Zamislite da ste u tropskoj džungli, okruženi palmama i bananama, a ispred vas raste drvo koje nosi plodove iz kojih nastaje – čokolada. To drvo se zove Theobroma cacao, što u prijevodu znači hrana bogova, iako njegovim plodovima već stoljećima ne odolijevaju ni obični smrtnici. U drevnoj Srednjoj i Južnoj Americi zrna kakaa koristila su se kao valuta – za jedan dan čovjek bi zaradio 100 zrna, puran je koštao 200 zrna, a jaje purana jedno zrno. Usporedbe radi, jedna čokolada od 100 grama sadrži oko 50 zrna.
Kroz povijest, čokolada je bila gorki napitak, u Americi namijenjen nepcima odabrane kaste, dok je stotinama godina kasnije u Engleskoj slovila za gostioničarsko piće, a posluživala se u objektima koji su se zvali chocolate houses u kojima se kockalo i pilo. Tom gorkom napitku pripisivala su se i ljekovita svojstva, i to protiv svih tegoba.
Globalni uspjeh čokolada je doživjela u 19. stoljeću, kad je industrijska revolucija omogućila masovnu proizvodnju čokolade. Polovinom tog stoljeća prvu je pločicu čokolade napravio engleski Fry and Sons. Nekoliko godina kasnije u Švicarskoj je napravljena prva mliječna čokolada dok je prva pralina proizvedena u Belgiji početkom prošlog stoljeća, što se smatra vrhuncem čokolatijerstva.
Od drevnih Maja koji su je pili kao gorki napitak, do današnjih pralina s 24-karatnim zlatom, čokolada je prošla nevjerojatan put.
Čokolada je utkana i u DNK brenda Mövenpick pa stoga i nije čudo kako je svoj treći rođendan hotel Mövenpick Zagreb odlučio obilježiti čokoladnim putovanjem, svojevrsnim hommageom kulinarskom naslijeđu ovog švicarskog brenda. Moderni hotelski prostori pretvorili su u čokoladnu pozornicu – od tematskih pića dobrodošlice u Lobby baru do čokoladom inspiriranih delicija u restoranu.
- Treći rođendan obilježili smo kroz doživljaj čokolade jer trenutci poput ovih – ispunjeni slatkom inspiracijom, pozitivnim emocijama i druženjem u elegantnim prostorima – na najbolji način odražavaju filozofiju Mövenpicka. Cilj nam je obogatiti svaki boravak, a to postižemo pažnjom prema detaljima i elementom pozitivnoga iznenađenja - kazao je Leonardo Buzov Vulas, direktor hotelskih operacija, Mövenpicka Zagreb.
"Čokoladni rođendan" predavanjima i radionicama obogatili su pastry chef Tin Lesić, suvlasnik Magnolia Slastica i Domagoj Cerovac, suosnivač zagrebačkog Muzeja čokolade, koji su otkrili zanimljive priče i tajne jedne od najomiljenijih delicija svijeta.
- Za vino kažu da može imati 200 različitih aroma i okusa, a zrno kakaovca može ih imati više od 400. Dobre čokolade ima svugdje, samo treba obratiti pažnju. Jer, najbolja čokolada danas nema države ni proizvođača nego se nalazi kod mnogo uglavnom malih proizvođača koji rade fantastične stvari – rekao je Cerovac.
- Čokolada je više od slatkiša. Ona je kulturni fenomen, gastronomski užitak i emocionalni saveznik. No kad govorimo o vrstama čokolade, stvari nisu tako jednostavne. Tradicionalno razlikujemo tri osnovne vrste: tamnu, mliječnu i bijelu. A onda se 2017. pojavila ruby čokolada - ružičasta, voćna, intrigantna.
Neki su je odmah proglasili četvrtom vrstom čokolade. Ruby čokolada je svakako inovativna, vizualno dojmljiva i okusno drugačija, ali njezin status kao četvrte vrste ostaje predmet rasprave - objasnio je Lesić u čijoj su se radionici modeliranja čokolade, održanoj nakon degustacije "na slijepo" okušali brojni uzvanici među kojima su bili Gospodin Savršeni Miloš Mićović, influencerica Meri Goldašić, food bloger Gladni Mile...