeseci volontirati u Indoneziji na projektu kružne ekonomije ''Plastic Diet''. Mislim da mi je upravo to iskustvo stvarno otvorilo oči o hitnoj potrebi da promijenimo svoje ponašanje i prioritete kako bismo pronašli životni stil koji će osigurati poštovanje granica planeta. Kad sam se pridružila L´Oréalu 2014., i otkrila napore koje tvrtka ulaže u održivo i odgovorno poslovanje, bila sam sigurna da bih jednog dana i ja željela tome pridonijeti. Po dolasku u sjedište kompanije u Parizu, odlučila sam slijediti taj san – ispričala nam je.

Obratila se L´Oréalovom globalnom timu za održivost kako bi detaljnije čula što rade na ovom području i koji su sljedeći koraci. Jedna rasprava vodila je do mnogih drugih, te kako su uzbuđenje i interes rasli, u jednom je trenutku pitala tim ljudskih resursa je li moguće napraviti promjenu u karijeri  u smjeru održivosti. U početku je to za njih bilo blago iznenađenje jer tada to područje nije bilo toliko popularno za poslovni razvoj.

– Jako sam zahvalna svojim tadašnjim menadžerima i HR timu što su pronašli način da se ova promjena dogodi. Danas kao menadžerica za održivosti za područje Europe stvarno vidim na koji način mogu doprinijeti kako bi se ova velika i zahtjevna transformacija poslovanja nastavila provoditi – otkrila je.

Od tada s L'Oréalom je pokrenula brojne projekte koji su bili prekretnica u održivom načinu poslovanja same firme. Jedan od takvih programa bio je L'Oréal for the Future, novi program održivog poslovanja koji se naslanja na njihova dostignuća i napore proteklih desetljeća, uključujući i prethodni program održivosti zvan Sharing Beauty with All tijekom kojeg su smanjili emisije CO2 za -81% u odnosu na 2005. godinu, uz istodobni porast proizvodnje od 29%. 

– Novi program ide korak dalje, te osim naše unutrašnje transformacije fokusirane na četiri područja - utjecaj na klimu, vodu, bioraznolikost i prirodna bogatstva, uključuje podršku našem cijelom poslovnom eko-sustavu (dobavljači, potrošači) da nas slijede na tom odgovornom i održivom putu. Pozitivni utjecaj programa je već vidljiv, kako u brojkama koje pratimo, poput daljnjeg smanjenja emisija CO2, uključujući i neizravne emisije, povezane s npr. uporabom naših proizvoda od strane potrošača, tako i u projektima koji su doveli do tih rezultata. Jedan od njih dolazi iz Hrvatske, a radi se o dostavi naših proizvoda za profesionalnu njegu kose putem teretnog bicikla u 20 frizerskih salona u centru Zagreba – ispričala nam je.

Krajem 2022. imali su 22 ugljično neutralne tvornice, što predstavlja 72% njihovih proizvodnih pogona, dok je 65% svih objekata (tvornice, distributivni centri, uredi) koristilo obnovljive izvore energije, uključujući i ured u Zagrebu. Međutim, njihova interna transformacija vidljiva je i potrošačima putem proizvoda dostupnih na našem tržištu poput Garnier tvrdog šampona pakiranog u kartonsku kutiju čime je eliminirana uporaba plastike i postignuta 99% biorazgradivost proizvoda. 

I drugi njihovi brendovi unose odgovorne inovacije na tržište čime se smanjuje uporaba materijala potrebnih za proizvodnju pakiranja, a ujedno postiže i ušteda za potrošače. Tako se u ponudi danas mogu pronaći proizvodi koje je moguće ponovno puniti i to za čitav spektar naših proizvoda; od Armani My Way mirisa, do Kiehl's šampona i La Roche-Posay losiona za tijelo. 

Osim programa za održivo poslovanje, L’Oréal je već dugi niz godina predan pružanju potpore ženama. Jedna od aktivnosti u Hrvatskoj postoji još od 2006. godine a radi se o Nacionalnom programu stipendiranja L'Oréal-UNESCO “Za žene u znanosti”. Upravo su objavili imena novih dobitnica ove vrijedne nagrade kojih je sad ukupno 66 od početka programa. Time već 17 godina pridonosr poboljšanju položaju žena u znanstvenim zanimanjima. 

– Predani misiji da stvaramo ljepotu koja pokreće svijet, odlučili smo u program L’Oréal for the Future utkati obvezu da pridonesemo rješavanju ključnih društvenih i ekoloških izazova današnjice. Upravo je to i treći stup tog programa i 2020. godine  pokrenut je  L'Oréal “Fund for Women”. Fond je usredotočen na pružanje hitne pomoći, ali i osnaživanju djevojčica i žena, posebice tijekom društvene i poslovne integraciji te prevladavanju prepreka pristupu obrazovanju. Zaključno s 2022. godinom, Fond je pomogao preko 400 000 djevojčica i žena diljem svijeta te nam je drago što smo i u Hrvatskoj pomogli čak 5 partnerskih udruga koje pružaju različite vrste pomoći i podrške; od hitnih troškova povezanih s izmještanjem žrtva nasilja iz takvih zajednica pa do profesionalne integracije teže zapošljivih skupina kroz pružanje dodatnih edukacija i vještina – otkrila je.

Sklopili su i partnerstvo s Hamburger Recycling Hrvatska te kreirali stranicu beauty4thefuture.hr kako bismo svi mi, kao potrošači, mogli donijeti savjesnu odluku te pravilno sortirati prazna pakiranja proizvoda.

– Reciklaža kozmetičkih i higijenskih proizvoda jedan je od naših prioriteta te sva naša pakiranja nose oznake od koje vrste materijala su izrađena. No kako bismo zaista zatvorili krug odgovornog korištenja resursa, važno je educirati i informirati potrošače o mogućnosti reciklaže pojedinih materijala i pakiranja. Na stranici se mogu pronaći informacije koje se vrste materijala mogu reciklirati u Hrvatskoj, je li potrebna neka priprema praznih pakiranja prije samog razvrstavanja, ali i preporuke o uštedama povezane s korištenjem proizvoda koji su odgovorniji, poput kupnje ponovo punjivih proizvoda – objasnila je Riti.

Dugu tradiciju ima i njihov program korporativnog volontiranja Citizen Day tijekom kojeg već 14 godina zajedno sa svojim zaposlenicima, organiziraju različite akcije s ciljem podizanja svijesti o važnosti volontiranja te posvećivanju vremena društveno odgovornim projektima i akcijama od šireg društvenog interesa.  

Uz ove programe, njihovi brendovi nastoje aktivno širiti svijest po pitanjima ekološke održivosti i društvenog razvoja te upravo brend La Roche-Posay diljem Hrvatske provodi akciju ranog otkrivanja melanoma, dok su Kiehl's i Biotherm proveli akcije čišćenja hrvatskog podzemlja i Jadranskog mora. Važno je da što veći broj ljudi shvati koliko su pozitivne promjene u pristupu i životnim navikama važne kako bismo kao društvo zajedno radili na očuvanju prirode i pružanju pomoći ugroženim zajednicama u Hrvatskoj i svijetu.

I kad nosi klasik poput crnog kombinezona, Severina zna kako ga upotpuniti zanimljivim detaljima
Borna Kotromanić postala je baka po prvi put, a mi smo se prisjetili njezinih najboljih street style kombinacija
Natali Dizdar već 20 godina osvaja hrvatsku scenu, a evo kako joj se stil promijenio u to vrijeme

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".