Posljednje vrijeme u svijetu se ubrzano širi jedan trend - 15-minutni grad ili “grad u kojem je sve na dohvat ruke”. Riječ je o urbanističkom i društvenom trendu kojeg je popularizirao Carlos Moreno, urbanist i profesor na Sveučilištu Sorbonne u Parizu, a koji se bazira na ideji da svi stanovnici grada trebaju imati pristup osnovnim sadržajima unutar 15 minuta hoda ili vožnje biciklom. To uključuje škole, vrtiće, trgovine, restorane, kafiće, parkove…, a sve s ciljem poticanje lokalne ekonomije i jačanja lokalne zajednice. I prije nego je trend postao globalno popularan, STOP SHOP retail parkovi, koji se trenutno nalaze u 19 gradova diljem Hrvatske, ovaj su koncept ugradili u svoje poslovanje postavši ne samo mjesta za savršenu kupnju, nego i središta života lokalnog stanovništva.
Od Dalmacije do Slavonije čak je 19 STOP SHOP retail parkova, smještenih u urbanim lokacijama, s raznovrsnom ponudom brendova i easy shoppingom te s brojnim aktivnostima za slobodno vrijeme. Od trgovina, preko caffe barova i uslužnih djelatnosti – sve je “u susjedstvu”. I baš kao svaki pravi, dobar susjed, “uskače” kad god je potrebno! Naime, brend kontinuirano pokazuje društvenu odgovornost i aktivno doprinosi zajednicama u kojima djeluje pa je tako samo u protekloj godini podržao i inicirao niz javnozdravstvenih akcija, pokazujući da mu je briga za stanovnike lokalnih zajednica jednako važna kao i razvoj poslovanja.
Društveno odgovorne inicijative
Projekt besplatnih pregleda madeža, pokrenut prije dvije godine, pokazao se kao izvrstan primjer društveno odgovorne inicijative STOP SHOP-a. Kampanja je počela kao pilot-projekt u Gospiću i Kaštel Sućurcu, uz izniman odaziv građana.Već sljedeće godine projekt je proširen na sedam STOP SHOP lokacija – u Čakovcu, Dugom Selu, Gospiću, Kaštel Sućurcu, Labinu, Vinkovcima i Vukovaru, gdje je tijekom ovog proljeća pregledano više od 400 ljudi, među kojima i oni sa suspektnim madežima, koji su upućeni na daljnju dijagnostiku i specijalističke preglede. Kampanja je realizirana u suradnji s relevantnim zdravstvenim institucijama i lokalnim vlastima, čime STOP SHOP dodatno potvrđuje svoju ulogu partnera zajednice i podupiratelja javnozdravstvenih inicijativa.
Aktivno su sudjelovali i u globalnoj kampanji posvećenoj podizanju svijesti o važnosti ranog otkrivanja i prevencije raka dojke, koja se obilježava tijekom listopada. Nisu zaboravili ni na muškarce – STOP SHOP tako podržava i mjesec zaštite zdravlja muškaraca, poznat kao Movember, koji se obilježava tijekom studenoga s ciljem promicanja brige o muškom zdravlju, posebice kad je u pitanju rak prostate i testisa te mentalno zdravlje.
Veliki planovi za 2026.
“Naše poslovanje ne mjeri se samo brojem lokacija ili prodajom. Važno nam je da doprinosimo životu zajednica u kojima djelujemo“, ističe Joško Piteša, Country Manager Operations za Hrvatsku. I upravo to se vidi u njihovim planovima za iduću godinu, a koji uključuju još više zdravstvenih i edukativnih aktivnosti za sve generacije, koje će dodatno osnažiti lokalnu zajednicu.
S najnovijim retail parkom otvorenim u listopadu 2025. godine u Novoj Gradiški, STOP SHOP je dodatno učvrstio svoju poziciju vodećeg brenda u hrvatskoj retail industriji, s jasnim planom daljnjeg širenja u male i srednje velike gradove. Upravo time STOP SHOP pokazuje koliko je blizak viziji “15-minute city” filozofije, odnosno svijeta u kojem je sve što vam treba blizu, dostupno i jednostavno. Njihovi retail parkovi nisu samo komercijalni prostori, već živi, urbani centri koji spajaju ljude, podržavaju lokalne inicijative i čine svakodnevni život jednostavnijim.
U vremenu u kojem se traži ravnoteža između brzine, dostupnosti i kvalitete života, STOP SHOP uspijeva biti mjesto gdje shopping susreće zajednicu, a praktičnost postaje stil života.
Sve novosti o ponudi i aktivnostima ovih retail parkova potražite na društvenim mrežama i webu STOP SHOP-a.
Sadržaj nastao u suradnji sa STOP SHOP-om.