Nikolina i Rea stoje iza novog brenda LIUDO: Stvaraju prekrasne predmete s motivima grada Zagreba

LIUDO je zamišljen kao platforma posvećena predstavljanju Hrvatske kroz zadivljujuće ručno crtane ilustracije i pažljivo odabrane proizvode.
Vidi originalni članak

LIUDO je mali brend iza kojeg stoje dvije sestre, zagrepčanke Nikolina i Rea. Njihovo putovanje počinje dubokom vezom s Hrvatskom, zemljom prepunom očaravajuće ljepote i kulturnog bogatstva. Potaknute željom da uhvate i podijele šarm ove očaravajuće destinacije, LIUDO je zamišljen kao platforma posvećena predstavljanju Hrvatske kroz zadivljujuće ručno crtane ilustracije i pažljivo odabrane proizvode.

– Iza brenda LIUDO stoje dvije sestre, Nikolina i Rea. Rođene i odrasle u Zagrebu, živjele smo u Pekingu tijekom preddiplomskog studija (Rea) i magisterija (Nikolina), a kasnije je Nikolina zbog poslovnih obveza živjela i u Beču, dok je Rea za vrijeme srednje škole imala priliku jednu godinu provesti u SADu. Nakon života vani odlučile smo se vratiti u Hrvatsku i tu započeti cijelu priču sa LIUDO brendom – otkrile su nam sestre.

Sama ideja o brendu je kod njih postojala dosta dugo, od kad su krenule razmišljati i sanjati o idealnim karijerama i poslovima. Vrlo rano im je bilo jasno da su im interesi vrlo kreativni i u potpunosti suprotni onome što su odlučile studirati, Nikolina međunarodni odnosi i diplomacija, Rea međunarodni biznis, i iz početka su gledale na to kao na hobi koji ih ispunjava i veseli bez ikakvih konkretnih planova da se to pretvori u pravu priču. 

– Tek tijekom našeg boravka u Kini smo cijeli koncept razradile do sitnih detalja i sa zaključkom „ma nije sada najbolje vrijeme za to“ pustile sve i fokusirale se na izgradnju karijera u smjeru koji je bio u skladu s našim akademskim obrazovanjem. Prošle godine su se stvari napokon poklopile i vidjele smo priliku za pokretanjem LIUDO. Naša kreativnost se vrti oko fotografije koja nam je omiljeni medij prenošenja trenutka u vječnost, a ilustracije su bile inspirirane ilustracijama koje smo nalazile na našim putovanjima. Htjele smo nešto što bismo i same voljele imati u svom domu, a obzirom da sa svakog putovanja dođemo sa ilustracijama mjesta koje posjetimo odluka je bila vrlo jednostavna – istu stvar moramo napraviti za Hrvatsku. Imamo toliko lijepih gradova i prirodnih ljepota i mislimo da kao što je lijepo imati sliku Pariza na zidu, zašto ne imati sliku Rovinja? Zagreba? Ili recimo Požege? – objasnile su.

Ime brenda LIUDO zapravo je nadimak iz djetinjstva koji se pretvorio u poštapalicu. Pri izboru imena za brend prebrale su sve moguće opcije koje su im pale na pamet od nekih imena na latinskom, grčkom itd. i na kraju odlučile da ime koje trebaju iskoristiti treba prije svega njima nešto značiti i tako je odluka pala na LIUDO. 

– Ako govorimo općenito o tome što LIUDO nama znači to je ostvarenje snova, dokaz da kreativnost može biti karijera i da kroz ovaj medij možemo izgraditi nešto što u realnom svijetu izgleda puno bolje od onoga o čemu smo maštale. Mijenjati karijeru i odvažiti se na ovakav korak je u nama zahtijevalo veliku hrabrost tako da je LIUDO naš vjetar u leđa kojim same sebi svaki dan pokazujemo da ideje koje smo imale u Kini nisu bili nerealni i neostvarivi snovi, dapače, bile su točno ono što nam je trebalo. –

