Organizatorica doma podijelila je s nama osam jednostavnih savjeta s kojima ćete dom dovesti u red

Razna istraživanja su pokazala da doživljaj vlastitog doma utječe na raspoloženje, a sada više nego ikada potrebno je da nam vlastiti dom bude mirna oaza, a ne dodatan izvor stresa.
Vidi originalni članak

Proljeće i trenutna situacija u kojoj većinu vremena provodimo unutar svoja četiri zida može biti dobro vrijeme za uvesti neke nove organizacijske navike i nove načine spremanja. Razna istraživanja su pokazala da doživljaj vlastitog doma utječe na raspoloženje, a sada više nego ikada potrebno je da nam vlastiti dom bude mirna oaza, a ne dodatan izvor stresa. 

Planirajte obroke

Korištenje tjednih jelovnika stvar je koja će vam višestruko koristiti (sada i ubuduće). Unaprijed isplanirani obroci rješavaju vas stresa i svakodnevne brige oko toga što kuhati; sve što vam je potrebno za pripremu jela uvijek ćete imati u kući, neće isticati rokovi, manje ćete odlaziti u dućan, manje će se hrane bacati, a smanjit će se i financijski izdaci. 

Kako krenuti s planiranjem? Papir i olovku u ruke. Pregledajte  i popišite zalihe hrane koju imate u kuhinjskim ormarićima, u hladnjaku i zamrzivaču te u špajzi. Osmisliti jela od namirnica sa popisa za period od sedam dana (a može i više) te staviti na popis za kupovinu ono što vam nedostaje, a popis nadopunite i stvarima koje redovno konzumirate za doručak, večeru ili užinu također u količini za sedam dana. Planiranje daje dodatan osjećaj sigurnosti i dodatan uvid u stvarne količine koje su nam potrebne. Primjer jednog tjednog jelovnika možete pogledati ovdje.

Stvorite zonu za doručak

Kuhinjske zone koriste se kako bi se postigla maksimalna funkcionalnost cjeline pa tako  imamo zonu za pripremu jela, zonu za kuhanje, zonu za čišćenje, a možemo uvijek stvoriti i vlastitu, specifičnu zonu kao što je zona za doručak ili npr.zona za pečenje kolača (za one koji često peku). Kako stvoriti zonu za doručak? Odredite jednu policu, ormarić ili ladicu gdje ćete pospremiti sve potrebno za doručak. To može biti u blizini aparata za kavu ili kuhala za vodu ili pak pored šalica. Tu smjestite kavu, šećer, med, čajeve, pahuljice, žitarice i slične proizvode koje koristite za pripremu doručka. Doručak ćete pripremati lakše, brže i sa većim užitkom

 

Dodijelite stvarima mjesto

Ovo je preduvjet za održavanje reda u domu. Svaka stvar koju posjedujete trebala bi imati svoje mjesto. Zašto? Zato jer ćete uvijek znati gdje se što nalazi, koliko čega imate i lakše ćete pospremati. Primjer sa baterijama ako nemaju svoje mjesto; kada vam zatrebaju baterije za daljinski od TV-a, prvo ćete se iznervirati  jer nikada nema onog što vam treba, pa ćete ih nevoljko ići u dućan kupiti, a za par dana kada budete tražili nešto drugo naići ćete na dva pakovanja (da ne zafali) baterija koje ste kupili prošli put kada su vam trebale. E upravo zbog ovog bi trebali svakoj stvari dodijeliti mjesto. Štedite živce, vrijeme i novac. A onda i ukućane uvijek možete zamoliti da vam dodaju što vam treba ili pospreme jer će znati gdje je čemu mjesto.

Isprobajte novu metodu slaganja odjeće

KonMari metoda slaganja odjeće jako je popularna zadnjih nekoliko godina. Njezina najveća korist je štednja prostora i veća preglednost slaganjem odjeće okomito. Kao i za svaku stvar, tako i za usavršavanje ove metode slaganja potrebno je malo prakse, ali zato je najbolje krenuti od onih manje zahtjevnih komada odjeće. Na prvom mjestu tu je odjeća za bebe i djecu, a za odrasle pokušajte sa donjim rubljem, potkošuljama i čarapama. Princip slaganja je takav da komad odjeće dovedemo u oblik pravokutnika koji može samostalno stajati. Ovaj način slaganja idealan je za pohranu u ladicama ili košarama jer se odjeća slaže jedna pored druge, umjesto jedna na drugu. Tako kada otvorimo ladicu sve je odmah pregledno i lako za uzeti. Prije slaganja svakako raščistite i uklonite one komade odjeće koje više ne koristite. Primjer slaganja možete pogledati ovdje.

