Izvorno odobren od strane FDA za liječenje dijabetesa tipa 2, Ozempic (semaglutid) nedavno je postao poznat po svojim učincima na mršavljenje, što je rezultiralo skokovitim porastom potražnje i posljedičnim nestašicama. Kako bi zadovoljili sve veći broj korisnika GLP-1 lijekova poput Ozempica, trgovci na malo počinju razvijati nove strategije i asortimane proizvoda usmjerene na njihove specifične potrebe.
Rast potražnje i prilike u maloprodaji
Prema istraživanju KFF (Kaiser Family Foundation), jedan od osam Amerikanaca isprobao je lijek poput Ozempica, što ukazuje na rastući trend korištenja GLP-1 lijekova u svrhu mršavljenja. Maloprodajni lanci, posebice oni s naglaskom na zdravlje i wellness, kao što je The Vitamin Shoppe, već prepoznaju potencijal ovih proizvoda za privlačenje kupaca i povećanje prometa. Ovi trgovci već postavljaju posebne displeje s proizvodima koji odgovaraju potrebama korisnika GLP-1, uključujući proteinske praškove i probiotike, kako bi se borili protiv nuspojava kao što su gubitak mišića i probavni problemi.
Muriel Gonzalez, predsjednica The Vitamin Shoppea, istaknula je da će od početka listopada u trgovinama biti postavljeni zasloni posvećeni proteinima, multivitaminima, probioticima i vlaknima, sve na jednom mjestu, kako bi kupcima olakšali pronalaženje potrebnih proizvoda.
"Trgovci u maloprodaji koji su angažirani u ljekarnama već vide snagu ovog vrlo transformativnog novog lijeka i kako to utječe na potencijal prometa u trgovinama", rekla je Wendy Liebmann, glavna izvršna direktorica u WSL Strategic Retail.
Inovacije i lansiranje novih proizvoda
Nove linije proizvoda osmišljene su kako bi odgovarale specifičnim potrebama korisnika GLP-1 lijekova. SoWell je lansirao dodatke koji se bore protiv nuspojava lijekova za mršavljenje, dok je Nestlé izdao liniju hrane pod nazivom Vital Pursuit, koja je posebno formulirana za osobe na lijekovima za mršavljenje.
Randy Burt iz AlixPartnersa napominje da mnoge tvrtke imaju prednost zbog dugogodišnjeg fokusa na zdravlje i funkcionalnost proizvoda. To im omogućuje brzo prilagođavanje i stvaranje proizvoda koji podržavaju korisnike lijekova poput Ozempica.
"Mnogo je tvrtki koje su prilično dobro pozicionirane nakon svih reformulacija i inovacija koje su usmjerene prema zdravlju i dobrobiti te funkcionalnim mogućnostima hrane i pića tijekom posljednjeg desetljeća", rekao je Randy Burt, ističući Nestlé kao ključni igrač.
Osim toga, postoji sve veća potražnja za proizvodima koji se posebno bave nuspojavama.
"Do 70 posto korisnika prestane uzimati lijekove nakon godinu dana, a jedan od glavnih uzroka prestanka uzimanja lijekova su nuspojave", rekla je osnivačica SoWell-a i liječnica za pretilost Alexandra Sowa prethodno za WWD. "Nećete vidjeti punu korist od ovog lijeka ako prestanete prerano i bez plana."
Potencijalni rast i izazovi u maloprodaji
Kako interes za GLP-1 lijekove nastavlja rasti, stručnjaci predviđaju da će se više maloprodajnih kanala uključiti u ovu nišu. Postoji potencijal za povećanje asortimana proizvoda u prostorima kao što su trgovine ljepote, koje bi mogle nuditi proizvode za borbu protiv "Ozempic face" - pojave opuštene kože zbog brzog gubitka težine.
Ipak, neki stručnjaci vjeruju da će integracija proizvoda vezanih uz Ozempic biti postupan proces. Burt ističe da će veći dijelovi trgovina biti posvećeni ovim proizvodima tek kada postotak korisnika lijekova značajno poraste.
Dok se tržište GLP-1 lijekova širi, prilika za trgovce na malo da zadovolje specifične potrebe korisnika postaje sve veća. S obzirom na rastući interes za ove lijekove i pojavu novih proizvoda i brendova, trgovci koji se brzo prilagode mogu očekivati značajan rast i uspjeh na ovom tržištu. Kako se Ozempic i slični lijekovi sve više koriste, sve je očitija potreba za razvijanjem specijaliziranih proizvoda i prilagodbe prodajnih strategija kako bi se zadovoljile promjenjive potrebe kupaca.