Brend su otvorile kolekcijom ilustracija i proizvodima s motivima njihovog rodnog Zagreba, a u ponudi imaju ručno crtane postere i bookmarkere s ilustracijama Trga bana Jelačića, uspinjače, Markova trga…

– Uvodnu kolekciju smo jako brzo izabrale, Zagreb je naš rodni grad i pronaći motive koje smo htjele prikazati je bilo vrlo jednostavno, čak bi rekla da je bilo teže suziti izbor samo na četiri. Uz svaki od motiva nas vežu drage uspomene i htjele smo na neki način to ovjekovječiti. Za sve sljedeće kolekcije imamo isti pristup, biramo lokacije i motive koji su možda vrlo popularni, ali uvijek iz neke nove perspektive i na drugačiji način – otkrile su nam.

– Filozofija iza njegovog brenda je vrlo jednostavna – prikazati čari Hrvatske u svakoj ilustraciji. Nakon godina života vani iskristalizira se drugačija vrsta ljubavi i poštovanja prema onome što za nas znači “dom/Hrvatska“ i samim time sva inspiracija koju pronalazimo za naše ilustracije se bazira na osjećaju koji ide uz to – dodale su.

Proces izrade njihovih proizvoda započinje dogovorom oko motiva koji će biti na ilustracijama. Nakon inicijalnih razgovora i odluke što odabrati, idu u izradu ilustracije. Sve ilustracije rade same i ovisno o zahtjevnosti same slike vremenski period izrade varira. Nakon što se usuglase oko finalne verzije, šalju ju na print i dobivaju gotov proizvod. Postere uvijek pakiraju na isti način, a to je kao slike, s kartonskom podlogom omotane u celofansku vrećicu kako bi bili spremni kada god ih kupci požele uokviriti.

Pokretanje vlastitog brenda nije jednostavan pothvat, a Nikolina i Rea suočile su se s nekoliko izazova koje su morale prevladati kako bi nastao LIUDO:

– Pronaći dobavljače koji su mogli naše ideje i zahtjeve provesti u djelo je bio pravi izazov. Htjele smo sve dobavljače pronaći u Hrvatskoj i u tome smo uspjele. Drugi izazov koji nastupa tek kad pokrenete vlastiti posao je pronalazak dobrog pristupa u marketingu i izrada dobre prodajne strategije, no obzirom da u tom trenutku imate razvijen vlastiti proizvod to je na neki način i zabavno. –

Međutim, rad na izradi vlastitih proizvoda posebno ih ispunjava i inspirira da nastavljaju graditi svoj mali brend u veliku priču:

– Sama činjenica da na kraju držite svojih ruku djelo u pravom smislu tih riječi. Kada krenete s inicijalnom idejom i nekim okvirom u kojem će se ilustracija razvijati pa kad na kraju imate završni proizvod koji možete uokviriti i staviti na zid je nešto vrlo posebno. Nama još posebnije jer smo jako dugo smatrale da će nam to ostati samo hobi, a danas je to mali biznis gdje s velikim ponosom možemo izraziti svoju kreativnost i podijeliti to sa svima koji dijele jednaku ljubav prema ilustraciji. –

Trenutačno njihova linija proizvoda sadrži proizvode s primarnim fokusom na Zagreb. No, ovo je tek početak, jer planiraju proširenje kolekcije na ostatak Hrvatske:

– Trenutačno ilustriramo motive iz naše morske kolekcije te usporedno radimo na razvoju ideja za kolekcije koje planiramo pustiti van na jesen. Planiramo ilustracijama obuhvatiti cijelu Hrvatsku i postupno proširiti ponudu na druge proizvode. Planovi su veliki i uzbudljivi, i izrazito se veselimo podijeliti ih sa svima – zaključile su Nikolina i Rea.

'Volim satenske stvari i neutralne boje, da je basic i što jednostavnije da to mogu nositi godinama'
Odličan komplet nadopunio je s nekoliko ljetnih trendova i potpuno se istaknuo na špici
Dermatolozi otkrili tri top savjeta za glatke i meke pazuhe nakon brijanja

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".