Raščistite kuhinju od viškova

Kuhinja je središnji dio svakog doma i zato je bitno održavati dobru energiju u njoj na način da je se s vremena na vrijeme oslobodi nepotrebnih i nekorištenih stvari. 

Izvadite i pregledajte sve plastične posude i njihove poklopce, one nesparene odmah bacite, a preostale slažite prema veličinama jednu u drugu te poklopce odložite okomito pored njih. Uštedjet ćete na mjestu, a dobiti preglednost. Sve začine i dodatke za kuhanje stavite na jedno mjesto, u blizini štednjaka, te ih slažite od višeg (nazad) prema nižem (naprijed) kako bi dobili bolju preglednost. Uklonite višak istovrsnih predmeta koje imate u većem broju nego što vam je potrebno, npr. daske za rezanje, cjedila za limune, lijevke i dr. Izvadite i pregledajte sve male kućanske aparate; one koje niste koristili zadnje dvije godine, vjerojatne nećete ni koristiti,  neispravne odložite za baciti ili reciklirati, a ispravne poklonite ili prodajte. Pregledajte ladicu sa priborom za jelo i priborom za kuhanje, sigurno će se i tu naći neki viškovi. Pregledajte zalihe hrane i bacite sve čemu je istekao rok. Nije potrebno odraditi sve odjednom, prilagodite se vlastitim mogućnostima.

Napravite kućnu arhivu

Odredite mjesto gdje ćete držati važnu dokumentaciju ukućana, imovine i obaveza.  Za arhiviranje odaberite sustav koji vam najviše odgovora, a jedan od primjera je da svaki član obitelji ima svoju fasciklu ili registrator te da se unutar njega kategorije razdvoje kako bi preglednost bila što bolja. Na ovaj način će svatko u bilo kojem trenutku moći doći do potrebnog  dokumenta. U arhivu također uključite račune i jamstva proizvoda koje je potrebno čuvati, a njih možete arhivirati prema datumu isteka garancije.

Raščistite i spremajte stvari prema kategorijama, a ne lokaciji

Ako se uhvatite u koštac sa raščišćavanjem odjeće, prikupite svu odjeću koju posjedujete iz svih prostorija u domu, i tek tada započnite. Dakle, nećete se baviti samo odjećom iz ormara u sobi već sa svim odjevnim predmetima koje posjedujete, a nalaze se u vašem domu. Na ovaj način ćete imati uvid u stvarno stanje i količinu koju posjedujete što će rezultirati kvalitetnijim raščišćavanjem. Isti princip se može primijeniti i na druge kategorije stvari. Dakle, umjesto da raščišćavanja po prostorijama, raščišćavamo po kategorijama. Primjeri kategorija: cipele, torbe, knjige, ukrasne vrećice, kabeli i punjači, fotografije i foto albumi. Pobornica ovog pristupa pospremanja je Marie Kondo, autorica KonMari metode slaganja odjeće.

Stavite na popis jednu knjigu koja će vam pomoći u usvajanju novih navika

Mjesto za sve, sve na svome mjestu.

Održavanje organiziranog i urednog doma zahtjeva disciplinu i naviku redovitog vraćanja stvari na određeno mjesto. Prokastinacija, odnosno odgađanje obavljanja određene aktivnosti u domu također je čest uzrok nereda i nagomilavanja obaveza. Potrebno je osvijestiti ova područja koja nas koče i mijenjati navike tj. stvarati one koje nam koriste.

Postoji jako puno knjiga koje obrađuju navedenu tematiku, a ovo su tri koje mnogi uspješni poduzetnici i poslovni treneri preporučuju. To su ‘Atomic Habits’ Jamesa Cleara, ‘Pojedi tu žabu’  Briana Tracya i ‘Pravilo 5 sekundi’ autorice Mel Robbins.

Najbitnije je krenuti. Organiziranje i održavanje doma je proces koji traje i koji nikada ne prestaje. Kada uvedete red u jedan dio svog doma, preplavit će vas količina ponosa i zadovoljstva i dobiti ćete želju da nastavite sa raščišćavanjem i organiziranjem svakog kutka. Shvatit ćete koliko je većina stvari koje posjedujete zapravo nebitna i sve ćete se manje vezati za materijalno. Postat će vam prioritet #onobitno. Postat ćete motivatori sami sebi, a vaš dom glavni izvor zadovoljsta.

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".