Montessori Global Education i Europski parlament zajedno oblikuju otpornu i pravednu europsku obrazovnu scenu

Središnja tema panela bila je “Obrazovanje izvan učionice: Prema uključivom, pravednom i kvalitetnom obrazovanju u Europskoj uniji”, a raspravu su, svatko iz svoje perspektive, svojom stručnošću i iskustvom u području obrazovanja obogatili priznati stručnjaci
Vidi originalni članak

U suorganizaciji Montessori Global Educationa i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj u Kući Europe održan je panel koji je okupio predstavnike brojnih istaknutih organizacija, uglednih institucija, udruga i medija duboko uključenih u unapređenje obrazovnog sustava u Hrvatskoj. Središnja tema panela bila je “Obrazovanje izvan učionice: Prema uključivom, pravednom i kvalitetnom obrazovanju u Europskoj uniji”, a raspravu su, svatko iz svoje perspektive, svojom stručnošću i iskustvom u području obrazovanja obogatili priznati stručnjaci:

Predrag Fred Matić, zastupnik u Europskom parlamentu, član Odbora Europskog parlamenta za kulturu i obrazovanje, Odbora za prava žena i ravnopravnost spolova te potpredsjednik Odbora za ribarstvo;

Leonor Diaz Alcantara, glavna izvršna direktorica organizacije Montessori Global Education - nagrađivana društvena poduzetnica posvećena pozitivnom društvenom utjecaju kroz globalni razvoj i unapređenje obrazovanja;

Nadja Matešić, predsjednica Udruge IKS, Petrinja – predstavnica organizacije koja dugi niz godina raznim aktivnostima unaprjeđuje lokalnu zajednicu u gradu Petrinji i okolnim mjestima;

Dame Alison Peacock, glavna izvršna direktorica Chartered College of Teaching, zagovaračica stručne nastave i vođenja čije su veliko iskustvo i brojna istraživanja značajno doprinijela unapređenju škola kad je riječ o uključivom pristupu obrazovanju.

Panel-raspravu je moderirao Marko Matijević, osnivač i glavni urednik portala srednja.hr.

Održani panel je pružio platformu za raznolika stajališta, s ciljem da se zajednički razmotre ključna pitanja budućnosti obrazovanja i kako potaknuti uključivu i pravednu obrazovnu scenu u budućnosti za sve učenike u Hrvatskoj.

“Današnji panel je izuzetno važan i tema inkluzivnog i kvalitetnog obrazovanja jedan je od prioriteta za Europsku uniju i države članice. Smatram da se obrazovna agenda mora kontinuirano unaprjeđivati i da je ključno uspostaviti standarde na razini EU-a. Naime, danas je realnost da nemaju svi mladi jednake obrazovne mogućnosti. Moji kolege i kolegice u Parlamentu su često šokirani kada im pričam, primjerice, da za neke naše učenike u Hrvatskoj fokus samo na digitalne aspekte obrazovne reforme nije dovoljan s obzirom na činjenicu kako svjedočimo situacijama da neka djeca i obitelji nemaju struju i signal. Jednake mogućnosti u ranoj dobi uvelike utječu na kasniji osobni i profesionalni razvoj. Želim i smatram da svako dijete u Hrvatskoj mora imati jednake prilike i alate u obrazovnom procesu kao Finci, Šveđani ili netko drugi“, istaknuo je Fred Matić osvrnuvši se pritom na stvarno stanje i situacije u kojima se pojedina djeca danas nalaze.

"S ciljem da Montessori pristup vratimo u okruženje u kakvom je i nastao, morali smo postati znatiželjniji i istražiti netradicionalna okruženja. Kako bismo što većem broju djece pružili mogućnost najboljeg mogućeg obrazovanja ulažemo maksimalne napore da u zajednicama diljem svijeta pa tako i u Hrvatskoj naše principe dovedemo izvan samih učionica. Ovo događanje u suradnji s Uredom Europskog parlamenta u Hrvatskoj predstavlja nastavak našeg povezivanja sa značajnim institucijama i organizacijama. U okviru naše besplatne online globalne obrazovne mreže nalazi se komunikacijska platforma 'The View' putem koje koordiniramo brojne aktivnosti kako bismo ilustrirali našu primjenu Montessori obrazovanja u praksi. Nastavit ćemo i dalje istraživati kako Montessori pristup može biti maksimalno relevantan u odnosu na potrebe obrazovanja 21. stoljeća, istovremeno identificirajući prilike za daljnji napredak u suočavanju s izazovima suvremenog doba“, poentirala je među ostalim Leonor Diaz Alcantara, glavna izvršna direktorica organizacije Montessori Global Education.

"Izuzetno sam zadovoljna što kao predstavnica male udruge s kojom radim, usmjerene na velike promjene u našoj zajednici, imam priliku sudjelovati u ovakvim raspravama i ponuditi svoju perspektivu o smjeru kojim bi obrazovanje i odgoj trebali ići. Kroz aktivnosti koje provodimo u Petrinji s lokalnom zajednicom, usmjereni smo upravo na to da pokažemo i roditeljima i djeci da obrazovanje mora nadići zidove škole te ekonomsku i socijalnu poziciju u kojoj se dijete nalazi. Vjerujemo da je to pravi temelj za bolje društvo,“ zaključila je Nadja Matešić, predsjednica nagrađivane Udruge IKS, koja provodi inovativne obrazovne prakse u svojoj zajednici, vođene Montessori principima i vrijednostima.

Panelisti su raspravljali o potrebi holističkog pristupa obrazovanju koje na prvo mjesto stavlja jednakost i uključivost, novom obuhvatu obrazovanja koji treba staviti dijete u središte svakog obrazovnog programa te dužnostima i odgovornostima svake organizacije kada je riječ o stvaranju bolje budućnosti za djecu temeljenu na jednakim pravima i prilikama za najbolje dostupno obrazovanje.

Elegantne i stajliš košulje do 30 eura koje ćete lako kombinirati za sve prigode
Baršunasti nokti boje jantara savršen su izbor za početak jeseni, a dodaju dozu chica svakoj kombinaciji
Uz efektno ružičasto odijelo, uvijek besprijekorno odjevena kraljica Letizia odabrala je elegantne nude cipele

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".