Petra Krpan predstavila knjigu ‘Suvremena hrvatska modna fotografija od 1990-ih do 2020-ih’

U istraživanje je krenula prije 2 godine, kad je nakon doktorske disertacije uvidjela da nema slične znanstvene literature.
Vidi originalni članak

Naša poznata stručnjakinja za modu, Petra Krpan, napisala je knjigu o domaćoj modnoj fotografiji u izdanju ULUPUH-a. Projekt 'Suvremena hrvatska modna fotografija od 1990-ih do 2020-ih’ obogatio je našu scenu te će oduševiti ne samo dizajnere, već i brojne foto-autore, studente te one koji se bave proučavanjem naše scene.

U istraživanje je krenula prije 2 godine, kad je nakon doktorske disertacije uvidjela da nema slične znanstvene literature. 

– Krenula sam u istraživanje arhive časopisa, prvenstveno Svijeta i Starta. Htjela sam vidjeti kako se scena razvijala, je li bilo nekakvih novosti, eksperimenata. Oduševilo me kad sam shvatila da su naši autori u to doba snimali za velike svjetske časopise kao što su Vogue i Harper's Bazaar, poput Romana Grozića – istaknula je Petra. 

Njezino istraživanje vodilo ju je kroz 3 desetljeća do današnje ere digitalne fotografije, koje je primijenilo scenu. No, očita je još jedna promjena. 

– Danas, baš kao i prije, opet imamo povratak autora koji rade vani, imamo nove generacije autora koji surađuju s velikim stranim magazinima – istaknula je. 

Oduvijek je fotografija donosila i ton, atmosferu, emotivni okvir, pa je tako i na području mode. 

– Modna fotografija može biti dokumentarna ili umjetnička. Ono što nama privuče pažnju je moda, no ponekad one ne djeluju kao reklame, već je vizualna reprezentacija otišla korak dalje. U osamdesetima se, primjerice, ističe modna fotografija na kojoj se ne vidi lice modela, a to se vraća posljednjih desetak godina – priča autorica. 

Tumači kako je važno znati što se namjerava s fotografijom, naime, ako je ona reklamna, odjeća je u prvom planu, no ako je više umjetnička, tu je samo nebo granica. 

Ističe da današnji modni dizajneri moraju nekako biti prisutni na sceni, njihov dizajn 'treba' i modnu fotografiju kako bi se predstavili te publici konkretno prenijeli poruku. 

– Živimo u vizualnom svijetu, snažan vizualni identitet je vrlo važan. Tu je modni fotograf ključan u kreiranju te atmosfere, u procesu reprezentacije mode – ističe Petra. 

Modni fotograf kao osoba mora imati neke ključne karakteristike u osobnosti, a osim kreativnosti to je i sposobnost dobre komunikacije jer konstantno radi s timom i modelom. 

Petra ističe kako je ta osoba u osamdesetima bila mnogo više – tada nije bilo stilista, već je često sam fotograf radio frizuru, make-up i styling, po potrebi. 

Nedavno je velike promjene uvela digitalna fotografija, odnosno prelazak s analognih aparata na sasvim novi princip rada. Također, pritom se promijenio i način kreiranja svijetla, odnosno rasvjete, što je također u posao fotografa uvelo brojne novitete. Sada imamo odličnu scenu fotografa čiji su stilovi razni, umjetnički, reklamni te se uistinu možemo pohvaliti impresivnom scenom modne fotografije. Također, stavlja naglasak na obrazovanje jer nas ono uči kako razmišljati izvan okvira. 

– Smatram da je to bitno za svakog fotografa, pa i modnog – zaključuje Petra. 

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".